Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Gerda

Hoi Romy,

Ja, ik vind ook dat Flupke er gped uitziet. Alleen nog een kaal plekje boven haar oog. Je zult wel heel blij zijn dat het nu zo goed met haar gaat na haar slechte start.
Je hebt eer van je werk en een lief vriendje gekregen. Mooi inderdaad dat wit in kuif en nek. Licht bont denk ik, want voor split bont heeft ze wel veel witte vlekken!!

Geef d'r maar een lekker kroeltje!

Liefs, Gerda

Romy

Hoi Inge

Wat leuk dat ook jij opmerkt dat Flupke er goed uitziet, dat doet mij echt plezier!

Die witte plekjes in haar nek betekenen inderdaad dat ze een spilt heeft. Voor wat, dat weet ik niet. Ik dacht ook voor bont, maar ik heb ook al gelezen dat het niet per sé bont hoeft te zijn. Zelf ken ik er helemaal niks van, dus ik kan je enkel vertellen wat ik gelezen heb op het forum!

-----------------------------------------------------------------------

Hoi Gerda

Bedankt voor je complimenten!
Het klopt inderdaad dat ze rond haar oogje nog wat kaal is in vergelijking met een 'gewoon' valkje. Vooral boven haar oogje valt het dus op.
Is het mogelijk om mij het verschil uit te leggen tussen licht bont en split bont?? Dit begrijp ik niet zo goed...

Flupke heeft erg genoten van haar kroeltje, ik moet je ervoor bedanken  ;)

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Mijn valkjes kunnen ook zo leuk met rietjes spelen.
Wat ziet Flupke er goed uit zeg. Die druppeltjes hebben volgens mij toch echt wel geholpen.
Geef ze maar een lekkere knuffel.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Het is inderdaad lief om ze bezig te zien met een rietje he!!
En bedankt voor je complimentje :)
Flupke ziet er idd goed uit, de druppeltjes hebben zeker effect gehad. Toch is het niet helemaal weg, maar ik ben al blij dat het zoveel verbeterd is.

En de knuffel is goed aangekomen, ik moest je ervoor bedanken  ;)

---------------------------------------------------------------

Hoi iedereen

Ik wou jullie toch even laten weten dat ik Flupke gisterenavond na de rit naar huis gewogen heb, en ze de volle 75 gram woog!!!  :D

Groetjes
Romy

Mara

HoI Romy

Nou nou...dat is wel veel voor Flupke, of niet? Weet je nog wat zijn begin gewicht was toen jij hem kreeg?

Mara

Anja

Romy

Hoi Mara

Toen ik Flupke kreeg woog ze ongeveer 68 gram. Toen ze zo ziek was na het ontwormingsmiddel was haar laagste gewicht 64 gram. En nu dus 75 dus dat is SUPER voor haar!!
Ik wijt het aan de goede, afwisselende voeding (teurlings) en ook het feit dat ze meer vliegt nu. Eerst is haar gewicht wat naar beneden gegaan omdat ze afviel van het vele vliegen, maar ze zeggen altijd dat spieren meer wegen dan vet, dus ik denk dat ze nu spieren aan het kweken is en daardoor ook wat bijkomt!

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Romy

Hier krijgen ze ook Teurlings en dat al heel lang. Het is goede voeding (begrijp me niet verkeerd, er zijn ook andere merken die goed zijn) en ja, ze zeggen dat spieren meer wegen dan vet. Of het echt zo is, dat weet ik niet.

Liefs

Mara

Romy

Hoi iedereen!

Ik heb (nogmaals) erg goed nieuws : Flupke zit al een heel tijdje op de bodem van haar kooitje! Niet ernstig natuurlijk (ze is helemaal niet ziek!), maar ze zit dus te scharrelen in de beukensnippers en zit ook met het hooi te spelen dat ze uit haar ruifje gesmeten heeft.
Dan probeert ze een sliertje hooi mee naar boven te nemen, maar tijdens het klimmen verliest ze het altijd  ;D en dan is ze hup weer naar beneden om een nieuwtje te gaan halen  ;D

Heel erg grappig om te zien!  :D

Deze morgen zat haar ochtendpoepie wel vastgeplakt aan haar kont... Niet zo'n mooi zicht dus, aangezien haar ochtendpoepie een hele grote is  :-X
Ik merkte het omdat ze zat te drukken en ik niks zag vallen... Daarna heb ik haar snel gebadderd zodat het losweekte. Dat heeft ze echt niet graag, maar het is voor haar eigen goed natuurlijk!

