Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Romy

Ik zou de besjes er gewoon helemaal uit halen, ook al is het voer vers. Ik zelf heb een hele tijd dat voer van Teurlings gehad, en ook hier problemen gehad met de besjes. Maar ik heb ze er op een gegeven moment uit gehaald en ben overgestapt naar ander Teurlings voer....

Succes ermee.

mara

Romy

Hoi Kim

Dank je!
Jammergenoeg zal ik de komende 7 weken niet veel tijd meer hebben voor valkparkiet, en dus ook niet voor foto's. De examens komen eraan en ik heb het erg druk.
Ik moet ook redelijk ver gaan voor het teurlingsvoer. Maar m'n ma zit zowat de hele provincie rond voor haar werk, en dan laat ik haar rijden  ;D

Hoi Mara

Dankje!
De besjes ga ik er inderdaad al meteen uithalen. De nieuwe zak is voorlopig nog ongeopend. Ik moet er even tijd voor vinden want het moet gewogen worden (de helft voor m'n opa) en dan wil ik ook alles netjes terug in 3 hermetisch afgesloten emmertjes kunnen doen.
Bestaat er dan Teurlingsvoer zonder besjes en zonder zonnebloempitten? Want behalve die besjes, ben ik wel heel erg tevreden over het voer. Flupke eet altijd alles netjes op en daar ben ik erg blij mee. Het zijn tenslotten ook meer dan 20 verschillende soorten zaden en dat kan alleen maar gezond zijn lijkt me.

Hoi Anja

Het gebeurt maar zelden dat ze écht beschimmeld zijn hoor. En dan plakken de omringende zaadjes eraan en die smijt ik uiteraard ook weg. Meestal is het besje volledig opgedroogd. Ik heb me ook al afgevraagd of het schadelijk zou kunnen zijn. Maar het is helemaal geen vochtige schimmel, of hoe moet ik het zeggen... Het is een beetje moeilijk uit te leggen... Mocht ik ooit zien dat er ook maar 1 ander zaadje aangetast is, dan stap ik meteen over op ander voer. Maar het lijkt helemaal niet zo te zijn, gelukkig. Het is ook moeilijk om ander, even gevarieerd voer, te vinden hier in de omgeving.

Dankjewel voor je complimentje! Flupke is inderdaad knap aan het worden! Ik zal haar vanavond de knuffel geven  :-*

Hoi iedereen

Vandaag heb ik onverwachts geen les deze namiddag, waardoor ik lekker thuis kan blijven tot morgenavond. Want ik heb pas donderdag om 9u terug les  :D
Ik heb de hele dag buiten zitten leren want  m'n ouders waren toch niet thuis. En Flupke heeft ook van 10.30u tot 15.30u buiten gestaan onder de luifel. Ook heb ik haar voor het eerst gesproeid en ze vond het echt heerlijk! Het was prachtig om te zien hoe ze zich in allerlei bochten heeft gewrongen!

Ze is wel een tikkie afgevallen. Maar gelukkig weet ik wel de oorzaak. De voorbije dagen ben ik veel weg geweest en met dit warme weer waren de rolluiken naar beneden. Die bij Flupke niet helemaal, maar ze zat wel een beetje in het duister.  Ze had wel voldoende licht om te eten e.d. (dat zag ik ook aan haar potjes), maar ik geloof dat ze veel rustiger was en daardoor minder voeding tot zich genomen heeft.

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Romy

Ik heb altijd Teurlings voer zonder die besjes. Zal ik eens voor je kijken welke dat het is? Ik heb nu een zak van de Boerenbond (Welkoop) en daar ben ik niet zo tevreden over. Dus na deze ga ik weer over naar de Teurlings. Ik zal het voor je opzoeken, goed?

Mara

Romy

Hoi Mara

Dat vind ik heel vriendelijk van je!
Dus je bedoelt dat hetzelfde zaad bestaat, maar dan zonder die besjes? Dat zou ideaal zijn!!

Groetjes
Romy

Mara

Citaat van: Romy op 14 mei 2008, 09:08:15
Hoi Mara

Dat vind ik heel vriendelijk van je!
Dus je bedoelt dat hetzelfde zaad bestaat, maar dan zonder die besjes? Dat zou ideaal zijn!!

Groetjes
Romy

Hoi Romy

Dat bedoel ik ja. Ik ga nu meteen op de teurlings site kijken.

Groetjes

Mara

Mara

Hoi Romy

Daar ben ik meer.

Je zou de grote parkietenmengeling kunnen pakken. De EU/226 heet die. Of de VL mengeling of de 230 mengeling. Daar zitten geen rozijnen en lijsterbessen in.

Maar ik weet uit eigen ervaring dat zowel de rozijnen als de lijsterbessen gaan schimmelen na verloop van tijd (en hier vinden ze die ook niet lekker).

Hoop dat je er wat aan hebt.

