Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Romy

Hoi iedereen

Ik heb foto's genomen van Flupke haar nieuwe kooi. Dit zijn ze :

Hier zien jullie de kooi op z'n geheel. Hij staat op een standaard.

Omdat Flupke graag rondscharrelt beneden, heb ik een plankje op het rooster gelegd waar ze kan scharrelen. Als het rooster er niet inzit, dan is er een redelijk brede gleuf en ik zou niet willen dat Flupke er komt vast te zitten met haar hoofdje.

Hier zit Flupke op haar nieuwe speeltje. Ik hoop dat ze er veel plezier aan heeft.

Zoals jullie kunnen zien zijn er 2 RVS eetbakjes bijgeleverd. Ik heb er haar al eens bij gezet zodat ze weet waar het is, maar ze is er nog niet zelf naartoe gegaan. De kooi kan bovenaan open. Het is ook een erg grote deur dus ze kan makkelijk erin en eruit. De afmetingen van de kooi zijn : 55x55x97
Ze heeft ook een nieuwe snoepstok gekregen : met kiwi. Deze vindt ze blijkbaar erg lekker want ze heeft er al veel aan geknaagd.
Ook hangt er een ruifje in omdat ze dat zo leuk vindt en ook een nieuw speeltje : twee witte ringen onder elkaar. Er is ook nog zo'n flexibele zitstok besteld want deze had de dierenwinkel niet meer in voorraad.

Wat ik ook nog belangrijk vind om te vermelden : de kooi kost slechts 138 euro! Ik denk niet dat dat erg veel is??

Ik hoop maar dat Flupke gelukkig wordt in de kooi. En hopelijk vindt ze snel haar eten!

Groetjes
Romy

Romy

Hoi Inge

Dat is inderdaad verwarrend. Ik zal 'huisje' veranderen in 'kooitje'. Bedankt om te vertellen!

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Super zo'n mooie kooi zeg. Ik heb het rooster gewoon verwijderd en er heeft hier nog nooit 1 valkje tuusen die opening vast gezeten.
Het is ook fijner scharrelen zonder rooster.
Het eten vindt ze vanzelf hoor.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Heb jij ook zo'n kooi? Ze heette NOA. Misschien dat ik het rooster ook nog verwijder... Ik zal nog zien.

Groetjes
Romy

Anja

Ik heb een jockkooi alleen dan groter. Er zitten bij mij nl 8 valkjes in.

Groetjes Anja

Inge88

Mooie kooi zeg! En de prijs valt me zeker mee! Ik dacht trouwens dat je ging voor de palace, dat is deze toch niet?
Ik moet zeggen dat ik deze kooi wel mooier vind, de palace vind ik iets te veel "gevangenis" lijken, als je snapt wat ik bedoel? Bij jou kooi heb je overal horizontale tralies en kan je valkje gewoon overal makkelijk klimmen. De palace kost trouwens hetzelfde zag ik.
Cool dat je er ook rvs bakjes bij hebt gekregen. Heb je de zitstok zelf bij besteld, of krijg je die ook gratis? En wat bedoel je met flexibel; pedi perch zitstok?

Mijn kooi is net zo groot als de jouwe, alleen lijkt de jouwe groter.. maar dat komt misschien doordat ik er nog geen valkje in heb zien zitten...

ManjaV

Hoi Romy,

Wat een schitterende kooi zeg. Ik weet zeker dat Flupke zich snel thuis zal gaan voelen. Heeft ze al een favo plekje uitgezocht?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Anja

Wat leuk zeg dat ze allemaal samen in 1 kooi zitten. Daar had ik nog nooit bij stilgestaan.

-----------------------------------------------------------------

Hoi Inge

Dat is inderdaad de palace niet. Mijn moeder vond hem ietsje te 'lomp' en zoals jij zegt : gevangenis lijken. Deze kooi ziet er lichter en eleganter uit vind ik ook.
Die RVS-bakjes zaten er inderdaad bij, net zoals 2 grote zitstokken voor in de kooi en 1 kleine zitstok om de bovenkant open te houden.
Met die flexibele zitstok bedoel ik zo'n koord met een metaaldraad in die je kan plooien zoals je zelf wilt. Zo eentje zit nu al in haar klein kooitje en ze zit er erg veel op. Daarom ga ik ook zo eentje in deze kooi plaatsen.

