Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

natacha

Hallo Romy,

Inderdaag 3 daagjes is kort om hem mee op en af te nemen. Het is wel tof dat er zoveel rekening gehouden wordt met Flupke. Het is duidelijk dat goed voor hem gezorgd wordt  ;D

Heel veel groetjes
Natacha

Romy

Hoi Natacha

Dankjewel :)
We proberen inderdaad zo goed mogelijk voor Flupke te zorgen, dat verdient ze wel, na zo'n beroerde jeugd!

Groetjes
Romy

natacha

Hallo Romy,

Het is inderdaad goed, hahaha, als gij er niet waart geweest dan was Flupke ocharme gewoon doodgemaakt.
Gelukkig maar  ;)

groetjes

Romy

Hoi Natacha

Dankjewel
Jammergenoeg zou dat de waarheid geweest zijn, en daar kon ik ECHT niet mee leven!
Ik ben heel blij dat ik haar ben gaan halen. Anders zou dit superlieve schatje geen kans tot leven gehad hebben!

---------------------------------------------------------------------

Hoi iedereen

Flupke is superlief momenteel. Ik zit achter de pc en ze zit op m'n borst de hele tijd te vragen achter kroeltjes. Als ze geen krijgt, begint ze speels te bijten in m'n neus  :-*
Dit zijn echt momenten die ik koester!

Ik heb ook even geprobeerd om er foto's van te nemen, maar jammergenoeg is er maar 1tje gelukt :
Flupke zit op m'n sjaal :  ze nestelt zich er echt heel lief in  :-*

Je ziet op deze foto trouwens goed dat Flupke haar oogjes niet volledig kan sluiten. Dit is het verste dat ze haar oogjes dicht krijgt. Ik denk dat het te maken heeft met haar ontstekingen toen ze nog klein was. Je ziet een plooitje in haar ooglid (ik denk niet dat dat zichbaar is op de foto), maar dat plooitje lijkt vergroeid, waardoor het niet kan uitklappen.

Deze middag heeft Flupke trouwens weer kippetje gezeten. M'n vriend zag het voor de eerste keer en hij vergeleek het geluid met een motor die niet goed draaide  ::) Dat is nu niet meteen hoe ik het kirrende geluidje van Flupke zou omschrijven  ;D

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Wat een superlieve foto zeg. Die lieve Flupke. Het is idd te zien dat ze haar oogje niet geheel sluit maar het plooitje kan ik niet zien.

Je hebt dus idd lange haren. Zo had ik me dat ook voorgesteld. Wel leuk dat we ook een stukje Romy zien.

Het geluid zou ik idd zo ook niet beschrijven.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Dankjewel! Ik vind het ook erg lief hoe Flupke daar zit!
Ja ik heb lange haren :) Wat bijzonder dat jij dat ook dacht  :D
De foto is bewust zo genomen dat ik er niet volledig op sta. Ik kom liever niet al te duidelijk op het net. Het geeft me een raar gevoel dat mensen (en daarbij bedoel ik niet de leden van het forum of zo, maar echt onbekende mensen), mij zomaar kunnen bekijken, en zoveel van mij kunnen afweten, zonder dat ik hen ken. Dat is uiteraard iets persoonlijk.

Ik denk dat m'n vriend (die mecanicien is), het geluid zo heeft omschreven omdat hij héél veel met motoren te maken krijgt. Zo zie je maar dat elk mens de dingen interpreteert volgens de situatie waarin hij zit :)

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Romy

Wat een lieve, vertederende foto zeg. Echt prachtig gewoon. En dat geluid waarmee je vriend het geluid van Flupke omschrijft, hihi, ik ben het met je eens. Zo zou ik het ook niet omschrijven.

Je kunt inderdaad goed zien dat ze haar oogjes niet helemaal dicht kan maken, maar ze heeft het supergoed met jou getroffen.  ;D En leuk om een stukje Romy te zien.

mara

Romy

Hoi Mara

Dankjewel! Ik geniet altijd heel intens als ze zich op m'n sjaal zo dicht komt nestelen! Het is zo grappig om te zien dat ze dan heel dicht bij me komt zitten, en dan gaat ze rondjes zitten stappen om een knus plaatsje te maken om te zitten  :D Het enige nadeel is dat, wanneer ze die rondjes draait, dat ik dan iedere 10 seconden haar kont in m'n gezicht heb  ;D Maar dat neem ik er graag bij  :P

Ik heb altijd geleerd dat je je verantwoordelijkheid moet opnemen als je een beslissing over iets neemt. En een dik jaar geleden heb ik de verantwoordelijkheid over een ziek valkje genomen, dus nu ben ik mezelf (en Flupke!) verplicht om goed voor haar te zorgen, dat vind ik maar normaal.
Een baby doe je ook niet weg omdat ie teveel weent of omdat je z'n kakpampers niet kan ruiken  ;D

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Romy

Je hebt gelijk hoor wat je zegt over verantwoordelijkheid nemen, maar niet iedereen denkt er hetzelfde over jammer genoeg, tenminste, wat dieren betreft.

