Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Romy

Hoi

Ik heb een vraagje voor jullie allen :

Hier en daar heb ik op het forum al gelezen dat staarveren kunnen afbreken...
Nu denk ik dat Flupke ook 2 afgebroken staartveren heeft, want die staan soms heel scheef (soms wel 90 graden). Moet ik daar zelf iets aan doen, of mag ik dat gewoon zo laten?
Ik heb er al eens heel voorzichtjes aan getrokken, maar ze zitten blijkbaar wel vast.

Heeft hij hier last van? Heeft dit gevolgen?

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Op gegeven moment breken die veren vanzelf af of vallen ze uit als hij in de rui is. Het kan geen kwaad, volgens mij. ;)
Fuzzy heeft ook al een paar staartveren afgebroken, maar dat komt wel goed. Bij Flupke dus vast ook! :D
Fijn te horen dat het best goed met hem gaat! Dat van zijn oogjes weet ik helaas niet...

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Manja

Bedankt voor je reactie!
Nu hoef ik me er alvast geen zorgen meer over te maken  :)

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Nee, inderdaad. :D Trouwens toen Mikki nog klein was (voor zijn eerste rui) had hij ook allemaal afgebroken staartveren maar dat kwam omdat hij door de kweker was gekortwiekt en dus af en toe ergens tegenaan vloog. Flupke is toch ook gekortwiekt, of? Maar hoe dan ook, na de rui is het over met de afgebroken staartveren!

Groetjes,
Manja

Anja

Hoi Romy,

die staartveren vallen vanzelf uit en er komen mooie nieuwe voor terug.
Ik heb dat hier ook met Yara. Die heeft nog maar 3 staartveren.
Yeni heeft zelfs een tijdje geen staart veren gehad en nu heeft ze ook hele mooie.
Als ze er last van hebben dan knip ik de staart veer op het punt waar die is gebroken wel eens af. Maar meestal hebben ze er weinig last van.

Groetjes Anja

Valerie

Weet niet of het met staartveren uitmaakt. Ik heb er gisteren bij Spikey een getrokken die gebroken was. Even snel kort trekken en klaar. Maar als hij er geen last van heeft en je durft niet goed, laat dan maar zitten, die veer.  ;)

Romy

Hoi iedereen

Bedankt voor jullie reacties op de staartveren!

Ik maak mij zeker geen zorgen meer nu. Deze morgen zag ik wel een afgebroken veer in z'n kooitje liggen, maar hij lijkt er nog altijd geen last van te hebben.
Daarom laat ik het ook gewoon zo.

@ Manja : Flupke z'n vleugels zijn niet kortgewiekt. Ik twijfel er wel over, maar ga het voorlopig nog niet doen. Hij begint de ruimte te kennen hier en vliegt ook steeds beter (hij vliegt wel heel weinig, zo'n 1 a 2 keer per week - ook hierom wil ik hem niet echt kortwieken)

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Goed idee om hem niet te laten kortwieken.
Ik heb dat ook nog niet gedaan, Mikki was al gekortwiekt toen ik hem had gekocht. Hier weten ze allemaal hun weg te vinden, kortwieken is niet nodig gelukkig. ;)

Groetjes,
Manja

Romy

Dag iedereen

Vandaag had Flupke een sloopdag  :D
Ik had voor hem een spiegeltje gekocht met daaronder een belletje. Deze middag hoorde ik ineens iets vallen, en inderdaad, het belletje lag op de grond  :) Gelukkig vond ik het metalen pinnetje snel terug. Nog geen uur later hoorde ik een enorm lawaai, en wat bleek, het spiegeltje was ook naar beneden gedonderd! Ook hier vond ik gelukkig snel het pinnetje terug.

En nu hangt er enkel nog een metalen draadje! Heel grappig want hij lijkt er ook heel graag mee te spelen. Als ik er eens een foto van kan nemen (hij kent het geluidje van het toestel al, en gaat dan mooi zitten poseren, wat ik nu eventjes net niet wil! ;D), dan plaats ik hem hier.

Wat is het toch een rakker  :D
Groetjes,
Romy

Valerie

Hier doet Ricky dat soort dingen (rosella).
Die krijgt het zelfs voor mekaar een heel klein ringetje (zoals sleutelhanger) in een speeltje (spiegeltje met 3 kleine bellekes) los te krijgen.  :o

Romy

Hoi Valerie!