Bedoel je dat je in jou kooi nog nooit een valkje hebt zien zitten? Het is wel zo dat Flupke erg klein is want in die dierenwinkel zaten ook valkjes en m'n moeder schrok dat ze zoveel groter waren als Flupke. En zonder staart lijkt Flupke ook kleiner, waardoor de kooi groter lijkt natuurlijk :)

--------------------------------------------------------------------

Hoi Manja

Flupke heeft nog niet meteen een favoriet plekje. Tot nu toe gaat ze gewoon op de bovenste stok gaan zitten, want daar hangt ook een snoepstok wat ze superlekker vindt ;)
Ze is ook nog niet uit zichzelf tot beneden bij het water en eten gegaan.

Groetjes
Romy

Inge88

Ja in mijn kooi heeft nog nooit een valkje gezeten. Ik heb deze kooi aangeschaft voor Paddy die binnenkort komt. Het is moeilijk inschatten zo zonder valkje wat de verhouding kooi - valkje is. Mijn vorige valkje zat in een véél kleinere kooi  :-[

Zit er om dat ijzerdraad dan touw? Of bedoel je dit?

Zo'n 2ringen-schommel heb ik trouwens ook in de kooi hangen, vind hem zo leuk.

Anja

Hoi Inge,

Ik denk dat Romy deze bedoeld.

Groetjes Anja

Bello

Hoi Romy,

Jee dit is een veeeeeel mooiere kooi, en daar past Flupke heel goed in.

Prima keuze ;D

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

heidi

Hallo Romy,

Wij hebben ook zo'n kooi als reserve en voor jonge valkjes.
Wij hebben de rooster verwijderd, en vanvoor en vanachter een latje tussengeschoven op de plaats van de rooster.
Zo kunnen ze toch op de bodem scharrelen,maar niet met hun hoofdje ertussen komen.

Groetjes heidi

Romy

Hoi Inge...

Ik zie dat Anja je vraag al beantwoord heeft. Die flexibele zitstok die jij toont is uit plastiek maar ik heb dus heel hard getwijfeld om zo eentje te kopen. Flupke heeft vorige week vastgezeten in diegene wat Anja aangeeft, want die is omwonden met koord. Daar was Flupke haar nageltje achter blijven steken.
Maar die in plastiek is een stuk duurder en lijkt me zo synthetisch. Wat als ze eraan zou beginnen knabbelen? Nu hou ik dat koord gewoon héél erg goed in de gaten of er losse draadjes aanhangen en dan knip ik die door.

-----------------------------------------------------------------

Hoi Bello

Bedankt voor het complimentje! M'n moeder is ook erg tevreden over de kooi. Alleen vind ze het vervelend dat er veel naast de kooi valt. Mijn vriend stelde voor om een grote plexiplaat achteraan te maken die de hele achterkant bedekt. Dan kan ik aan de achterkant alles bevestigen wat vuil maakt, bv. snoepstok, hooiruifje,...

------------------------------------------------------------------

Hoi Heidi

Dat is een erg goede tip van je! Ik zal eens kijken of ik dit ook zo kan doen. Want ik heb al gemerkt dat het ook veel tijd zal kosten om het rooster proper te maken. Flupke poept net altijd op de metalen spijlen, ipv ertussen  ::)

-------------------------------------------------------------------

Hoi iedereen

Vandaag moet ik de stad in en ik zou graag zo'n draaikoordding hebben, zo'n spiraal. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel  :-[ Als ik er eentje gevonden heb zal ik er een foto van nemen voor de duidelijkheid  :)
Alhoewel de dierenwinkel waar we de kooi gekocht hebben erg groot is, vertelde de baas ons dat er zo enorm veel verschillende speeltjes zijn, dat ze nooit alles in stock kunnen hebben. Daarom hebben ze nu beslist om naast de standaarddingen om de paar maanden andere speeltjes in te kopen. Dat vind ik wel een leuk idee, dat is een goed excuus naar mijn vriend toe om regelmatig eens terug te gaan ;)

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Romy

Jij zegt dat je laat reageert bij mij, maar ik ook bij jou hoor! Kijk maar, ik had nog niet eens gezien dat die lieve Flupke een nieuwe kooi heeft! Wel een mooie kooi hoor!

Mara

Anja

Hoi Romy,

Bedoel je deze.

Die heb ik ook 1 in de kooi hangen en daar hebben ze heel veel plezier van.

Groetjes Anja