Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Romy

Riny

2 februari 2007, 17:10:09 #541 Last Edit: 2 februari 2007, 17:13:11 by Riny
Hoy Romy
Morgen duim ik voor jou.

Groetjes Riny[/b][/size]

Romy

Heel erg bedankt Riny!!

Het doet me erg goed dat jullie, de leden van dit forum, mij zo steunen in mijn studies!

Alvast hééééééééél erg bedankt en ik laat jullie zo snel mogelijk weten hoe mijn examen morgen geweest is.

Groetjes
Romy

chica

en heo zijn ze gegaan?
groetjes ilse ;D :D ;)

Anja

Hoi Romy,

Hoe is het gegaan met het examen?
We zijn erg benieuwd.

Groetjes Anja

ManjaV

Hoi Romy,

Uiteraard ben ik ook benieuwd hoe je examen is gegaan.
En hoe is het gisteren gegaan met de kakariki? Zit hij inmiddels binnen bij je opa? Ik geef hem groot gelijk dat hij hem naar binnen haalt, want zo alleen is inderdaad heel zielig!

En, was Flupke blij dat je terug was? :D :D Dat zal best wel he?
Bij mij zijn ze altijd dolblij als ik weer binnen ben, ook al ben ik maar een uurtje weggeweest. ;)

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mara

Hoi Romy

Hoe is het examen gegaan? En hoe gaat het met Flupke?

Mara

chica

hEB JE AL JE RESULTATEN VAN JE EXAMEN?
EN WAS FLUBKE BLIJ DAT JE TERUG WAS HOE IS HET NU MET HEM?HEEFT HIJ NOG LEUKE DINGEN MEEGEMAAKT?
GROETJES ILSE ;D :D ;)

Romy

Hoi iedereen

Het spijt me dat ik zo lang op me laten wachten heb. We hebben problemen met het internet en het is ook een héél druk weekend geweest.

Eerst en vooral : m'n examen was erg moeilijk, maar ik denk wel dat ik geslaagd zal zijn.
Over 3 weken zou ik m'n resultaten moeten weten.

Met Flupke gaat alles goed. Ze was niet speciaal blij om mij te zien, dus dat was wel een beetje een teleurstelling, maar ze was druk bezig met eten.
Ik moet er wel bij vertellen dat m'n moeder goed voor haar gezorgd heeft : ze mocht er verschillende keren uit en m'n moeder heeft met Flupke op haar schouder rondgelopen en zo!
Haar oogjes waren wel niet mooi meer (veel stofjes in geplakt en zo). Normaal haal ik elke morgen de stofjes uit haar oogjes, maar m'n moeder durfde dit niet (is begrijpelijk).

Daarom ga ik deze week opnieuw naar de DA met Flupke.  Ook heeft ze onder 1 vleugel een soort schimmel (denk ik). De veertjes lijken er nat en samengeplakt, maar het is helemaal niet nat. Er zijn daar ook kale plekken. Het is niet zo heel groot (2 bij 2 cm) en het verandert niet van grootte. Ik had gehoopt dat het weg zou gaan met de rui, maar tot nu toe is dit nog niet het geval.

Zaterdag bij m'n opa heb ik dus de kakariki binnen gestoken. Hij noemt nu officieel Rikkie. :)
Het gaat er wel erg slecht mee... Hij zit erg bol en z'n ene oogje ziet er vreselijk uit. M'n opa is nu begonnen met een AB-kuur in het water. Als ik naar de DA ga met Flupke, ga ik het uitleggen aan haar en misschien dat ze een aangepaste AB kan meegeven voor Rikkie... Ik zit er erg mee in en m'n opa ook. Het beestje eet wel en drink en klimt rond in z'n kooi, maar je ziet aan de houding dat het pijn heeft... Ik moest bijna huilen toen ik het zag en iedereen vond mij belachelijk  >:(
Het is wat moeilijk voor m'n opa om continue medische zorg aan het vogeltje te geven (bv. elke dag AB in de bek) omdat hij dikwijls een hele dag weg is. Ook is Rikkie helemaal niet tam. M'n opa heeft een erg druk leven en daar ben ik wel blij om natuurlijk. Maar het nadeel is dus dat het moeilijk is om Rikkie te verzorgen. Daarom hoop ik dat de DA een aangepaste AB kan geven die in het drinkwater moet. Als het te erg is met Rikkie en de behandeling niet aanslaat, zou ik liever hebben dat Rikkie sterft. Ik wil niet dat hij nog langer moet afzien...  :'( Maar hopelijk wordt hij wel terug gezond.

