Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Sally

Ja Flupke heeft (jammergenoeg) al veel meegemaakt. Zo is ze ook bijna dood geweest door een overdosis ontwormingsmiddel, door mijn eigen stomme schuld  :'(
De DA had haar al opgegeven en zei dat ze stilletjes aan het sterven was  :'( Ze had evenwichtsstoornissen (kon niet meer op een stokje zitten of vliegen) en dat betekende volgens de DA dat ze neurologische schade had door die overdosis. Dan heb ik zonnebloempitten voor haar gepeld zodat ze iets zou binnen krijgen en wonder boven wonder heeft ze het gehaald!
Ze heeft nog een tijdje last gehad van duizeligheid en zo, maar nu is ze terug gezond!

Ik heb Flupke nu een dik jaar, en Flupke moet ongeveer 1,5 jaar zijn.

Echt last van de etter in haar oogjes heeft ze niet, aangezien het mij lukt om het iedere morgen goed te bekijken en proper te maken indien nodig.
Maar als ik bv een tijdje niet voor haar kan zorgen (bv als ik op reis ben), dan kan het gebeuren dat het allemaal samenkoekt en dan ziet ze niks meer. Want het probleem is dat ze het enkel van mij toelaat dat er aan haar oogjes wordt gewerkt... Ik zou ze niet eenkennig noemen, maar qua verzorging laat ze enkel mij toe.

Het voordeel van haar ziek zijn (voor mij dan) is dat ze een grenzeloos vertrouwen in mij heeft en op korte tijd supertam is geworden! Ondanks dat ik haar druppeltjes moest geven in haar bekje en oogjes!

Tijdens het academiejaar gaat ze ook met mij mee op en af naar m'n studio waar ik studeer.

----------------------------------------------------------------------

Hoi Caroline

Dankjewel voor je complimentje!

Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Hey ....Romy ....misschien kan je water koken en uiteraard laten afkoelen tot het lauw is en op haar oogje sprenkelen als douche ....dat heb ik gedaan met Wiskeen wat cammillethee in
!!
Dat had ik ook gekregen als tip maar het was dus niet meer nodig want bij Wiske heeft het maar twee dagen geduurd
Wat heeft Flupke al veel meegemaakt ook he !!!
Gelukkig dat ie zo goed is bij je hoor !! Fijne kerst gewenst ook morgen he !! Grtjs Ann

Anja

Hoi Romy,

Wat een mooie foto's heb je geplaatst. Wat ziet Flupke er goed uit zeg.

Dikke knuf voor haar.

Deze foto....................sprakeloos ben ik ervan.........zo mooi.

Groetjes Anja

Dierenfreackske

Ik vind dat ook een supermooie lieve foto !!
Je hebt helemaal gelijk Anja .....dat is echt genieten he
( die foto ) Wat een valkje dat Flupke !!!Ann

Romy

Hoi Ann

Dankjewel voor de tip, maar het gaat jammergenoeg nooit meer over van Flupke haar oogjes aangezien haar traankanaaltjes van haar oogjes naar haar neusje dicht zitten. Ze zijn ofwel vergroeid ofwel dichtgekoekt door de zware oogonstekingen die ze had toen ze nog klein was.
Nu heeft ze ook geen ontstekingen meer.
Je kan het een beetje hiermee vergelijken : als onze neus dicht zit, kan het gebeuren dat je ogen meer tranen e.d. En dat heeft Flupke dus altijd. De afvalstoffen die normaal gezien via haar neusje weg zouden moeten gaan, komen langs haar oogjes eruit en dat kan soms een beetje etter geven. En dat haal ik er gewoon uit met m'n vingers (uiteraard eerst heel goed gewassen). Ze is dat al helemaal gewoon en laat het bijzonder goed toe!

----------------------------------------------------------------------

Hoi Anja

Dankjewel voor je complimentje! Dat doet me heel goed! Ik probeer zo goed mogelijk Flupke haar oogjes proper te houden :)

Groetjes
Romy

natacha

Hallo Romy,

Ik heb de fotos bekenen en heb nu ongeveer een beeld van dat perdi gedoe ofzoiets  ;D
Ik ga in maastricht ook eens kijken voor zoiets. De fotos zijn allemaal heel mooi.

Voor de rest wou ik je nog een toffe kerstmis wensen

groetjes
Natacha

Silke *

Hoi Romy!

Ik wens je erg prettige kerstdagen en een héél gezellige kerstavond! Maak er iets leuks van!  ;)

Dikke kerstzoen,
Silke  :-*

Prachtige foto's maakte je! Flupke is een mooi valkje!  :D

Mara

Hoi Romy

Hele mooie foto's, ik heb er weer van genoten.

Mara

Anja

Hoi Romy,

We wensen jou - en hen die jou omringen
het allerbeste voor het nieuwe jaar
geluk in grote en in kleine dingen
maar bovenal: gelukkig met elkaar!

Caroline

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Hele fijne feestdagen!!

Liefs van Ed, Caroline, Sanne,
Thomas, Jasper en Sophy.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Gerda

♥Debby♥

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Monky

Hi Romy,

Prettige Kerstdagen.

Groetjes,
Monique

Marc van de Kuifjes

De Kuifjes van Wilgendaal

wensen jullie

een

:D Vrolijk Kerstfeest! :D

vanwege

Rikske, Fikske, Elmo en Swingie

Marc, Diane en Leentje

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Bello

Romy,

Wij wensen je fijne kerstdagen en een gezond en gelukkig 2008

Ivo en Dorothé

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel