Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Kim

Heel graag gedaan hoor! Ze deed zo gek en ik dacht : dit is echt iets om foto's van te nemen  ;D
Nu moet ik wel zeggen dat ze het niet spontaan doet, ze doet het alleen als ze gebadderd heeft en ik lichtjes naar haar blaas  ;) Ook al maak ik alleen het geluid van het blazen, zonder écht te blazen, dan nog doet ze dat  ;D

Ik ben blij dat ze eindelijk ook in de rui is gegaan, want ze is al wat achterop in vergelijking met vorig jaar.
Dankjewel, ik vind ze ook een echt dotje  :-*

Hoi iedereen

Flupke is deze avond samen met mij gaan douchen  ;D
In het begin was ze een beetje onwennig en bang, maar uiteindelijk heeft ze zich toch overgeven aan het water en is ze zelfs met haar vleugeltjes wijd gegaan. Tot ze er genoeg van had en terug in het zeepbakje ging zitten  :P
Daarna heb ik opnieuw wat van de samengeplakte veertjes rond haar oogjes proper kunnen maken. Het was nu niet écht vuil, maar toch raakt er nu en dan iets in haar veertjes. Maar nu is ze terug bijna helemaal proper  :D

Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Aaaaaarch.wat een schatje toch, ze zal het heerlijk gevonden hebben onder de douche, hihi! Grtjs. Ann

Romy

Hoi Ann

Dankjewel!

Hoi iedereen

Flupke is gisteren en vandaag geen grote veren meer verloren, maar alleen kleinere donsveertjes.
Ze eet nu ook ONGELOOFELIJK veel! Bijna de hele dag zit ze wel ergens in een potje te scharrelen om te eten  :o Deze morgen wou ze zelf terug in haar kooi om te eten, terwijl ze normaal gezien zo lang mogelijk bij ons probeert te zitten door bv. stiekem heel stilletjes op onze schouder te blijven zitten, of heel aanhankelijk te doen en op je gemoed te werken  ;D Maar niets van dit alles deze morgen. Eten was het enige wat ze wou  ;D

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Wat een lieve foto's zeg :D wat is Flupke toch een schatje  :-*
En zo lief dat ze het aandurfde om mee te gaan douchen.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Manja

Dankjewel!
Het was al een hele tijd geleden dat Flupke was meegeweest onder de douche. Ik wist dus niet zo goed hoe ze zou reageren. Maar het is dus heel goed meegevallen!

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Zaterdag had ik m'n 4e examen en die is heel goed meegevallen. Woensdag heb ik m'n laatste. Dus dat betekent dat ik thuis ben bij Flupke.
Net na de middag zat ze bij mij toen ik aan het studeren was. Ze zat op m'n borst en ik was ze uitgebreid aan het kroelen. Oh wat genoot ze! Maar ineens begon ze kippetje te zitten  ??? Ik ben meteen gestopt met kroelen en heb het genegeerd. Het was heel snel over, gelukkig. Ik streel haar nochtans nooit op haar rugje...

Ik heb haar deze morgen ook eens gewogen, en haar gewicht was 75 gram. Nu weet ik niet of dat aan het feit ligt dat ik haar 's morgens gewogen heb, of dat ze een beetje is afgevallen. De laatste dagen eet ze opnieuw wat minder, dus misschien is dat wel de reden. Blijkbaar heeft ze toch wat last van haar rui. Want ze slaapt ook veel.

Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Hoi Romy, wat fijn dat Flupke het zo goed doet daar, whaaauuuuuw  ja, fijn dat ze heeft genoten van de douche, en woensdag al je laatste examen ......wat goed, en fijn dat het goed is mee gevallen.Op naar de volgende he.Ik duim dat het even goed gaat als de vorige he! Succes alvast, hihi, haha, Flupke die kippetje zit , gelukkig dat je er niet op in gaat hoor! Grtjs Ann

