Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi Romy, je moeder heeft waarschijnlijk heel veel aan Flupke he, Flupke heeft het geluk dat ie steeds bij je moeder terecht kan he, zo zijn ze vast beste maatjes ook, grtjs Ann

Romy

Hoi Kim

Dankjewel!
Flupke durft steeds meer en meer. Maar ze is nog steeds een redelijk bang vogeltje en schrikt snel. Juist daarom twijfel ik ook hard om een valkje erbij te nemen. Want ik vrees dat Flupke dan weer stil en bang wordt...

Hoi Ann

Ja m'n moeder heeft veel aan Flupke, al durft ze dat niet echt toe te geven  ;) Ik denk dat ze toch wel een beetje verdrietig zal zijn als Flupke deze zomer met ons mee verhuist. M'n moeder houdt erg veel van huisdieren, maar haar man niet. Erg jammer vind ik dat voor haar.

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Flupke is zoals jullie weten thuis, en ik op m'n kot. M'n moeder belde zo'n uurtje geleden en ze zei dat Flupke deze morgen een plakpoep had gehad. Toen m'n moeder haar kontje proper wilde maken, was Flup daar niet mee akkoord. Maar gelukkig is het haar wel gelukt.

Morgen om 9u schriftelijk examen en daarna ga ik meteen naar huis. Ik ga superblij zijn als ik Flupke terug ga kunnen kroelen  :-*
Soms denk ik : het vergt een grote verantwoordelijkheid om een huisdier te hebben, en je hebt er ook je beperkingen door. Maar aan de andere kant : eens je ze hebt, dan wil je ze NOOIT meer kwijt want ze geven zoveel liefde  :-* Ik hoop echt dat ik Flupke nooit zal moeten wegdoen door overmacht, aangezien het zo'n zorgenkindje is en natuurlijk zo'n ongeloofelijke lieverd  :-*

Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Hoi Romy, wat een geluk dat je moeder Flupke's plakpoep heeft kunnen proper maken hoor, dat Flupke misschien niet akkoord was moet ze er bij nemen he, hij zal zich daarna vast weer helemaal proper voelen,hihi!
Ook nog heel veel succes met je examen vandaag, ik zal duimen voor je hoor

Romy

Hoi Ann

Dankjewel!
Ik ben best wel nerveus want het is een schriftelijk examen geneeskunde (andrologie)
Dus helemaal niet zo simpel  :-\

Ik zal blij zijn als we enkele uren verder zijn, en ik op weg ben naar Flupke!

Groetjes
Romy

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Romy

Hoi Kim

Dankjewel voor het succeswensen! Het heeft dus geholpen want ik heb weer wat voor gehad...
Er was een stuk in de cursus waar ik had bijgeschreven dat we dat niet moesten kennen. Natuurlijk was er daarover een vraag op het examen... Ik natuurlijk heel boos en ik dacht even om erbij te schrijven dat we dat niet moesten kennen. Maar ik durfde niet, dus heb ik geprobeerd te antwoorden. Nu blijkt dat we dat wél moesten kennen, en ik dus verkeerdelijk bij dat stuk had geschreven dat we het niet moesten kennen...
Maar het mooiste van al is dat ik toch wel een goed antwoord heb gegeven  :D
De andere vragen zijn ook gegaan, dus ik zal er zeker door zijn. Nu nog 2 te gaan waarvan zaterdag de volgende.

Hoi iedereen

Ondertussen ben ik thuis en Flupke zit op m'n schouder. Ze was ontzettend blij om me te zien, maar moest wachten tot ik gegeten had. Ze kwam meteen bij me zitten, maar was binnen de seconde alweer weg en ging heel enthousiast rondjes vliegen. Daarbij is ze een vleugelpen verloren. Ze is dus in de rui. Ik verwachtte het al, omdat ze vorig jaar tijdens de blok (dus voor m'n examens) in de rui was. Dus ze is ietsje later dan anders.
Daarna hebben we lekker gekroeld, en heb ik ook haar oogjes proper gemaakt. Dat laat ze helemaal niet toe van m'n moeder. Maar het was niet zoveel, dus het kon geen kwaad dat ik er niet was dit weekend.

Groetjes
Romy

Kimm

hoi romy,

wel fijn zeg dat je toch goede antwoorden hebt gegeven. ik kan mij goed indenken dat je boos was.
nu op naar zaterdag ;)

leuk zeg dat flupke rondjes ging vliegen, hihi helemaal blij. wat een lieverd is het toch he?
je zal haar wel missen als je weg bent denk ik.
als ik zelf een dagje weg ben dan mis ik de mijne al ontzettend ;D  ;D

liefs kim

Romy

Hoi Kim

Ja, op naar zaterdag. En dan de woensdag erna nog 1tje en ik ben er vanaf, oef!

Flupke is echt een superlieverd!! Ik mis haar heel erg als ik weg ben, vooral 's avonds omdat ze normaal gezien de hele avond bij me mag zitten en dat vind ik altijd hele gezellig.
Ik kan heel goed geloven dat jij jou 4tal mist als je weg bent, want jij hebt er 4 om te missen en ik maar 1tje!

Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Hoi Romy, Gefeliciteerd met je examen hoor, het duimen heeft van iedereen geholpen he blijkbaar, goed dat je de vraag goed hebt beantwoord die je eigenlijk niet had geleerd,
gelukkig he!
Geluk mag ook wel eens he, op naar de volgende en ik duim even goed als de vorige.

Wat fijn dat Flupke direct bij je kwam gevlogen toen ze uit de kooi mocht, en je lekker met haar hebt gekroeld he!
Het was heel prettig dat weerzien he!Grtjs Ann

Romy

Dag iedereen

Vorige week probeerde Flupke te badderen in haar drinkbakje. Ik heb haar dan maar uitgehaald en laten badderen in een diep bord. Ze genoot er heel erg van, en achteraf zat ze dan grappige capriolen uit te voeren om te drogen  ;D
Van het badderen zelf heb ik geen foto's, maar wel van haar capriolen in de kooi :

Flupke na het badderen :

Flupke zet zich schrap :

Daar gaat ze!

Als jullie goed kijken, dan zie je op het hoekje van haar vleugel een wondje. Dat zit er al van de eerste dag dat ik haar had. Het lijkt een beetje op wild vlees.

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Flupke is vandaag opnieuw een veer verloren. Ze is dus officieel in de rui.
We merken er (behalve het verlies van veren) trouwens niets van. Ze is niet humeurig of stiller dan anders. Dat vind ik wel heel erg fijn  :D Blijkbaar heeft ze er dus geen last van en daar ben ik erg blij mee.

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Romy

Leuke foto's zeg! Wat een schatje is ze. Fijn dat ze weinig last heeft van de rui.

Mara

Romy

Hoi Mara

Dankjewel!
Ik hoop dat ze de rest van de rui ook geen nadelen ervan ondervindt.

Groetjes
Romy

Kimm

hoi romy,

wat ontzettend leuk dat je weer wat foto's hebt geplaatst van flupke. en wat een leuke spontane akties van haar zeg ;D
dat wondje wat je zegt, die zie ik wel zitten.
Eindelijk flupke ook in de rui, nou dat werd ook wel weer tijd he?
fijn dat ze er verder geen last van lijkt te hebben. wat is zij ook een dotje om te zien zeg ;)

liefs kim