Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Monky

Hi Romy,

Van harte gefeliciteerd!!!!! Wat een last valt er dan van je schouders!!

Het gaat goed met Flupke!!! Het is ook zo'n schatje om te zien  :-*
Ik gebruik ook teurlings 228. Ze eten alles op. Ook de vruchtjes die erin zitten.

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Tamara

Zaterdag heb ik nog 1 examen en dan ben ik er vanaf.
Flupke is nu zo'n 3 a 4 weken in de rui. Maar voorlopig lijkt het eventjes stil te liggen. De laatste dagen vind ik geen veertjes meer.

-----------------------------------------------------------------

Hoi Monky

Bedankt!
Wat leuk om te horen dat ook jou valkjes zo smullen van de teurlings

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Nog eventjes een update over hoe Flupke het stelt.

Vandaag heb ik niet zo heel veel tijd voor Flupke gehad, omdat ik opnieuw begonnen ben met leren voor m'n laatste examen.
Deze morgen is hij er eventjes uit geweest en heeft hij een beetje gevlogen (van de grond naar mij toe). Ook deze middag heeft hij enkele rondjes gevlogen. Hij vliegt ook al naar z'n kooi als hij bij mij zit.
Z'n vliegkunsten worden ook steeds beter. Zo maakt hij geen 'flap flap' geluid meer, en kan hij ook steeds beter landen. Waarschijnlijk heeft hij nooit kunnen vliegen bij de kweker omdat hij niets kon zien door de zware oogontsteking.

M'n moeder vertelde me dat Flupke soms erg krijst als hij voor z'n nieuwe spiegeltje zit. Dat had ik nog nooit gehoord, maar deze middag zag (en hoorde!) ik het erg goed. Daarom heb ik het spiegeltjes maar weg gedaan. Het belletje wat er onder hing, heb ik eraf gedaan en terug in de kooi gehangen. Omdat ik erg geschrokken was van z'n gedrag, moet ik het deurtje vergeten dichtdoen hebben.
Hij moet zo'n uurtje in de kooi gezeten hebben met de deur open. Gelukkig is het niet zo handig om er uit te gaan, want er zit geen stok recht voor het deurtje. Daarom was hij flink in de kooi gebleven.
Wel een geluk dat m'n moeder dat gezien had, want als hij er toch uitgeraakt zou zijn, kon hij zich te pletter vliegen tegen het grote raam.

Voorlopig verliest Flupke geen veertjes meer. Wel heeft hij enorm veel pennetjes.
Z'n staart bestaat nog altijd uit maar 1 staartveer...

Flupke krijgt momenteel als hoofdvoeding een mengeling van 50% van z'n oude graan en 50% van de teurlings. Hopelijk is deze bus snel op, zodat hij een groter percentage teurlings krijgt.

Zo dat was het
Prettige avond iedereen
Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Tussen dit en m'n laatste post is er niet heel veel gebeurd, maar dit wil ik jullie toch nog zeggen :

Ik zat voor de tv gisterenavond, samen met Flupke uiteraard :)
Ik had een klein eivoerpotje gevuld met snoepzaadjes en hij heeft er erg van gesmuld. Nu was ik toch wel benieuwd hoeveel hij zou wegen... 72 gram! Ik ben echt superblij :)

Deze morgen heeft hij ook verschillende vluchtjes gedaan en ik zag hem enorm genieten.

Groetjes
Romy

Riny

Hoy Romy
Zo zie je maar dat je met geduld en liefde veel kunt bereiken.
Gelukkig is Flupke bij jou terecht gekomen, anders was hij er misschien wel niet meer geweest.
Groetjes Riny

Romy

Hoi Riny

Heel erg bedankt voor het complimentje! Het zou echt zonde geweest zijn dat Flupke, zo'n lief valkje, er niet meer zou geweest zijn...

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Wat goed van Flupke dat hij eindelijk zo goed kan vliegen! Ik herken wat je bedoelt met het flapgeluid: Fuzzy deed dit ook een hele tijd. Maar inmiddels vliegt zij ook als de beste.
Over 'zij' gesproken: ik denk nu toch echt dat Flupke een popje is?
Voor zover ik het van een afstand kan bezien?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Manja

Het flapgeluid begint inderdaad te minderen. Daar ben ik erg blij om, want zolang het flap-flapte vloog ze erg onhandig.

Voorlopig denk ik ook nog dat Flupke een popje is. Ze is wel nog niet helemaal doorheen de rui. Maar de pennetjes en veertjes die op haar wangen komen, zijn niet echt heel bleek, dus dat wijst op een popje.
Er zijn nog geen staartveren teruggegroeid. Ik zal nog eventjes moeten wachten om aan de hand daarvan een uitspraak te kunnen doen.
Ik merk wel dat ze nu voorlopig geen veertjes meer verliest, maar wel erg veel pennetjes heeft. Het kan niet dat al de veertjes al gewisseld zijn, want ik zie nog oude veertjes zitten (waaraan er nog etter van vroeger hangt).

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Romy

Ik heb vanmorgen voer gehaald, Teurlings 230 (20kg) en Teurlings Volierezaad (25kg) gehaald, en nu maar kijken hoelang ze er mee doen.

Verder ben ik erg blij om te lezen dat het goed gaat met Flupke.