Romy

Hoi iedereen

Straks heb ik m'n laatste examen  :o
Dus ik zit nu in Leuven en Flupke is thuis. Deze avond ga ik al terug, dus ze hoeft me niet lang te missen.
Ze verliest kleine veertjes, maar geen grote meer. Het lijkt er dus op dat het nog maar de aanloop is naar de rui. Ook was ze terug een grammetje aangekomen (ook 's morgens gewogen). Dus dat is erg goed.
Verder heeft ze soms echt van die gekke buien, waarbij ze gaat fladderen op je schouder, en je heel gek aankijkt  ;D Dan gaat ze ineens vliegen, maar echt zoals een straaljager en gekke bochten en zo  :D Gewoon superleuk om te zien  :-* Dat geeft mij ook wel het teken dat Fluppie gelukkig is, als ze zo'n gekke toeren doet  :)

Ik heb ook een nieuw speeltje voor haar. M'n moeder had enkele maanden geleden decoratiemateriaal gekocht in de vorm van balletjes gemaakt met twijgjes. Ineens viel het me op dat die héél sterk leken op een speeltje wat ik een tijdje geleden via internet had gekocht. En toen ben ik gaan snuffelen aan die decoratieballetjes om te ruiken of ze niet behandeld waren geweest, en dat is niet zo!
Dus heb ik haar een balletje gegeven toen ik in de zetel lag. Het balletje lag op m'n buik en Flupke zat er mee te spelen. Alleen is ze wel een beetje lui. Als ze het balletje laat vallen zodat het op de grond rolt, of niet eens zo ver, dan gaat ze zitten kijken naar het balletje, en dan naar mij, en zo de hele tijd heen en weer. Als ik dan niet snel genoeg haar balletje teruggeef, dan kijkt ze er niet meer naar om  ;D

Op andere vlakken laat ze zich ook bedienen hoor. Een echt profiteurke  ;D Zo krijgt ze elke morgen een stukje brood van m'n moeder, en dan gebeurt het al eens dat ze zich verslikt. Dan houden we een bakje water voor haar neus, maar dat keurt mevrouw niet goed. We moeten onze vinger in het bakje doen en dan de druppel in haar bekje doen  ::) Dat is zo gekomen omdat ik de eerste keren erg schrok en dan snelsnel wou dat ze dronk, en op deze manier lukte dat. En nu vindt mevrouwtje dat waarschijnlijk leuker dan gewoon drinken, en als ze dus brood gegeten heeft, wil ze ook bediend worden met drinken  ;D :P

Zo dat was weer eventjes een update, ik ga snel nog even herhalen. Om 14u heb ik dan m'n allerlaatste examen en dan ben ik 1,5 week thuis. Ik denk erover om een badje voor Flupke aan te schaffen, zoeentje die in de deuropening past. Alleen heb ik wel het probleem dat de deuropening heel groot is  ::) Ik zie nog wel  ;)

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Ik ben eindelijk van m'n examens af  :D Oh wat ben ik blij  :D
Nu heb ik 10 dagen rust en ben ik thuis. Daar is Flupke vast heel blij mee.

Deze morgen was het echter verschrikkelijke paniek. Ik zat toen nog in m'n bed, maar m'n moeder was er meteen bij. Flupke was eerst enorm paniekerig, en toen de paniek voorbij was, leek het alsof ze door de tralies van haar kooi wou vliegen. Van de ene kant naar de andere. M'n moeder heeft heel hard tegen haar in moeten praten om ze gerust te stellen. Superbizar.
Ze heeft haar toen niet willen uithalen, uit schrik dat ze in huis als een straaljager ergens tegenaan zou vliegen. Toen ik wakker was, vertelde ze me van het voorval. We wisten beide niet hoe het kwam dat Flupke ineens zo raar deed...

