Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Monky

Je mag gerust zijn : ik neem Flupke alleen in haar kooitje mee naar buiten! En ik heb er de hele tijd bij blijven zitten.

Als ik haar in de zomer mee naar buiten neem voor langere tijd, en dus niet continu bij haar kan zijn, dan ga ik de deurjes dicht maken met een sleutelhanger-ring, zodat de deurtjes ZEKER niet per ongeluk opengaan, of ALS de kooi valt, dat ze dan niet weg kan.

Zo heb ik m'n vorig valkje kwijtgeraakt, en dat wil ik geen tweede keer meemaken!

-------------------------------------------------------------------

Hoi Mara

Ook hier is het vandaag wat frisser dan gisteren. Er was lichtjes sluierbewolking waardoor de zon niet volop kon schijnen. Maar toch lekker weer voor de tijd van het jaar hoor!

Groetjes
Romy

Valerie

Hoi Romy,

Lange tijd niet geweest! Wat zal Flup genoten hebben. Ricky zat de hele dag in de buitenvolière en die geniet daar ook enorm van! :)
Leuk is dat eh, als ze zo gelukkig zijn. :)

Romy

Hoi Valerie

Wat fijn dat je nog eens langskomt!
Je hebt 100% gelijk : als Flupke gelukkig is, dan ben ik dat ook!

-------------------------------------------------------------------

Hoi iedereen

Gisterenavond was Flupke superactief. Ze vloog over en weer van mij naar haar kooitje. Ook klom ze er terug in! Dat had ze nog nooit gedaan!
En daarna vloog ze natuurlijk weer eruit ook.

Maar ineens schrok ze van mij omdat ik een bruuske beweging maakte, en ze begon als een gek te vliegen en botste uiteindelijk tegen haar kooitje... Ik was een beetje bang dat ze er iets aan zou overhouden, maar gelukkig is ze vandaag weer net zo levendig en lief!

Gisteren heb ik haar ook na lange tijd opnieuw eens een bakje met snoepzaadjes gegeven. Oh wat was ze blij! Ineens wou ze niet meer uit haar kooitje ;)

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Op woensdag heb ik geen les, en daar profiteert Flupke van : ze mag er dan lekker lang uit  ;D

Maar aangezien m'n punten niet zo schitterend waren, besteed ik ook veel tijd aan m'n cursussen. Als Flupke dan mooi stil op m'n schouder blijft zitten, is dat geen probleem. Maar als ze begint rond te lopen en m'n pen probeert te pakken of begint te bijten in m'n bladeren, dan moet ze terug haar kooitje in.

En je raadt het natuurlijk nooit  ::) ze begint het al door te krijgen  ;D Ze blijft steeds langer stil zitten op m'n schouder.
Ook heb ik erg veel geluk dat ze niet schreeuwt of zo als ze in haar kooitje moet. Ze heeft het veel te druk met haar kooitje te verkennen, want echt goed ziet ze nog altijd niet hoor.

Zo merk ik dat ze zich orienteert op het licht. Ze kijkt bv. recht in de lichten en dat vind ik niet zo goed. Zondag keek ze ook recht in de zon. Dan hield ik m'n hand voor haar hoofdje want ik wil niet dat haar oogjes nog meer beschadigd worden.

Gelukkig ziet ze wel genoeg om zichzelf te behelpen en omdat ze veel op m'n schouder meewandelt binnen, leert ze de omgeving wel kennen. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ze steeds meer gaat vliegen.

Omdat Flupke niet naar haar kalksteen omkeek, heb ik hem wat hoger opgehangen. Wel, het heeft enorm effect gehad! Ze houdt ervan om aan de kalksteen te knagen en dat doet ze dan ook elke dag! Gelukkig sloopt ze hem niet helemaal, want dat zou van het goeie teveel zijn :)

Zo, dat was het voor vandaag!

Groetjes
Romy

PS : ik zal in de komende weken proberen wat tijd vrij te maken om opnieuw eens wat foto's te nemen. Het is alweer een lange tijd geleden...

Monky

Hi Romy,

Als ik jouw verhaal zo lees moet ik toch steeds denken wat een geluk Flupke heeft gehad dat ze bij jou terecht is gekomen  :D Ze had het niet beter kunnen treffen...

