Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

chica

hallo
o wat leuk dat je zoon hooi hebt nu dat zal hij zeker heel lekker vinden.
en je wou een speelplaatsje maken leuk idee.ik ga er ook een maken.ik heb er al een maar die valt bijna uitelkaar.maar het is wel hun liefelingsplekje.
maar even een tip:bij huisvesting en dan klimboom ofzo drukken zie je ook hele leuke ideetjes.in ieder geval kijk eens bij huisvesting er staan hele mooie werkjes bij.
groetjes ilse
groetjes aan flubke

Romy

Hoi Ilse

Flupke vindt het hooi erg leuk! Ze knabbelt erop en zo, maar eet er niet van denk ik. Zolang ze zich amuseert is het goed!

Ik ben op deze website al even op zoek geweest naar mooie klimbomen en speelplankjes, maar het ziet er allemaal erg ingewikkeld uit om te maken... Zoals je al kon lezen heb ik nog nooit iets in elkaar geknutseld  ::)
Ik zal beginnen met de wc-rolletjes  :P

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Ilse,

Het is Flupke...met een 'p' i.p.v. een 'b' ;D ;D ;D ;D ;D ;)
Trouwens, handige tip die je geeft bij 'huisvesting'. Ik zal ook eens gaan kijken. ;)

Hey Romy,

Jij hebt dus ook al het hooi gekocht! :D Wat leuk, ik ga dat zeker ook eens doen. Ik kan nu al raden wat ze er bij mij mee gaan doen: ze gooien het op de grond en maken er een nestje van. ;D
Heb je nog wat nieuws over Rikkie trouwens? Ik hoop echt dat ze beter wordt.
Ik ben trouwens benieuwd welke diagnose de DA stelt bij Flupke.
Als het schimmel is, kan dat goed genezen volgens mij. Ja, ze maakt heel wat mee he, in haar jonge leventje...

Trouwens, fijn dat je examen zo goed is gegaan. Nu nog maar afwachten op de uitslag.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Manja!

Ja hoor ik heb het hooi gekocht omdat het niet duur is in vergelijking met vele speeltjes. (2 euro voor 1kg). Flupke knabbelt er een beetje aan en laat het dan ook vallen  :) Hopelijk gaat ze er geen nestje mee maken!  ;D

Vrijdagmorgen om 8.30u moet ik naar de DA. Ondertussen heb ik ook al een foto van het oogje van Rikkie naar haar gestuurd. Hopelijk kan ze zien wat er aan het oogje is en zo aangepaste AB meegeven.
Ik heb ook al een heel lijstje gemaakt met vanalles wat ik aan de DA wil vragen :
- de oogjes (etter)
- de droge pootjes. Ik merkte dat dit verbeterd was, maar gisterenmorgen zag ik opnieuw zo'n klein plekje
- de 'schimmel' onder de vleugeltjes
- dat plekje op de hoek van haar vleugeltje. Ik had het een tijdje niet gezien, maar ik merkte dat het er toch nog zit. Het zit niet meer rood of zo, maar het is er nog wel...
- ik dacht gisteren ook dat ze aan het bijten was op een nieuwe vleugelpen. Echt kapotbijten. Ik kan verkeerd gezien hebben, maar nu ik toch naar de DA moet, kan ik ineens vragen of ze het eens wil controleren
- nageltjes knippen
- en Rikkie z'n oogjes natuurlijk..
Een hele boterham  ;D

Wat ik nu wel opmerk is dat Flupke begint te fluiten   :o  Het is erg mooi, in verschillende toonhoogtes... Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken!  :P
Er zit wel een nieuwe staartveer aan te komen, maar ze is nog dicht. Ik kan dus nog niet zien of er nog parels op zijn. Voor de rest kan ik ook nog niet erg veel zien. Haar kopje lijkt niet veel lichter te worden. Al is het ZEKER niet donkerder. Ze is ook nog niet ver genoeg in de rui om te zien of de parels op haar buikje verdwijnen...

Groetjes
Romy

chica

ja dat is een hele boodschap
ik heb hier ook een paar leuke speelplaatsjes ik hoop dat je hier wat aan hebt

deze vond ik wel mooi
groetjes ilse ;D

Romy

Haha, ik had ze eerst gezien in jou dagboekje, en nu zie ik ze hier ook staan!
Erg bedankt daarvoor!

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Die tweede heb ik en ik ben daar erg tevreden over.

Jij hebt een hele lijst wat je aan de DA moet vragen. Hoop dat hij/zij je met alles kan helpen.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Heb je dat plankje zelf gemaakt? Of is het gekocht? Ik heb hier in België nog nooit een speelplankje in die aard gevonden. Ofwel is het veel te klein (voor grasjes) ofwel is het zo'n hele grote (en dure!) standaard voor papegaaien...

Toen ik de DA opbelde voor een afspraak, heb ik haar gezegd dat het een hele waslijst was :) Ze is dus voorbereid  ;D

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Ik heb dat gekocht. Op internet. Zal eens kijken of ik de link nog heb.

Gevonden.

http://www.valkparkiet.net/N_frame.html?http://www.valkparkiet.net/

Groetjes Anja

Romy

Romy

Hoi Anja

Aangezien het moeilijk is om het plankje te bestellen (omdat ik van België ben), zou ik het graag zelf maken. M'n vriend ziet het gelukkig ook zitten  ;)
Nu vraag ik mij wel af hoe groot het speelplankje ongeveer is... Is het mogelijk om het plankje te meten? Als ik gewoon de hoogte, breedte en diepte heb is het voldoende hoor!

Alvast superbedankt! :)
Romy

chica

ja het is zeker leuk om het zelf te maken
deze prenten heb ik van www.dierenwebshop.nl.
daar sttan ook de maten bij.maar je kunt zelf natuurlijk ook kiesen als je hem groter wil maken of kleiner.
groetjes ilse ;D

Anja

Hoi Romy,

De Afmetingen: 37 cm breed x 29 cm diep x 25 cm hoog.

Groetjes Anja

Romy

Heel erg bedankt, Anja!

Zaterdag ga ik met m'n vriend hout gaan kopen om het speelplankje te maken.

Groetjes
Romy

Monky

Maak je er een foto van als het klaar is? Met Flupke erop  :D

Groetjes,
Monky