Maar ondertussen weten we wel waarom. Flupke staat naast een heel groot raam dat uitzicht geeft op een vijvertje van ons waar visjes in zitten, en ook uitzicht op de hele grote vijver van onze buur. Daar zitten geen vissen in.
Deze morgen waren we gaan shoppen en toen we deze middag terug thuis kwamen, nam ik Flupke uit haar kooi en ging naar de keuken (die ook uitziet op ons vijvertje en de vijver van de buur), en toen vloog plots een héle grote reiger op. Ik keek meteen naar onze vijver en zag maar 1 rood visje meer zwemmen... Die   :censuur reiger dacht dus om even zijn maaltijd te nemen in onze vijver  :'(

We hebben toen snel Flupke terug in haar kooi gestopt, onze jassen en schoenen weer aan gedaan, om dat ene rode visje te vangen en in de vijver te doen die in de serre is (daar kan de reiger niet bij). Maar toen we bij het vijvertje kwamen, was zelfs het rode visje al weg! Dus de reiger moet in die 5 minuutjes teruggekomen zijn om het laatste rode visje op te eten  :'(
Toen ik met het netje in de vijver rondging en tegen de plantjes duwde, kwam er wel nog 1 zwart visje hysterisch uit z'n schuilplaats wegzwemmen, en die heb ik kunnen pakken en hij zit nu gelukkig veilig bij zijn soorgenootjes in de serre.

Dus nu denken wij dat de reiger deze morgen al bij onze vijver zal gezeten hebben, en dat Flupke daar zo onzettend van geschrokken is en daarna wilde 'wegvliegen' in haar kooi uit schrik. Misschien dat de reiger dan al een aantal visjes had opgegeten, en deze middag is teruggekomen om dat laatste rode visje te verorberen  :'(

Gelukkig hebben we nog 1tje kunnen redden.
Maar voor de zekerheid ga ik deze namiddag elk uur kijken bij de vijver of het toch niet mogelijk is dat het rode visje zich verstopt had en terug boven komt... Dan vang ik het meteen en steek het bij zijn vriendjes in de serre.

Zo dat was een lang verhaal, maar ik ben blij dat ik het kwijt ben. Langs de ene kant ben ik héél boos op de reiger dat hij onze visje heeft doodgemaakt. Maar langs de andere kant begrijp ik wel dat hij ook honger heeft en er waarschijnlijk veel natuurlijk plassen dichtgevroren zijn, waardoor hij nu onze visjes heeft opgegeten. Ik vind het trouwens prachtige vogels. Maar wel heel jammer voor onze visjes. We hadden ze al enkele jaren en ze waren al flink gegroeid. Gelukkig waren het geen dure. Maar toch mis ik ze. Het is zo kaal en levenloos in ons vijvertje nu  :-\

Flupke is trouwens nog niet volledig bekomen van deze morgen. Er zit een slagpen niet helemaal juist, die zit helemaal dwars. Gelukkig heeft ze er geen last van, want ze vliegt gewoon zoals anders. Wel heeft ze door de paniek vanmorgen weer stress en dus een plakpoep  ::) Dat zal ik weer een dagje in de gaten moeten houden, tot de stress weer volledig uit haar lijfje is...

Groetjes
Romy

Kimm

och arme flupke....
dat is ook een hele grote schrik voor haar zo;n grote reiger.
verwen flupke maar lekker hoor, ze zal het nodig hebben.
ik ben blij dat ze verder niet verwond is. gelukkig maar.
dikke kroel voor flupke.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Romy

Hoi Kim

Ik ben ook blij dat Flupke verder niet verwond is. Gelukkig liggen de pluimen van haar vleugels nu alweer goed.
Wel heeft ze een heel klein wondje op haar neusje heb ik deze namiddag gezien. Maar het is dus helemaal niet erg.

De reiger heeft trouwens in de buurt al nog slachtoffers gemaakt... En de overbuurvrouw heeft voor de veiligheid een net over haar vijvertje gespannen.
Ik zag deze namiddag de reiger vliegen van tuin naar tuin...

