Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

kimmie

Hoi Romy,

Beter laat dan nooit ::)

Maar ook ik wens je een hele fijne vakantie...!!
Tot over 8 dagen...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

natacha

Hier ook Romy, beter laat dan nooit.
Een goeie vakantie toegewenst.

Groetjes
Natacha

Dierenfreackske

Nog 5 dagen en je bent er weer ! Ik hoop dat
je het goed maakt en veel plezier beleefd op
je vakantie ..! Grtjs Ann

Romy

Hoi iedereen

even een snelle reactie!

Vooreerst bedankt aan iedereen die me een goede vakantie gewenst heeft!

Het gaat heel goed hier! We hebben prachtig weer, al is het natuurlijk niet superwarm aangezien het hier ook nog steeds winter is.

Ondertussen heb ik ook contact gehad met m'n moeder over Flupke.
De eerste dagen ging het heel goed. Ze heeft wel even last gehad van een plakpoep en vuile oogjes, maar dat heeft m'n stiefvader mooi kunnen maken (Flupke liet het niet toe van m'n moeder)
Maandag was Flupke een beetje verloren, m'n moeder zei dat ze een beetje verloren was en me leek te zoeken... Gelukkig is dit voorbij. Ze heeft ook nog niet geschreeuwd, ze is erg braaf!!

Groetjes
Romy

Dafrinja

Heeeey Romy!!!

Leuk dat je tussendoor eventjes hier alles komt checken!
Fijn dat je een leuke vakantie hebt.
Met Flupke komt/is alles ook vast wel goed.

Fijne vakantie!!!!!

Dafrinja

Kimm

hoi romy,

ik dacht eerst dat je weer terug was, maar dit doe je vanuit spanje  ;D

fijn dat alles goed gaat meid. nog heel veel plezier!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi Romy ...wat leuk dat je er even bent en dat je
even belt naar je moeder of alles ok is ! Flupke zal waarschijnlijk heeeeeeeeel blij zijn als hij je ziet hoor ! Fijn dat je geniet op je vakantie ! Geniet er nog van en kan
je een beetje zon meebrengen ? Dat zou hier heel goed uitkomen ! Grtjs Ann

Mara

Hoi Romy

Fijn om te lezen dat het goed gaat met Flupke nu dat jij niet thuis bent. En dat ze je gezocht heeft, dat is begrijpelijk hoor. Wat zal ze blij zijn als je weer thuis bent! Geniet maar lekker van je vakantie.

Mara

Romy

Hoi iedereen

Ik ben terug thuis!

Maar met Flupke gaat het eigenlijk niet zo best. Sinds zaterdag heeft ze een ontstoken oogje. Zaterdag en zondag zat haar oogje 's morgens dicht. Gelukkig kon m'n stiefvader het oogje telkens zuiver maken. Gisterenavond toen ik thuis kwam heb ik dat zelf gedaan en ook wat natuurlijke ontsmetting op gedaan. En deze morgen zat het gelukkig niet meer zo dicht. Er is wel nog wat etter, maar het zit helemaal niet meer zo rood als gisteren, gelukkig. Vanaf nu kan ik het goed onderhouden.

Ook is Flupke afgevallen... Ze woog deze morgen 66 gram. Terug naar af dus... Ze is verder wel heel erg levendig, haar poepjes zijn weer normaal, ze fluit, ze vliegt, ze eet,...
Ik heb haar zonet eikrachtvoer en snoepzaadjes gegeven en daar eet ze nu gretig van. Straks vertrek ik naar m'n studio want de colleges beginnen ook weer. Gelukkig heb ik geen enkele keer een volledige dag les, dus ik ben max 3u bij haar weg. Dus ik kan ze goed in de gaten houden. Ik zal m'n moeder vragen of ik de digitale weegschaal mag meenemen om haar gewicht in de gaten te houden.

