Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi Romy,

Ik prik door alle geplakte veertjes heen en zie nu al wat voor mooi valkje het gaat worden. ;D
En dat meen ik serieus, ik vind Flupke echt mooi. ;)

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

ManjaV

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Monky

Hi Romy,

Wat ontzettend fijn om je kleine Flupke weer te zien spelen. Wat een opluchting.
Ik ben het helemaal met Manja eens  :D Flupke is echt een prachtvalkje. Ik vind vooral zijn kuif schitterend  :-*

Is Flupke blind aan 1 oogje? Of heb ik dat weer eens verkeerd gelezen  ::)  Wel sneu, maar hij heeft een super goed baasje gevonden  ;D

Echt Romy, petje af hoor. Zoiets is niet niks. Nu nog het oogje weer helemaal mooi en je hoeft je geen zorgen meer te maken.

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Bedankt voor je post! Het doet me goed om zo'n dingen te lezen omdat het niet altijd gemakkelijk is geweest met Flupke...

Je hebt het goed gelezen dat hij waarschijnlijk blind is op 1 oogje, en het andere slechtziend. :(
DENK ik... Want ik ben er helemaal niet zeker van. Dat hij niet goed ziet, dat staat wel vast, maar in welke mate is moeilijk in te schatten. Hij gaat nooit echt op verkenning, blijft altijd dicht bij mij. Als ik met m'n hand naar hem toe ga (langs de ene kant) reageert hij helemaal niet, maar als hij dan z'n kopje draait, dan schrikt hij soms en bijt dan in m'n vinger omdat die in zijn perceptie er plotseling is. :-\
Ik merk ook geen rondkijkgedrag naar de verte toe (enkel kortbij, op een afstand van zo'n 15-20 cm max.)

Aan de andere kant heb ik ook al gemerkt dat hij ergens leek naar te kijken met z'n blinde kant, dus dat zou eigenlijk niet kunnen... allemaal heel verwarrend.  :-\

Ik hou het verder in de gaten en misschien ga ik in de loop van de tijd wel meer duidelijkheid over z'n zicht krijgen aan de hand van z'n gedrag.

groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Toen ik vanmiddag thuis kwam, zag ik dat aan Flupke z'n linkeroogje die grote pak pluimen die samengeplakt was (zoals je op de foto's kan zien), gezakt was tot in z'n oogje  :-\

Dat kon en wilde ik niet zo laten, want met die verdroogde etter in z'n oogjes, die dan terug vochtig werd... Heel vies allemaal. Dan heb ik van m'n hart een steen moeten maken om hem te pakken (want dat heeft hij helemaal niet graag) en in een handdoek te wikkelen om die grote brok terug vochtig te maken en opzij te leggen. Maar toen ik bezig was, ging die brok ineens mooi omhoog staan en kon ik hem gewoon afknippen! Nu is hij er helemaal van verlost!

Hij strubbelde in het begin tegen (vooral toen het water erop werd gedaan), maar toen ik met m'n handen begon te prutsen, merkte hij dat het was om hem te helpen en hij stribbelde helemaal niet meer tegen. Ook toen de schaar kwam (oppassen geblazen dat ik niet in z'n oogje prikte!) was hij hééél kalm en ik kon rustig het stukje afknippen!  :D

Wat is hij nu blij dat z'n oogje nu niet meer tegentrekt langs boven! Het is wel grappig om te zien want nu heeft hij bijna niks van pluimpjes meer rond dat oogje :)

Dat de rui maar snel begint! ;D

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Dat is misschien voor Flupke ook een last minder nu die grote pak met veren weg is.
Misschien zijn zicht nu wel beter wordt  ??? ??? ???

Ik moet zeggen ik vind jou zeer goed bezig zijn met Flupke. Flupke is een mooi valkje en wordt na verloop van tijd alleen maar mooier. Je hebt het zelf bij mijn valkje gezien. Die weet echt wel wat jij doet dat je dat doet om hem te helpen en niet om te klieren. Een valkje snapt dat echt wel.

Nogmaals Romy petje af hoor. Mijn complimenten.

Groetjes Anja

Riny

Hoy Romy
Dat is maar te hopen dat het zicht van Flupke nu beter wordt.
Hij zal zich in ieder geval beter voelen nu die korst bij zijn oogje weg is.
Hij zal blij zijn dat je hem gepakt hebt.
Groetjes Riny :D

Romy

Hoi Riny en Anja

Heel erg bedankt voor jullie complimentjes. Ik blijf inderdaad mijn best doen!

