Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Romy

Ik ben benieuwd naar de volledige uitslag. Hoe is het nu met Flupke? Heeft ze nog veel geschreeuwd?

Mara

Romy

Hoi Mara

Ik ben ook erg benieuwd naar de volledige uitslag, maar het zal vast goed zijn hoor, ik heb de hele kuur volgehouden.

Volgens m'n moeder (Flupke is thuis en ik ben op m'n studio), is ze heel braaf geweest, althans deze voormiddag. Verder heb ik er niks meer van gehoord. Maar in de namiddag is ze over het algemeen kalmer dan in de voormiddag, dus ik denk wel dat het goed is gegaan vandaag, gelukkig.
Hoe het verder met haar is, dat weet ik niet zo goed. Het moet wel goed met haar gaan, want als er iets zou zijn, dan zou m'n moeder zeker bellen.
Ik heb haar ook uitgelegd hoe ze kan zien dat Flupke een ei heeft. Want ik ben als de dood dat ze legnood zou krijgen! Dus m'n moeder kent nu de symptomen en ze kent ook de DA.

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Alvast proficiat met de goede uitslag van je bloed...........tenminste een deel er van dan.

Ik heb je topic gelezen en weet de antwoorden niet echt.
Het enige wat ik weet is dat ze wel eitjes kan gaan leggen, daar heeft ze geen man voor nodig.

Zit ze nog steeds kippetje dan? Hier zitten ze ook wel eens kippetje en er wordt zelfs gewipwapt maar ik heb nog nooit een ei gevonden.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Dankjewel voor je antwoorden! Ik ben er heel blij mee.
Zo ben ik blij om te weten dat er niet per se een ei hoeft te volgen. Dat is toch een hele opluchting aangezien Flupke's kleine lichaamsbouw. Want ik vreesde dat er een eitje zou komen net omdat ze broeds is. Dat ze geen mannetje nodig heeft, dat had ik al ergens gelezen.

Bedoel je dat valkjes gewoon nu en dan eens kippetje zitten, dat dat geen 'periode' is?
Ik dacht dat het misschien zoals bij hondjes was : een periode dat ze 'loops' zijn en dan een partner opzoeken. Maar als ik het goed begrijp, is het bij valkjes niet zo? En zitten ze gewoon nu en dan eens kippetje?

Bedankt Anja!

Groetjes
Romy

natacha

Ik wou dat ik u het antwoord geven maar ik weet het niet, mijn Arti is nog te jong, trouwens ik weet niet eens of het een pop of een man is :)

Groetjes

Mara

Hoi Romy

Flupke kan beslist een ei leggen zonder man, maar daar was je al achter gekomen. Hoe het precies zit met kippetje zitten, weet ik niet. Hier zitten ze 's winters ook wel eens kippetje hoor, ook als het weer minder goed is.

Heb je de volledige uitslag al?

Mara

Anja

Hoi Romy,

Ik denk dat het per valkje verscillend is. Als ik naar mijn valkjes kijk dan kan ik je het volgende vertellen:

Yobi heeft nog nooit kippetje gezetten maar wipwapt wel met Yunah.

Yeni heeft vaak kippetje gezeten in haar voerbak en nog nooit gewipwapt.

Yiba heeft ook nog nooit kippetje gezeten maar doet het ook met Yunah.

Yella doet het geen van beide.

Yara heeft alleen toen ik haar net had kippetje gezeten.

Yeuntje doet het geen van beide.

Yelo doet het ook geen van beide.

Yuultje doet het ook geen van beide.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Mara en Anja

Bedankt voor jullie antwoorden!

Ondertussen heb ik de volledige uitslag
Alle waardes zijn veel beter, maar de toxoplasmose is nog niet volledig weg. Maar dit zal wel nog gebeuren.

Nu moet ik dus een ontgiftingskuur volgen. Dat zijn 3 flesjes waarvan ik van elk 30 druppels in een fles van 1 liter moet doen en dat moet ik dan in de loop van de dag uitdrinken. De flesjes werken in op lymfe, nieren en lever, de excretieorganen. Dus die worden bevorderd om de AB uit m'n lichaam te verwijderen.

Groetjes
Romy

Monky

Hi Romy,

Ontgiftigingskuur... klinkt niet lekker. Maar goed, het is voor een goed doel, zullen we maar zeggen  :)
Het eind is in elk geval in zicht  :D

Over dat kippetje zitten.... Dat betekent niet dat er meteen een ei ligt hoor  :) Ik heb hier heel veel dames zitten die regelmatig kippetje zitten... er zijn er zelfs die op de wip hebben gezeten... zal ik maar zeggen... en ik heb nog geen ei gezien  ;D Dus het kan wel... maar het HOEFT niet.

Bij mij zijn ze trouwens over het algemeen niet scheeuwerig als ze broeds zijn. Dus misschien had ze gewoon even een slecht humeur of was ze een beetje gefrustreerd.