Flupke is een mooi valkje!!

Mara

Romy

Hoi Mara

Ik vind het ook erg jammer dat sommige mensen met dieren omspringen alsof het dingen zijn... Daar word ik héél verdrietig van!  :'(
Gelukkig zijn er ook veel goede mensen, zoals op het forum hier!

Dankjewel voor je complimentje! Ik vind Flupke ook mooi, ondanks haar samengeplakte veertjes rond haar oogjes.
Het zou goed zijn om terug eens te douchen met haar, maar ik douche me meestal 's avonds en dat is niet goed voor haar natuurlijk...

Groetjes
Romy

natacha

Hallo Romy,
Het is echt een schattige foto zoals Flupke daar bij u in de sjaal ligt, je ziet gewoon dat hij op zijn gemak is.
Wat die verantwoordelijkheid betreft, toch erg hee, dat zoveel mensen hun dier gewoon dumpen als ze het beu zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat ik mijn hond of valkjes zou wegdoen. Enkel als het in hun voordeel is natuurlijk. Bv Ik dacht even Luna terug te brengen omdat ze bij de kweker wel goed at, ik wou niet dat ze dood zou gaan door mijn egoïsme.
Maar voor geen enkele andere reden zou ik ze dumpen.

Heel veel groetjes
Natacha

ManjaV

Hoi Romy,

Ik had gisteren al je update gelezen, en vandaag had ik weer wat bij te lezen, leuk! :D Die foto van Flupke bij jou vind ik zo lief en weet je welke ik ook zo schattig vind: die kleine foto onder je forumnaam. Echt zo superlief! :D :D :D
Flupke is bij jou echt in goede handen, je zorgt heel goed voor haar.
Hoe is het trouwens met haar ontlasting?
Kan het nog goed komen met haar oogjes denk je?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Natacha

Dankjewel :)
Ik zou ook nooit een dier zomaar weg kunnen doen! Dan zou m'n hart echt breken!

----------------------------------------------------------------------

Hoi Manja

Dankjewel voor je complimentjes! :-*
Flupke heeft nu en dan nog eens een plakpoepje. Gelukkig niet zo vaak meer. Het blijft makkelijk in haar veertjes plakken, maar meestal poetst ze zelf de poepjes er uit.
Met haar oogjes gaat het jammergenoeg nooit meer goed komen. Volgens de DA heeft ze defenitieve schade opgelopen toen ze die zware oogontstekingen gehad heeft. Omdat ze toen nog klein was en in haar groei zat, zijn de traankanaaltjes van haar oogjes naar haar neusje dicht gegroeid. Ook hierdoor zijn haar oogleden niet goed ontwikkeld waardoor ze haar oogjes niet 100% kan sluiten.
Ze is dus niet ziek, maar heeft een fysiek gevolg door die oogonstekingen.

Gelukkig heeft dit geen effect op Flupke haar karakter. Of misschien toch wel, ze is een echt doorzettertje en zo enorm dankbaar! :D

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Jouw Flupke is een echt vechtertje! :D En ik ben blij dat ze er niet ziek van is. Ik heb een dergelijk verhaal toevallig bij mijn hond meegemaakt. Hij had last van rode ogen en een keer was het zelfs ontstoken, dit kwam door verstopte traanbuisjes! Nu is het niet zo erg als bij Flupke dat het nooit meer goed komt...maar toch! Ik moet trouwens donderdag voor ditzelfde euvel weer naar de DA.
Ik ben in ieder geval blij dat Flupke zo bij jou geniet en dat ze van jou een kans heeft gekregen op een volwaardig leventje! :D
Gelukkig dat ze niet meer zo vaak van die plakpoepjes heeft. Heb je nog eens overwogen om de ontlasting te laten testen of zie je daar vanaf?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Lauwers

Hoi romy,

echt een hele leuke foto van Flupke hoor :) heel lief :)
Ze is precies wel een echt schatje.

Groetjes,
Davina