Enne... Maak maar lekker veel tijd vrij  ;D Ik hou wel van foto's  ;D

Groetjes,
Monky

Mico

Hoi Romy,

Wij hebben gisteren een stuk van je dagboek gelezen...en we willen je even laten weten dat we het dus kei goed van je vinden wat je allemaal voor Flupke hebt gedaan.
Flupke mag echt heel erg blij zijn met een vrouwtje zoals jij  ;) :D

Groetjes,
Miranda en Corine

ManjaV

Hoi Romy,

Wat fijn dat het zo goed gaat met Flupke! Het is heel gezellig dat, als jij aan het studeren bent, zij rustig op je schouder blijft zitten.
Ik vind het wel knap van haar dat ze, ondanks haar slechte zicht, toch een eindje kan vliegen. Wat zijn valkjes toch slim he? :D
Ik ben benieuwd naar je foto's.
Hoe is het trouwens met haar oogjes?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Manja

Ik ben ook erg blij dat Flupke het goed maakt. Als ik terugdenk naar de eerste week dat ik haar had... Ik gaf haar geen 50%...
En ik vind het ook erg 'vreemd' dat ze zich zo goed blijft behelpen! Ikzelf bemerkte zelfs niet meer dat ze niet goed zag, tot iemand me erop attent maakte dat ze zich niet normaal gedraagt (zoals dus bv. recht in de lichten kijken, ergens met haar koppie dichtbij gaan zitten,...).
Gelukkig is hetgene ze ziet wel voldoende om een aangenaam leven te hebben, want ik denk niet dat ze zelf weet dat ze slecht ziet.
Sowieso is het erg vooruit gegaan in vergelijking met enkele maanden geleden, en dat zal haar al heel gelukkig maken denk ik!

Haar oogjes zijn héél veel verbeterd, maar af en toe moet ik toch nog wat etter uithalen. Ook blijven haar oogjes een klein beetje waterachtig, maar niet meer zo erg dat het eruit loopt en haar verenpak vies maakt. Al bij al zal ze op het vlak van haar oogjes een zorgenkindje blijven, want als je niet consequent de etter er telkens uit haalt, wordt het op de duur een vieze boel en kan ze opnieuw erge ontstekingen gaan krijgen daardoor. Maar daar heb ik (en zij ook niet denk ik) geen problemen mee, want na het schoonmaken volgt er steeds een lekkere kroelbeurt  ;D

De foto's volgen! Ik heb zonet een reportage gemaakt : 'Flupke en het rietje'  ;D

Groetjes
Romy

Monky

Citaat van: Romy op 15 maart 2007, 12:19:01

De foto's volgen! Ik heb zonet een reportage gemaakt : 'Flupke en het rietje'  ;D

Groetjes
Romy

;D ;D ;D

Ik ben benieuwd  :D

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi iedereen

Omdat het al een hele tijd geleden is dat ik foto's geplaatst heb, zijn het er ineens een hele pak.

Ziehier : Flupke en het rietje!

Op de foto's is goed te merken dat ze veel spierwitte kuifveren heeft. Op foto nummer 8 zie je ook 2 grijze pennetjes net boven haar voorhoofd, alsof ze 2 horentjes heeft  ;D
Op het laatste probeert ze met het rietje omhoog te klimmen. Net toen ik m'n camera weggelegd had, begon ze natuurlijk lekker gek te doen...  ::)

Maar nu moet ik snel naar school!

Groetjes
Romy

Monky

Hi Romy,

:D :D :D

Wat kleurt Flupke mooi met die rode kleed  :)
Wat is ze lekker heerlijk bezig  :-* :-* :-*

Ik moet zeggen dat haar oogjes er goed uitzien. Ze staan helder en het is nauwelijks rood er omheen.

Werkelijk Romy, ik heb van je foto's genoten  :)

Groetjes,
Monky

Mara

Hoi Romy

Hele mooie foto's, ik wou ook zeggen dat Flupke heel mooi geworden is.

Mara

Romy

Hoi Monky

Eigenlijk was ik begonnen met foto's nemen op m'n bureau, maar dat is grijs, dus kwam Flupke niet zo mooi uit. Toen ik m'n rode kleed zag, dacht ik ook wel dat dat mooi zou zijn in combinatie met haar grijze kleuren. Want normaal gezien mag ze niet op dat kleed zitten, want als ze een poepje laat vallen plakt het er helemaal in  ;D

Ik vind het erg goed dat het ook jou opvalt dat de roodheid rond haar oogjes minder is geworden. Zelf is het moeilijk om dit op te volgen omdat ik haar elke dag zie...

Ik ben erg blij dat je van de foto's genoten hebt!!

------------------------------------------------------------------

Hoi Mara

Bedankt voor je complimentje!

Groetjes
Romy

Inge88

Der oogjes zien er heel mooi uit hoor. Ik zie niet eens dat er wat mis moet zijn met der oogjes!   :D

Mooi hoor dat witte in haar kuif! Is ze split voor bont, door die witte vlekjes in der nek?