Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

kimmie

Hoi Romy,

Wat fijn dat je al iets verbetering ziet...
En begrijp ik nu goed dat je elke dag het oogje moet schoonmaken ook als het straks over is...?

En als je langer dan een week op vakantie wilt, neem je Flupke toch een keer mee :)

Nogmaals veel sterkte en beterschap voor Flupke :-* :-*

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Romy

Hoi Kim(mie)

Ja ik ben erg blij dat ik verbetering zie!
Het zit zo dat Flupke toen ze klein was erge oogontstekingen gehad heeft (voor ik haar ophaalde) en daardoor zijn haar traankanaaltjes dichtgegroeid. Dat is het kanaaltje van het oogje naar het neusje, en dat dient om vuil en vloeistof van het oogje weg te voeren. Maar omdat het bij Flupke dicht is, komt de vuiligheid langs haar oogjes eruit. Dit betekent dat er 's morgens wat vuil in haar oogje kan zitten. Dat haal ik er dan altijd uit, ze laat het erg goed toe.
Maar omdat ik op reis ben geweest, is dit niet consequent gebeurd (ze laat het niet toe van iemand anders), waardoor ze dus een ontstekingetje gekregen heeft.

Ik zal dus ook nadat de ontsteking genezen is, elke morgen wat vuil uit haar oogjes moeten halen. Dit is echter niet elke morgen zo, en ook is het meestal niet veel. Het is niet zo dat haar oogje dicht zit of zo, dat gebeurt nooit (dat zou een teken zijn dat er iets niet goed is, zoals nu).

Op vakantie ga ik meestal naar m'n tante en oom die in het zuiden van Spanje wonen. En dan gaan we met het vliegtuig want het is 2500 km ver. Daardoor kan Flupke jammergenoeg niet mee...

Dankjewel voor je beterschapswensen!

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Romy

Welkom terug van je vakantie. Fijn dat je een goede vakantie gehad hebt. Jammer dat Flupke weer last heeft van haar oogje en dat ze is afgevallen.

Maar met jouw goede zorgen komt het helemaal goed.

Mara

Romy

Hoi Mara

Dankjewel!

Hoi iedereen

Het gaat de goede kant op met Flupke. Ik merk dat haar eetlust vandaag hoger is dan gisteren. Jammergenoeg heb ik haar nog niet kunnen wegen. Ik ben in de Hema gaan kijken voor een digitale weegschaal, maar die kost 23 euro zonder batterijen! Dat vind ik héél veel geld! Misschien dat ik volgende week eentje koop in Ikea.
Met haar oogje gaat het ook de goede kant op lijkt me. Het zit wel een beetje rood, omdat ze er in de loop van de dag regelmatig in gewreven heeft met haar vleugel. Maar ze heeft al véél minder etter in haar oog. Ook de zwelling is afgenomen.
Ze heeft net haar oogdruppeltje gekregen. Het is pas de eerste keer dat ik er 100% zeker van ben dat het goed in haar oogje is gegaan. De andere keren spartelde ze zo hard tegen dat ik het niet goed heb kunnen zien. Maar ik durfde er ook geen 2e keer in druppelen, want dat is ook niet goed.

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

In het buurthuis kunnen jullie een reportage zien van de reis die ik gemaakt heb.

Met Flupke haar oogje is het nog hetzelfde als gisteren. Momenteel zie ik geen verbetering  :-\ Hopelijk komt die nog  :-\

Groetjes
Romy

Sally

Hallo Romy,
Fijn dat je een leuke reis hebt gehad, maar minder dat Flupke weer last had van dr oogjes, en dat ze is afgevallen.
maar zo te lezen gaat het toch terug de goede kant op?
Hoe kan het ook anders met zo'n super baasje als jij... :)

Ging er eigenlijk een nieuw valkje bij komen ook? Of was je daar naar opzoek?

Groetjes Sally

Romy

Hoi Sally

Vandaag merk ik niet echt verbetering, maar van maandag op dinsdag zag ik er wel.