Groetjes
Romy

Inge88

Hihi, wat leuk zeg dat hooi. Valkjes zijn dus dol op hooi? ?

Hoe kan het nu dat een poepje blijft hangen? Gelukkig kon je het goed weg krijgen  :)

Romy

Hoi Inge

Ja hoor, Flupke is gewoonweg dol op het hooi! Ze speelt ermee en neemt het in haar bekje. Dan probeert ze het met haar pootje te pakken te krijgen, erg lief om te zien!
Het is hooi wat normaal voor konijnen en zo is. Het hooi wat ik gekocht heb heet : alpenweidehooi. Er zitten ook kruiden en bloemetjes in, dat zorgt voor wat variatie.

Het gebeurt regelmatig eens dat een poepje blijft plakken. Maar een ochtendpoepje is nog nooit voorgekomen! Misschien is het wel een gevolg van het feit dat Flupke gisterenavond de salade en worteltjes die uit mijn belegd broodje vielen, allemaal opgegeten heeft! Ze heeft er heel erg van gesmuld, dus misschien dat dit een oorzaak is????  Verder zou ik er geen idee van hebben...
Meestal gaat het er erg makkelijk af. Al houdt Flupke er helemaal niet van om gebadderd te worden!!!!!

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Het kan idd zo zijn dat ze van je salade dunner is gaan poepen en dat het daarom ook blijft hangen. Als ik mijn valkjes sla geef dan is de ontlasting ook wateriger.
Is het nu weer goed met de ontlasting?

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Ik denk ook dat dat de reden was. Want ondertussen heeft ze geen plakpoepjes meer gehad. En aangezien ze de salade 's avonds voor het slapengaan heeft opgegeten, zal het wel effect gehad hebben op haar ochtendpoepje.

Ondertussen is ze alweer superhappy, superactief en superlief :)

-------------------------------------------------------------------------

Hoi iedereen

Ik was jullie nog vergeten te zeggen dat ik gisteren bij m'n opa (die op reis is) de kooitjes van z'n vogeltjes ben gaan poetsen. Het was al een tijdje geleden dat ik Rikkie, de kakariki die ik samen met Flupke gekregen had, gezien had.
En ik schrok heel erg, in positieve zin! De zwelling rond het oogje is fel verminderd en het oogje zelf is zichtbaar! Het is nog niet helemaal genezen, maar er zit duidelijk verbetering in. Rikkie was ook erg actief en klom rond in z'n kooitje.
Hopelijk komt het met Rikkie even goed als met Flupke!

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Het gaat nog steeds erg goed met Flupke. Ze durft steeds meer onderaan haar kooitje te zitten om daar wat rond te scharrelen.

Deze week eet ze wel wat minder zaadjes. De reden hiervoor is waarschijnlijk dat ze in 1 week tijd een snoepstok heeft verorberd  ;D Nu zal ze het een tijdje zonder moeten stellen!

Ik merk ook steeds meer op dat ze haar pootjes gebruikt (anders dan om te lopen en klimmen uiteraard  ;)) Zo grijpt ze steeds meer naar het hooi met haar pootjes en ook naar een ketting die in haar kooitje hangt. Deze morgen probeerde ik er een foto van te nemen, ik hoop dat hij duidelijk is :

Ze had hier een strengetje hooi vast, maar door de flits heeft ze het laten vallen. Je kan wel nog zien dat ze haar pootje gebruikt heeft om het strengetje vast te houden en er dan aan te knabbelen met haar bekkie.

Om jullie een idee te geven hoe Flupke zelfstandig uit haar kooitje komt, heb ik er 2 foto's van genomen :

Op de foto's kunnen jullie ook zien hoe Flupke haar kooitje ingericht is. Waarschijnlijk (als ik tijd heb) ga ik dit weekend naar een dierenwinkel om een mooi speeltje voor haar te kopen. Ik denk aan zo'n kleurrijke knabbel 'blaadjes' op elkaar geregen, met een bel eronder.

Dat was het weer voor vandaag!

Groetjes
Romy