Liefs

Mara

ManjaV

Hoi Romy,

Nou, ik zet nu echt in op een popje hoor. ;) Als ze eenmaal door haar rui heen is, ziet ze er vast helemaal prachtig uit.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Mara

Hoeveel valkjes heb jij? Want 45 kg is erg veel! Maar als ze het even goed lusten als Flupke de 228 lust, dan zal het snel op raken ;)

--------------------------------------------------------------

Hoi Manja

Uit het gedrag af te leiden, denk ik ook al een hele tijd dat ze een popje is. Het is nu wel een beetje moeilijk om vanaf nu 'ze' te zeggen ipv 'hij'. Ik zal eraan moeten wennen :)
Ik heb lang gehoopt dat de rui zou beginnen, dus ik ben erg blij nu dat ze erin zit. Alleen mag het wat sneller gaan, want momenteel verlies ze geen veertjes meer, maar heeft ze wel erg veel pennetjes, vooral op haar hoofdje en in de kuif. Hopelijk krijgt ze een mooie volle kuif ;)

---------------------------------------------------------------------

Hoi iedereen

Terwijl ik dit zit te typen, zit Flupke aan m'n rits van m'n trui te bijten. Dat blinkt, dus is ze er gek op. Maar ineens zat ze iets in haar bekje rond te draaien en ik zag dat het zo'n tandje van m'n rits was!  :o De deugniet heeft m'n rits bijna opgegeten! Gelukkig kon ik het tandje uit z'n bekje nemen, en nu blijft m'n rits gewoon dicht, dan kan ze er niet aan prutsen!Ook heb ik geluk dat het het bovenste tandje was, dus m'n rits is niet stuk.

Deze namiddag heb ik Flupke opnieuw gewogen, en ze woog nog steeds 72 gram. Dat had ik niet echt verwacht, omdat ik ze gisterenavond gewogen had nadat ze zo lekker van haar snoepzaad gesmuld had. Maar blijkbaar is het blijven plakken, want de 72 gram is gebleven!

Deze avond krijgt ze lekker kiemzaad met eivoer gemengd. Dan kan ze opnieuw smullen!

Groetjes
Romy

chica

hallo romy
zo ik ben al lang niet meer op jouw dagboek geweest ik kan helemaal niet meer volgen.
ik heb het ook heel druk gehad dus had weinig tijd om te lezen...
leuk zeg dat flubke zoveel is bijgekomen.
ik wou ook teurling voer gaan kopen maar de site waar ik het had gevonden hadden ze het niet meer.nu maar opzoek gaan naar een nieuwe winkel. :(
wat fijn dat flubke eindelijk uit de rui is nu heb niet overal veertjes liggen.ik hoop ook dat hij een hele mooie krul kuif krijgt.
naja ik weet niks meer te zeggen dus stop ik maar.
groetjes ilse
;D :D ;)

Romy

Hoi Ilse

Ik heb de teurlings laten bestellen in een dierenwinkel. Op de website van teurlings zelf, kan je een lijst vinden met winkels die het merk verkopen. Aan die winkels kan je vragen of ze een zak teurlings 228 willen bestellen. Zo heb ik het ook gedaan. Misschien dat dit een betere oplossing is, want als je via een webwinkel koopt en het laat opsturen, moet je rekening houden met redelijk hoge verzendingskosten, omdat het hier over 20 kg gaat!

Ik denk niet dat Flupke uit de rui is, want nog niet al z'n veertjes zijn gewisseld. Tussen de nieuwe staan nog oude, vergeelde veertjes die verkleurd zijn door de etter. Dus die moeten nog uitvallen. Ze heeft wel heel veel pennetjes, vooral op haar hoofdje.

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Gisterenavond heb ik toch geen kiemvoer meer gegeven, maar heb ik Flupke gedoucht. Ze zat er enorm van te genieten! Voor de eerste keer zat ze onder de volle straal en ze vond het leuk! Ik zorgde er wel voor dat de straal niet op haar kopje stond, want ik merk dat ze dit niet graag heeft. Zoals ik al in een ander dagboekje gelezen heb, zat Flupke te wiegen onder de straal!
Omdat ze dus meestal niet op haar kopje gesproeid werd, heeft ze ook niet zoveel water binnen gekregen en dat merkte ik aan haar poepjes!

Deze morgen wilde ik het kiemvoer geven, maar ik zag dat het meeste beschimmeld was  :( Ik heb het een beetje te lang laten kiemen... Flupke werd wel meteen wild toen hij zag dat ik bezig was met kiemvoer... Gelukkig zat de schimmel alleen in het midden en heb ik langs de rand, zo ver mogelijk van de schimmel af, toch enkele graantjes geplukt, zodat ze een klein beetje kiemvoer kan eten.

Nu heb ik wel een vraagje : ik heb het kiemzaad gegeven en ze begon er lekker van te smullen. Maar ik wou beginnen leren en zette het potje beneden in haar kooi, maar daar wil ze er niet van eten... Ze kruipt onmiddelijk omhoog.
Is het normaal dat ze niet graag eet beneden in haar kooi? Ik merk ook dat ze niet snel naar beneden gaat om te drinken, alleen als ze waarschijnlijk erge dorst heeft.

Moet ik drink- en eetbakjes voorzien boven in de kooi?

Groetjes
Romy

Mara

Citaat van: Romy op 30 januari 2007, 19:02:05
Hoi Mara

Hoeveel valkjes heb jij? Want 45 kg is erg veel! Maar als ze het even goed lusten als Flupke de 228 lust, dan zal het snel op raken ;)

--------------------------------------------------------------

Hoi Romy

Ik heb in totaal 35 vogels en 2 kwartels in de voliere, en 2 valkjes binnen die Teurlings krijgen.

Zal ik je laten weten wanneer de 230 op is?  ;)

Groetjes

mara