Mara

Kimm

hoi romy,

lekker meid dat je vanmiddag vrij was. kan je nog even genieten van het mooie weer. leuk hoor dat flupke het sproeien lekker vind. leuk gezicht is dat he?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi Romy , wat leuk dat Flupke het sproeien zo leuk vond he !
Hopelijk heb je genoten van het zonnetje maar nu is het alweer gedaan met het mooie weer he !
:P ::)Grtjs Ann

Romy

Hoi Mara

Dankjewel om het op te zoeken.
Maar de mengeling is bij deze minder uitgebreid. En net de uitgebreide mengeling vind ik zo positief... Er zitten in die beide ook zonnebloempitten en dat eet Flupke niet graag.

Ik haal nu systematisch de besjes eruit, en mocht ik zien dat ook zaadjes aangetast zijn, dan stap ik over op ander voer, anders niet.

Hoi Kimm

Dat is een superleuk zicht!

Hoi Ann

Heel jammer dat het geen mooi weer meer is :(

Hoi iedereen

Flupke zat deze morgen met haar teentje vast in het draaikoord, op die grote knoet onderaan. M'n ma zei dat ze deze week ook al eens vastzat. Daarom heb ik de draadjes die daar zaten allemaal afgeknipt. Zo loopt ze geen risico meer om vast te zitten.
Verder heb ik vandaag een fruitmix gekocht, van vermalen fruit.  Op het eerste zicht moet ze er nog niet veel van hebben  :-X Hopelijk komt dat nog.

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Was even schrikken zeker toen Flupke vast zat. Heeft ze scherpe nageltjes dan omdat ze vast komt te zitten?

Ben benieuwd of de de nieuwe fruitmix lekker gaat vinden.

Groetejs Anja

Romy

Hoi Anja

Dat was zeker schrikken! Gelukkig was ik er wel bij toen ik merkte dat ze vast kwam te zitten.
Flupke haar achterste nageltjes, langs de binnenkant, groeien omhoog. Heel vreemd, maar die hoef ik dus nooit te knippen. Op één of andere manier kan ze die zelf kort houden. Maar als ze dan ergens vast komt te zitten met die nageltjes, dan raakt ze er niet meer uit natuurlijk, omwille van die onnatuurlijke houding.

Ik heb ze al enkele keren in het bakje met de fruitmix zien pikken, maar echt eten, neen dat heeft ze nog niet gedaan. Ze zal vast moeten wennen want die fruitmix heeft een heel doordringende geur.

Groetjes
Romy

Kimm

hoi romy,

de nageltjes groeien omhoog? ;D aparte vogel heb jij ;D
ja dat is inderdaad schrikken he als ze vast zitten. gelukkig heeft flupke zich niet zeer gedaan.
wat geef jij voor fruitmix?

groetjes kim

Romy

Hoi Kimm

Ja die achterste, binnenste nageltjes groeien omhoog. Heel vreemd :) Gelukkig heeft ze er geen last van.
Het is ONTZETTEND schrikken als ze vast zit! Gelukkig was ik erbij en had ze zich nog niet bezeerd. Eerst probeerde ik haar te helpen om los te komen en toen ik merkte dat dat niet lukte, ben ik de schaar gaan nemen. Ik zei tegen Flupke : wacht eventjes, mooi stil zitten, ik kom meteen terug! En ze heeft helemaal niet bewogen! Ze zat rustig te wachten! Soms lijkt het echt alsof ze me begrijpt  :-*

Zo had ze eens een beginnend plakpoepje. Ze heeft niet graag dat ik aan haar kont peuter, dus ik dacht : als ze zelf een badje zou nemen en daar een beetje met haar kont in ronddraait, dan vallen die plakpoepjes waarschijnlijk vanzelf af. Maar mevrouw had geen zin om een badje te nemen  ::) dus toen zei ik tegen haar "als je nu met je kont in dat badje gaat ronddraaien, gaat je plakpoepje weg zijn en dan hoef ik je niet lastig te vallen om aan je poep te peuteren". En warempel : ze liep vliegensvlug van m'n schouder naar m'n hand, hupte in het badje en draaide er met haar kontje in  :o :o :o Heel bijzonder hoor  :D

De fruitmix die ik haar geef is er eentje van de dierenwinkel uit zo'n grote bak. Het is heel fijn gemalen allemaal. Ik merk dat ze er niet zoveel van moet hebben  :-\ Gelukkig heeft het me maar 58 cent gekost  :P

Groetjes
Romy

Kimm

hoi romy,

wat bijzonder van flupke!!!
ze begrijpt je dus wel, grappig hoor!
happy mag ik nooit helpen als hij vast zit, die wil het zelf regelen ;D
maar ik vind het een leuk verhaal van jou en flupke!

groetjes kim

Romy

Hoi Kim

Ja erg bijzonder hoor. Ik denk dat we zulke goeie band hebben omdat ze op één of andere manier 'beseft' dat ik haar gered heb door haar weg te halen bij de kweker en met haar naar de DA te gaan. Ze vertrouwt me echt blindelings! Dat vind ik wel heel leuk natuurlijk, maar ik zou het toch aangenamer vinden mocht ze ook andere mensen een beetje vertrouwen, bv om haar oogjes proper te maken. Voorlopig laat ze dat nog steeds enkel van mij toe...

Groetjes
Romy