Er komt inderdaad een nieuw valkje bij. Maar pas in de grote vakantie, zodat ik tijd heb voor het nieuwe valkje. Ik denk dat ik vanaf de paasvakantie begin uit te kijken welke kwekers nestjes hebben en hun valkjes handtam maken. Ik vrees wel dat ik daarvoor ver ga moeten rijden...

Groetjes
Romy

kimmie

Hoi Romy,

Bedankt voor je uitleg...
Gelukkig eet Flupke weer wat meer dan gister...

Jammer dat je geen verbetering ziet...
Maar met jou goede zorgen denk ik toch dat het steeds iets beter zal gaan...

Groetjes
Groetjes Kim, Karel en Lady

Dierenfreackske

Hoi hoi ... ik lees nu pas dat het niet zo goed is met Flupke haar oogje ! Ik zie ook nu pas dat je terug bent van de reis en een goede reis heb gehad ! Gelukkig heeft Flupke goede
zorgen gehad ook ! Is het al een beetje beter met Flupke haar oogje ? Hopelijk wel he ...ik weet niet of je Flupke soms doucht maar als je vb met een plantenspuit werkt dan kan je water eerst koken en dan laten afkoelen en op lauwe temperatuur
haar oogje ook besprenkelen , dan moet je dit niet doen door haar vast te nemen , ik heb dat ook eens bij Wiske zo gedaan en het hielp echt hoor ! !Ik heb wel natuurlijk niet alles gelezen maar voor een ontstoken oogje is dat heel goed hoor !
Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen , maar dat wist je vast wel al he ! Grtjs Ann

lynette

Happy valentine

Groetjes Lynette en me beestenbende

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Lauwers

hoi romy,

hopelijk komt er snel verbetering in he. Het is zo een lieverdje jouw Flupke. Geef haar maar een goede beterschapsknuffel van me :)

Veel beterschap en tot later!

Groetjes,
Davina, Charlie en Blanche

Romy

Hoi Kim

Graag gedaan hoor :)

Hoi An

Gelukkig laat Flupke het goed toe dat ik haar oogjes proper maak. Sproeien of douchen daarvoor is dus gelukkig niet nodig :)

Hoi Lynette

Dankjewel voor de valentijnswensen  :D

Hoi Davina

Vandaag merk ik gelukkig (een beetje) verbetering. Haar oogje zit minder rood, het zwellinkje lijkt minder en ik heb nog maar 1 keer etter uit haar oog moeten halen vandaag  :D
Ook zat er vanmorgen geen etter in haar oogje  :D

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Zoals beloofd enkele foto's van Flupke haar oogje. Het was erg moeilijk om er een duidelijke foto van te maken want ze draaide de hele tijd haar koppie. Deze twee zijn toch redelijk gelukt :

Als je goed kijkt, zie je dat haar oogje bovenaan naar haar neusje toe wat roder en dikker zit. Je ziet er zelfs een klein beetje de etter in haar ooghoek zitten.

Het gaat maar stilletjes aan beter met haar oogje... Ik denk omdat ik de oogdruppeltjes geef waar enkel AB in zit. De dierenarts had een ander middel gezegd, waar ook nog cortisone in zit. Maar dat is niet verkrijgbaar zonder doktersvoorschrift...
Maar gelukkig is er dus wél beterschap, al gaat het dan traagjes...

Groetjes
Romy

Lauwers

hey!

goed zo romy!!!! stapje voor stapje naar de beterschap toe :)
Ja, cortisone is niet altijd goed, het is een zwaar middel. Mijn kat krijgt ook medicatie met dat in voor haar astma, moet er steeds om bij de dierenarts of met voorschrift.

Maar goed dat het mss niet nodig is bij Flupke, en dat het zo wel helemaal geneest! flinke meid is ze!

Groetjes,
Davina, Charlie en Blanche

Caroline

Hè, wat vervelend.  :-\

Heel veel beterschap met Flupke.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.