Ik moet eerlijk bekennen dat toen ik mijn vogels voor het eerst kippetje zag zitten dat ik ook meteen bang was dat ze eitjes zouden produceren, maar ik ben er niet meer zo bang voor. Over het algemeen kan het ei er gewoon uit en ik denk dat het meer uitzondering is als regel, die legnood. Ik hou het echter wel in de gaten. Maar ik ben er niet meer bezorgd om  :)

Zo dat was weer een heel verhaal  :P

Geef Flupke maar een knufje van me  :)

Groetjes,
Monky

natacha

Hallo Romy

Ik heb altijd gehoord dat een ontgiftingskuur heel gezond is, lekker is iets anders natuurlijk, maar niet alleen u ab wordt verwijderd maar ook u afvalstoffen.
Lekker zal het wel niet zijn. Heel veel succes ermee.

groetjes
Natacha

Romy

Hoi Natacha

Ik ben erg benieuwd hoe het gaat smaken  :P
Dankjewel in ieder geval, ik zal alvast m'n best doen om het deze keer opnieuw vol te houden :)

-----------------------------------------------------------------

Hoi iedereen

Ondertussen ben ik weer thuis, en heb ik Flupke weer kunnen zien en kroelen :)
Volgens m'n moeder is ze maandag en dinsdagmorgen erg roeperig, en zelfs schreeuwerig geweest. Maar ze heeft Flupke heel consequent aangepakt en nu is ze terug héél kalm. Ze maakt zo goed als geen lawaai meer, net zoals vroeger. Daar ben ik heel blij om.
Maar ik zal m'n studio wat herinrichten, zodanig dat Flupke niet meer zo dicht bij mij staat. Als ik nu aan het leren ben, staat Flupke net achter mij, dus heel dicht. En dat is niet zo goed, ze moet leren om wat afstand van me te nemen, letterlijk en figuurlijk.
Dus dat wordt reorganiseren in m'n kamer :)

Uiteraard heb ik Flupke ook gewogen. En ik was SUPERblij met het aantal grammetjes : opnieuw 78 gram!

Ikke dus superblij  :D

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Wat jammer dat Flupke geschreeuwd heeft.
Ze heeft een mooi gewicht weer.

Wanneer begin je met de ontgifting? en hoelang meot je het volhouden?

Groetjes Anja

Lauwers

Hoi Romy,

Alles nog goed met je en met Flupke?

Ik kom ff snel wat kijken, want ik heb net terug werk en zit dan niet zo veel meer online.

Groetjes,
Davina en Charlie

Romy

Hoi Monky

Ik had je post niet gezien  :-[ Waarvoor mijn excuses!

Ik ben heel blij om te horen dat er bij jou ook niet meteen een ei komt als een valkje kippetje zit! Op de site hier heb ik al gelezen dat legnood eerder uitzonderlijk is, maar omdat Flupke zo tenger is, hou ik haar toch extra in het oog hoor...
M'n moeder vertelde me dat Flupke maandag nog een keertje kippetje zat, maar daarna niet meer.
Het zal inderdaad zo zijn dat Flupke geen goed humeur had of zo. En dat ze daarom schreeuwerig was. Ik ben blij dat het schreeuwen niet automatisch samengaat met dametje worden  :P

Flupke zit nu net terug in haar kooi. Ze heeft al heel veel kroelen van me gevraagd  :D Ik zie dat, als ze eet, dat ze eerder naar de pellets, dan naar haar gewone zaadvoer gaat! Dat vind ik wel erg fijn van haar :)
Dus straks, als ze er nog even uit mag, zal ik haar een kroeltje van je geven  :)

-------------------------------------------------------------------

Hoi Anja

Gelukkig heeft m'n moeder Flupke goed opgevangen, en heeft ze ondertussen afgeleerd om te schreeuwen. Vandaag is het perfect gegaan zei ze. Ik ben ook heel blij met haar gewicht  :D

Vanaf morgen ga ik beginnen met de ontgifting. Hopelijk smaken die druppeltjes niet slecht... Uiteindelijk denk ik dat het moeilijker gaat zijn gewoon om die 1 liter per dag uit te krijgen! Dat zal toch een beetje een aanpassing zijn!
Hoe lang ik de kuur moet volhouden, weet ik niet zo goed. De 3 flesjes moeten volledig leeg zijn. Maar hoeveel keer ik 30 druppels uit een flesje krijg, dat weet ik niet...

------------------------------------------------------------------------

Hoi Davina

Ja hoor alles goed hier!
Ik heb een goede bloeduitslag teruggekregen en begin vanaf morgen aan m'n ontgiftingskuur. Hopelijk valt die wat mee. Ik moet iedere dag 1 liter water drinken waar druppeltjes in gedaan zijn.
Met Flupke gaat het super! Ze schreeuwt niet meer (door het goede handelen van m'n moeder :) ) en ze woog vandaag opnieuw 78 gram!
Ook eet ze graag van haar pellets en daar ben ik blij om.

Groetjes
Romy

Anja