Groetjes
Romy

Kimm

hoi romy,

hoe was je vakantie? vast wel goed! wat vervelend dat flupke zo is afgevallen, maar jij krijgt haar er vast weer bovenop. je zal haar wel gemist hebben ;)

groetjes kim

Romy

Hoi Kim

De vakantie was in 1 woord gewoonweg fantastisch!!!! In de loop van de week zal ik proberen enkele foto's te plaatsen.

Het is erg vervelend dat Flupke afgevallen is... Ik hoop dat het komt omdat ze me gemist is en nu met haar ontstoken oogje. Alhoewel ik helemaal niks aan haar gedrag merk, ze is erg levendig, eet normaal,...
Jammergenoeg heb ik de digitale weegschaal thuis vergeten :( Ik denk erover om er eentje te kopen, want ik wil haar gewicht echt goed in de gaten houden!

Ik heb Flupke heel hard gemist! En eigenlijk voel ik me nu wel een beetje schuldig omdat ze er nu een beetje beroerd aan toe is, omdat ik op reis ben gegaan  :-\ Hopelijk komt ze snel terug in orde!

Groetjes
Romy

kimmie

Hoi Romy,

Welkom thuis :D
Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad...

Ik hoop voor jou dat Flupke is afgevallen door dat ze je gemist heeft, en dat het geen andere reden heeft gehad...
Hopelijk komt ze snel weer een beetje aan...

Wat vervelend dat ze weer ontstoken oogjes heeft...
Gelukkig weet je wat je moet doen...
Ik zal duimen, dat het snel maar weer mag over gaan...!!

Sterkte met Flupke, geef haar een dikke kroel van mij :-*

Oh ik zie nu trouwens dat we binnenkort foto's krijgen ;D
Groetjes Kim, Karel en Lady

Romy

Hoi Kim

Dankjewel!
Het is erg vervelend dat ik de digitale weegschaal ben vergeten thuis... Maar ik hou goed in de gaten of ze wel goed eet.
Dankjewel voor het duimen voor haar oogje!

Hoi iedereen

Ik heb m'n dierenarts opgebeld om te vragen wat ik met Flupke haar oogje moest doen. Ze heeft de naam van oogdruppeltjes gezegd en die ben ik gaan halen. Maar in de apotheek wouden ze die niet geven omdat daarvoor een voorschrift nodig is  :( Gelukkig hebben ze me een andere oogdruppel gegeven. In deze zit alleen AB en in diegene met voorschrift zit er ook nog cortisone bij.
Laat ons hopen dat deze druppeltjes aanslaan zodat haar oogje snel beter is!
Als het niet beter gaat naar het einde van de week toe, ga ik zaterdag naar de DA om zo'n druppeltjes te halen waar ook cortisone in zit.

Groetjes
Romy

Kimm

hoi romy,

beterschap met flupke!!! maar met jouw goede zorgen komt dat helemaal goed ;)

groetjes kim

Romy

Hoi Kim

Dankjewel!

Hoi iedereen

Deze morgen zat er in Flupke haar oogje een beetje etter, maar niet over haar volledige oog. Dus dat is een verbetering! Ook zat haar oog niet meer rood en naar mijn indruk is de zwelling in haar ooghoekje (waar het ontstekingetje zit), minder geworden.
De DA dacht trouwens aan mijn uitleg te horen dat het geen oogontsteking was, maar een ontsteking van een oogkliertje. Dit omdat ik haar vertelde dat ik een wit bolletje zag, waar haar ooglid wat dikker zat.
Waarschijnlijk is dit het gevolg van haar oogje niet consequent iedere morgen proper te maken... Dat kan ik m'n ouders niet verwijten want Flupke laat dat enkel door mij toe. Ik denk er heel sterk over om in het vervolg maar maximum 1 week meer weg te gaan van huis...

De vakantiefoto's volgen waarschijnlijk morgen. Eventueel plaats ik dan ook enkele foto's van Flupke haar oogje.

Groetjes
Romy