Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Itchy

ben een tijdje niet op t forum geweest.
wat een supermooi valkje is flupke toch, zo lekker actief. :)
mijn valkjes zijn ook helemaal gek op het hooi/stro van mn konijn!
dus heb ik ze maar hun eigen hooibal gegeven ;)

Romy

Hoi Itchy

Welkom in mijn dagboekje!
Flupke is lang ziek geweest, maar nu is ze inderdaad lekker actief. Het is een flinke meid geworden.
Het is een goed idee om je valkjes een eigen hooibal te geven. Flupke is er ook gek op!

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Deze morgen was het kiemvoer klaar wat ik gemaakt heb voor Flupke. Ik ging ermee naar haar kooitje en toonde het haar. Nu weet ik wel zeker dat ze tot op zo'n afstand goed kan zien, want ze begon heftig heen en weer te wippen op haar stokje  ;D
Maar ik moest het eerst nog afspoelen en mengen met een beetje eivoer. Opnieuw toonde ik het bakje, maar in plaats van op en neer te wippen, spurtte ze er naartoe en begon te eten. Dit is nu zo'n half uurtje geleden en sindsdien zie ik enkel haar kont  ;D
Met andere woorden : ze is er heel erg van aan het smullen  :D

Groetjes
Romy

Monky

Citaat van: Romy op  5 april 2007, 09:42:20

Dit is nu zo'n half uurtje geleden en sindsdien zie ik enkel haar kont  ;D
Met andere woorden : ze is er heel erg van aan het smullen  :D

hahahaha  ;D

Leuk gezicht  ;D

Romy

Hoi Monky

Ja hoor, erg grappig om te zien. Ik had er een foto van moeten nemen maar helaas, ik dacht er te laat op...

---------------------------------------------------------------

Hoi iedereen

Zoals ik enkele posts geleden al gezegd had, is het nu pas dat Flupke echt in de rui is. Ze verliest enorm veel veertjes en heeft ook keiveel hulsjes, overal rond.  Sinds deze morgen heb ik ook duidelijk gezien dat ze een nieuwe staartveer krijgt, joepie!

Ze poetst zich ook erg veel en maakt dus veel stof, dat is wat minder  :(

Verder is ze erg lief, ik had nooit gedacht dat ze nog liever kon worden, maar toch kan het! Als ze flink poepie doet (als ik het haar zeg bv, of als ze poepie doet op tafel, dus op een plaats wat makkelijk op te ruimen is, dan kroel ik haar eventjes. Ik heb een trui aan met een hele grote kraag, en daar zit ze dan in. Nu de laatste keer was ik per ongeluk vergeten om haar te kroelen, nou daar was ze niet mee akkoord! Ze kroop gewoon zelf in m'n kraag en ging daar een beetje zitten kijken van : 'waar blijft m'n beloning?'  ;D

Nu zit ze bovenop haar kooitje, opnieuw zich te poetsen :)

Ook heb ik nog erg goed nieuws : Ik kan niet op dit kot blijven en was dus al een tijdje op zoek naar een ander. Het is niet makkelijk om prijs-kwaliteit een goede studio te vinden. Maar ik heb er toch een mooie gevonden (duplex), waar Flupke ook van harte welkom is! De huisbazin waarschuwde me alleen voor de gordijnen : Flupke mocht er niet gaan inhangen of ik moet nieuwe kopen  ;D Gelukkig doet Flupke dat nooit!
Op 1 september verhuis ik naar daar. Hopelijk heeft Flupke het daar ook naar haar zin!

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Heeft Flupke alles opgegeten?

Gefeliciteerd met je nieuwe woning en wat fijn dat Flupke mee kan toch.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Flupke heeft niet alles opgegeten, maar ze heeft wel erg haar best gedaan! Net ervoor had ze al een heleboel zaadjes gegeten, dus daarom kon niet alles er meer bij. Vanavond krijgt ze een tweede portie.