Groetjes
Romy

chica

hey romy
leuk voor je dat je examens zo goed zijn gegaan.kan je weer met een gerust hard met flubke bezig houden.
en wat erg dat rikkie zo ziek is hoe oud is rikkie nu?
ik hoop dat ze aangepaste AB kan krijgen.
en flubke,hoe kan zij nu een schimmel krijgen?ik hoop voor je dat het geen schimmel is.naja geef hem een dike knuffel van me.
groetjes ilse ;D

Romy

Hoi Ilse

Rikkie heb ik samen met Flupke gekregen, dus ik vermoed dat hij ongeveer even oud is. Ik hoop ook dat ze goeie AB kan krijgen en dat ze snel opknapt. Anders zou ik liever hebben dat ze dood gedaan wordt (pijnloos natuurlijk!!) want ik kan het niet aanzien dat Rikkie pijn heeft!

Ik weet ook niet hoe Flupke die schimmel zou gekregen hebben. Ik weet ook niet zeker of het schimmel is hoor! Het is moeilijk om uit te leggen en om te fotograferen is het ook erg moeilijk want het zit onder haar vleugeltje en ze wil niet dat ik het omhoog doe :) Waarschijnlijk komt het van bij de kweker, want het zit er al altijd.

De knuffel is gegeven en ze vond het erg leuk ;)

groetjes
Romy

chica

ja daar heb je gelijk in.hij mag zeker geen pijn lijden.ik hoop egt dat hij opknapt.geef rickie maar heel veel sterkte van mij en zeg dat hij heel snel beter moet worden.
sterkte en een dikke knuffel aan flubke.
groetjes ilse

Romy

Hoi iedereen

Gisteren ben ik met m'n vader naar enkele dierenwinkels geweest en heb ik de prijzen vergeleken van hooi. De prijzen schommelde tussen 2 euro en 3.15 euro voor 1 kg hooi van vitakraft. Uiteindelijk heb ik er dan in een supermarkt gekocht want daar was ze het goedkoopst! Nu heb ik dus  1 kg vitakrafthooi 'alpenweide'. Ik heb niet zo'n bol gekocht, want ik bedacht me ineens dat ik nog een ruifje heb en daar heb ik het hooi ingestoken. M'n moeder had nog verse bieslook in een pot staan en heb ik ook enkele strengetjes bijgedaan.

Eerst schrok ze erg hard van het ruifje en liep weg. Daarna ging ze er telkens wat dichter naartoe en uiteindelijk knabbelde ze aan een uiteindje.
Daarna moest ik weg, maar nu heb ik wel opgemerkt dat ze eraan gebeten heeft, want haar bekje is groen van de bieslook! Om aan de bieslook te kunnen moet ze redelijk dichtbij het ruifje gaan, dus moet ze er nu niet meer zo bang van zijn.

Nu is ze aan het spelen met een dopje van een balpen :) Ze laat het de hele tijd vallen en dat vindt ze leuk :)

In de loop van de dag maak ik een afspraak met de DA om donderdagavond te gaan.
Ik heb ook foto's van het oogje van de kakariki gemaakt om te tonen aan de DA, dan moet ik hem niet meenemen (ik ben bang dat Flupke besmet wordt!)

Groetjes
Romy

Monky

Hi Romy,

Wat leuk dat ze zo bezig met de bieslook... Dat heb ik zelf eigenlijk nog niet geprobeerd  :D
Ik zie het al helemaal voor me  :)

Wat vervelend voor je opa dat de kakariki niet lekker is. Ik hoop dat ze er wat aan kunnen doen  :-\ Het is anders ook zo sneu voor het beestje.

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Ik heb op deze website gelezen dat ze ook bieslook mochten hebben. Aangezien m'n moeder dit regelmatig in de keuken gebruikt, geef ik het af en toe. Flupke vond het meteen lekker! Maar eigenlijk eet ze er niet echt van, ze sabbelt er het water uit. Daarna heeft ze wel wat waterige poepjes, maar dit gaat snel over.
Ik hoop ook uit de grond van m'n hart dat Rikkie goed en snel kan genezen!

-----------------------------------------------------------------------

Hoi iedereen

Aangezien ik nu een weekje thuis ben, ben ik volop van Flupke aan het genieten! Ze heeft al menig uurtjes op m'n schouder doorgebracht en zich zitten poetsen.
Ook heeft ze toen ze in de kooi zat, al aardig wat geknabbeld op het hooi! Ik ben erg blij dat ze het leuk vindt.

Ik hoop van deze week ook een speelplankje te kunnen maken. Al weet ik nog niet meteen hoe ik eraan kan beginnen want ik heb zoiets nog nooit gedaan en met gereedschap heb ik nog nooit gewerkt!
In de loop van het voorbije schooljaar heb ik wel wc-rolletjes gespaard, waarmee ik een soort platformpje wil maken in haar kooitje, want ik merk dat ze liever plat zit met haar pootjes, dan op een (fijne) stok.

Ondertussen heb ik gebeld naar de dierenarts, en ik mag vrijdagmorgen om 8u30 gaan. Ik kan ook foto's naar haar mailen met het oogje van Rikkie.

Groetjes
Romy