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Ik ben volop aan het genieten van m'n tijd vrij en daar hoort natuurlijk ook bij dat ik van Flupke geniet  :D Zonet heb ik haar blauwe bak nog eens gevuld met allerlei lekkers, en er dan hooi over gedaan.
Het is zo bijzonder om te zien dat ze meteen snapt wat ik gedaan heb, en direct naar de blauwe bak gaat en begint te scharrelen  :-* Als ze dan iets lekkers heeft gevonden, begint ze te kirren  :-* Het is ontzettend fijn om m'n lieve meid zo gelukkig te zien  :D

Deze namiddag ga ik shoppen met m'n vriend en m'n ma is ook niet thuis. Daarom wou ik Flupke verwennen door nieuw lekkers in haar bak te doen  :)

De reiger hebben we niet meer gezien.  Wel is het rode visje uitgekomen. Die moet zich ontzettend goed verstopt hebben. We hebben het dus nog kunnen redden en het zit nu bij z'n soortgenootjes veilig in de serre.
Waarschijnlijk weet de reiger dat ie al alles opgepeuzeld heeft hier en zien we hem daarom niet meer.

Deze morgen ben ik op schriftelijke sollicitatie gegaan. Op maandag 9 februari krijg ik een brief of ik geslaagd ben of niet. Indien wel, dan moet ik op woensdag 11 februari op gesprek. Spannend!

Fijn weekend iedereen!

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Flupke heeft een nieuwe manier van vermaak erbij  :D
Bij voeding reageerde nog steeds niemand of maïsvlokken goed zijn voor valkjes. Dus heb ik maar 'logisch' geredeneerd : als gewone mais goed is, dan is mais die geplet is ook gewoon goed, want diegene wat m'n vriend meebrengt van z'n werk, is (nog) niet behandeld, dus zuiver mais, maar dan in een andere vorm.

Gisteren hebben we het erop gewaagd en ik deed wat in een klein bordje en presenteerde dit aan Flupke. Waauw dit was een voltreffer! Niet zo meteen dat ze ervan eet, maar ze speelt er wel ontzettend graag mee! Dan gaat ze de vlokken met haar snavel heen en weer gooien, en omdat het bord wat glad is, lijkt het alsof ze 'schaatst' op de vlokken  ;D Dan gaat ze heel wild zitten doen en kijkt ze ons af en toe aan met een gelukzalige glimlach op haar gezichtje  :D

Nu ga ik waarschijnlijk haar blauwe bak eens helemaal vullen met maïsvlokken, aangezien ze er toch bijna niks van eet (ik weet dat het vet is, er mag gerust wat bij bij Flupke, maar ik vrees dat dit niet door die maïsvlokken zal komen, gezien ze er bijna niks van eet).
Ik zal nog zien, want ik heb ook nog steeds de gedroogde sloop-zonnebloem. Keus genoeg dus om Flupke te vermaken  :D

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Even een kleine (off-topic) uitweiding over de reiger : de overbuurvrouw kwam ons net vertellen dat ze hun net wat over hun vijvertje is, wat hoger gespannen hadden, zodat de kleine vogeltjes over het ijs tot bij het water kunnen om te drinken (het vriest hier al verschillende weken na elkaar). Nu zag ze de reiger helemaal op z'n buik liggen, met z'n lange nek en kop onder dat net om toch maar bij de vissen te kunnen  :o :o
Die heeft waarschijnlijk HELE grote honger  :o

Hier hebben we hem niet meer gezien.

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Nog eventjes een updateje  :)

Flupke's rui verloopt een beetje vreemd. Zoals jullie al weten is ze een goeie week geleden enkele grote veren verloren. Maar tot nu gebeurde dat niet meer, en ook geen kleine veertjes.
Gisterenavond echter verloor ze plots weer een vleugelpen en alsof dat het startschot was, is ze dan zo'n 4 kleinere veertjes verloren ook. Het viel me gisteren ook op dat ze bij het poetsen hulsjes wegpoetste. Dus er moeten wel nieuwe veren aan het groeien zijn, al zijn die niet meteen zichtbaar.

Haar gewicht is momenteel ook iets dat we in de gaten houden. Waarschijnlijk door de rui is ze wat afgevallen. Ze weegt nu zo'n 74-75 gram. Maar om dat wat de hoogte in te jagen, let ik erop dat ik eten bij me heb als ze uit haar kooi is. Want uit zichzelf gaat ze niet gaan eten. Ze zit liever knusjes bij ons in plaats van alleen in haar kooi te moeten gaan eten  ::)

Zo, dat was het weer!

Groetjes
Romy