---------------------------------------------------------------------

Hoi iedereen

Zonet is Flupke haar enige staartveer eraf gegaan  :'(
Hij stond al de hele dag alle kanten op. Ik zag dat ze er last van had want ze zat eraan te knabbelen en prutsen... Daarom besliste ik om hem af te knippen. Ik nam de veer vast, maar hij kwam er vanzelf af omdat Flupke net vooruit liep! De veer moet al erg aangeknaagd geweest zijn om zo makkelijk af te breken...
Gelukkig heb ik deze morgen gezien dat er een nieuwe aan het groeien is. Want alhoewel ze maar 1 staartveer had, ze had tenminste nog een staart en nu niet meer! Het is een erg vreemd zicht...

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Hier enkele foto's van een staartloos Flupke :(

En nu ook nog goed nieuws : de nieuwe veer :

De veer zie je pal in het midden tussen haar vleugeltjes, helemaal achteraan. Je ziet duidelijk het visgraatmotief -> een popje!

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Raar gezicht hé zo'n valkje zonder staart. Ik weet dat nog van Yeni. Maar we zien al een nieuwe staartveer dus voor je het weet heeft Flupke een prachtige staart.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Ja het is erg vreemd om Flupke helemaal zonder staart te zien. Gelukkig groeit er alweer een nieuwe!
Ze heeft er blijkbaar totaal geen last van want ze is superlevendig en springerig! Alsof ze denkt : eindelijk verlost van die vervelende, kapotte staart!

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Het was vandaag niet zo'n goeie start van de dag voor Flupke... Iets voor 7u begonnen ze te werken in het gebouw en dat maakte erg veel lawaai. Daar is Flupke erg hard van geschrokken en ze begon als een gek te fladderen in haar kooi. Ik ben snel uit m'n bed gesprongen om haar te kalmeren, maar dat lukte niet zo snel. Uiteindelijk heb ik haar uit de kooi gekregen en is ze gekalmeerd, maar ik heb wel gezien dat ze zich een beetje bezeerd heeft aan haar vleugeltjes. Gelukkig heeft het niet gebloed, het zijn enkel schaafwonden.
Omdat ik ze meteen bij me genomen had, kreeg ik natuurlijk de ochtenflatsh op me  ::) Ze durfde het waarschijnlijk niet in 1 keer allemaal los te laten, dus ik heb 3 kanjers van poepjes op me gehad... Ik vergeef het haar, ik zou ook in mijn broek doen van schrik mocht ik van m'n stokje vallen in het pikkedonker  :P ;D
Ze is er nog steeds een beetje van onder de indruk want ze is erg stil... Meestal wil ze 's morgens vliegen, maar ze heeft haar portie al gehad denk ik  :-\

Groetjes
Romy

Riny

Hoy Romy
Dan begon de dag niet goed voor Flupke.
Je zou ook voor minder van je stokje vallen.
Als ze nu erg gestrest is mag je haar ook wat druivesuiker door het drinkwater doen.
Dat schijnt ook goed te helpen tegen de stress.
Groetjes Riny

Romy

Hoi Riny

Heel erg bedankt voor je tip. Jammergenoeg had ik dan geen druivensuiker bij me. Ik zal ervoor zorgen dat ik dit koop voor noodgevallen zoals deze.
Gelukkig heeft het niet meer lang geduurd dat ze onder de indruk was. Ik heb ze bij me genomen op m'n schouder en daar kalmeerde ze snel.
Hopelijk genezen de wondjes op haar vleugels snel! Ik zie dat ze zich al grondig aan het poetsen is want haar veertjes lagen helemaal dooreen.

Groetjes
Romy

Romy

6 april 2007, 16:43:45 #838 Last Edit: 6 april 2007, 17:10:48 by Romy
Hallo iedereen

Ik heb héél goed nieuws : Flupke heeft een nieuwe kooi! Ik ben er erg gelukkig mee en m'n moeder ook.
En blijkbaar vindt Flupke het ook erg fijn. Momenteel zit ze in het zonnetje te genieten. Het is wel allemaal nog een beetje wennen voor haar want ze zit me wel te roepen.
Daarnet zat ze zich te poetsen op een nieuw speeltje.

Foto's volgen zo meteen!

Groetjes
Romy

Inge88

OOh.. ik schrok heel even, ik las het alsof Flupke een nieuwe eigenaar heeft gekregen.

Maar later kreeg ik door dat het natuurlijk gaat om die nieuwe kooi!