Anja:
Ik denk niet meteen dat z'n zicht daardoor verbeterd zal zijn. Die korst zat bovenaan boven z'n oogje en niet ervoor. Z'n zicht naar boven was misschien een ietsiepietsie beperkt, maar voor de rest zeker niet. Al zou ik het niet jammer vinden mocht hij opeens toch gaan zien  :D

Valkjes zijn inderdaad héééél slimme dieren! Ik had nooit verwacht dat Flupke mij zo snel ging vertrouwen, ook bij delicate zaken zoals z'n oogjes en z'n poepje (deze middag moest ik bv. een graanschilletje van z'n oogje plukken, wat hij probleemloos toeliet - nadat hij eerst de indruk had dat ik hem wou kroelen en hij z'n kopje de hele tijd naar beneden deed ;D)
Hij leert ook snel dat ik hem wil helpen bij vervelende zaken, en dat het niet is om hem pijn te doen of lastig te vallen.

Nu zit hij lekker te snoezen en zich te wassen op z'n stokjes (ik heb er verleden weekend nieuwe gekocht, die veel dikker waren, nu kan hij er niet meer helemaal rond. Het lijkt alsof hij ze comfortabeler vindt)

Wat ik wel dikwijls hoor is dat hij niest als hij zich aan het wassen is. Is dit door de pluimpjes die in z'n neusje kriebelen? Want ik merk niets dat zou kunnen wijzen op een verkoudheid.
Hebben jullie valkjes dat ook?

Groetjes
Romy

Valerie

Dat niezen bij het poetsen, is gewoon stof, denk ik. Ik merk dat hier ook vaak. ;)

Je hebt het heel goed gedaan met Flupke! Nu is hij tenminste van die brok aan z'n ook verlost!
Dat hij nu maar vlug aansterkt!! :)

Anja

Hoi Romy,

Mijn valkjes niezen ook als ze zich poetsen dat is heel normaal.
Daar hoef je je echt geen zorgen om te maken.

Groetjes Anja

Romy

Bedankt voor je reactie, Anja!
Ik zal er niet meer mee inzitten nu.

Heel veel groetjes
Romy

Ann

Hey Romy

Ik ben langsgeweest in je dagboekje en als ik wat meer tijd heb zal ik bijlezen en ik ga je zeker volgen.

Mooi valkje (ondanks de oogjes, maar je moet verder kijken he ;)) heb je.

Groetjes
Ann

The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Romy

Dag Ann

Heel erg bedankt met je bezoekje aan mijn dagboek. Ook bedankt voor je complimentje!
Veel plezier bij het lezen

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Het is een tijdje geleden dat ik nog iets gepost heb. Er is weinig veranderd, Flupke is nog altijd zijn gezonde zelf :)

Wat ik wel merk, is dat hij een willetje begint te krijgen! Hij daagt me dikwijls uit door te bijten (soms heel hard), maar dat (wil) ik niet pikken. Daarom vliegt hij resoluut z'n kooi in als hij hard begint te bijten. Met als gevolg dat hij minder uit z'n kooi is geweest dan anders...  ::)
Eigen schuld dikke bult zeggen ze dan  :D

Maar hij begint het door te krijgen. Als hij vervelend doet en hij niet op m'n vinger wil gaan zitten (als hij op m'n schouders zit), dan neem ik hem met m'n volle hand. De laatste keer is hij er erg van geschrokken en hij was op slag terug lief en hij pikte niet meer.

Waar hij wel nog steeds last van heeft, zijn de pluimpjes die in z'n oogjes blijven plakken. Is dit een gevolg van het feit dat er rond z'n oogjes geen veertjes meer groeien? Of heeft hij de reflex niet om z'n oogjes te sluiten als hij zichzelf wast?
Ik weet het niet  ???
Ten gevolge daarvan heeft hij wel dikwijls oogjes die wat tranen (als ik zelf niet meteen z'n oogjes proper kan maken - hij laat het ook niet meer zo dikwijls toe als vroeger, hij is te levendig  :D)

Maar voor de rest gaat het helemaal de goeie kant uit met Flupke  ;D

Als ik donderdag thuis ben, ga ik ook even de dierenarts bellen om te vragen wat ik moet doen met z'n tweede dosis ontwormingsmiddel.

Groetjes
Romy