Het zijn inderdaad echte slopers! En blijkbaar niet alleen valkjes  :)

Gisterenavond zat ik met Flupke in m'n bed tv te kijken. Opeens begon hij wild met z'n vleugels te slaan, maar bleef hij gewoon zitten op mijn buik. Heel eigenaardig. Ik dacht al dat hij ergens van geschrokken was of zo. Maar het ging over.
5 minuutjes later begon hij opnieuw! Maar nu ging hij de lucht in! Zooooooooooooooo mooi! Hij haalde hoogte en landde mooi boven op m'n radio!!!
Dit was de eerste keer dat hij echt mooi gecontroleerd een vluchtje heeft gedaan en het was echt prachtig om te zien! Ik was zo overdonderd, dat ik hem meteen weer opgepakt heb en bij me gezet.
Hijzelf kon er blijkbaar ook niet genoeg van krijgen, want nog geen minuutje erna steeg hij opnieuw op! Maar nu landde hij mooi op de grond.
Daarna was het blijkbaar genoeg geweest voor hem en heeft hij nog zeker een uurtje lekker zitten kroelen en knuffelen  :-*

Nu weet ik heel zeker dat ik hem niet ga kortwieken  ;D
Groetjes
Romy

Romy

Dag iedereen!

zojuist heeft Flupke enkele uurtjes bij me gezeten. Ik ben enorm blij dat het een rustig valkje is, want ik was in slaap gevallen met hem op m'n buik, maar toen ik een half uurtje later wakker werd, dan zat hij er nog altijd mooi en rustig! Wat een lieverd  :-*

Nu begin ik mij ook steeds meer af te vragen of hij een mannetje of popje is!!
Hij (laat ik voor het gemak gewoon hij blijven zeggen) maakt zo goed als geen lawaai, heel soms eens een krijsje. Ik merk ook niet dat hij ergens op trommelt met z'n snavel (behalve dan op m'n toetsenbord) melodieus fluiten doet ie ook al niet.
Het is een heel rustig en stil valkje.
Ik merk ook dat hij soms als een kippetje zit. Als hij bij mij zit, dan zoekt hij soms een putje en gaat daar dan kippetje in liggen en dan zit ie lekker te snoezen.
Om te slapen zit hij ook een beetje in een kippetje-houding (hij zit op een laddertje dat scheef in z'n kooitje hangt en leunt een beetje - zit wel op 1 pootje)

Wie weet moet ik binnenkort 'zij' beginnen zeggen  ;D en kan ik z'n naam veranderen in Fluppie ipv Flupke (is toch ietsje vrouwelijker en eigenlijk kent hij dat al want ik gebruik het eigenlijk als koosnaampje).

Groetjes iedereen
Een prettige avond verder! :)

ManjaV

Hey Romy,

Dat zou goed kunnen dat jouw Flupke/Fluppie (klinkt lief!) een popje is! Bij mij zijn het ook alleen de popjes die graag in je hand zitten als een kippetje of in een holte ergens.
Ik ben heel benieuwd!

En wat mooi dat ze al een paar keer echt rondjes heeft gevlogen! Ze wordt steeds sterker!
En als ze eenmaal het vliegen hebben ontdekt, willen ze niet anders. ;D

Groetjes,
Manja

Romy

Dag Manja!

Heel erg bedankt voor je berichtje
Als jou popjes ook zo kippetje zitten, is mijn Fluppie misschien ook wel een popje!

In een eerder bericht had ik al laten weten dat ik later zeker niet met haar zou kweken, wegens de slechtziendheid, maar ik heb de indruk dat dit beter wordt!! :D

Misschien zag ze in het begin heel slecht door de vele etter in haar oogjes door de enorme oogonsteking. En héél misschien was haar oogzenuw ook aangetast omdat het dus helemaal niet behandeld werd? ???
En omdat het dus nu wel behandeld werd en ze terug aansterkt, gaat ze misschien beter zien nu en is het toch niet aangeboren...

Misschien, misschien, misschien, alleen god weet het  :P

Ze blijft wel nog steeds dicht bij me en gaat niet snel op verkenning maar dat hoeft niet per se aan slechtziendheid te wijten worden. Over het algemeen is ze ook erg rustig, dus daarom gaat ie misschien niet snel op verkenning...

Wat zou ik trots op haar zijn als ze ooit een nestje zou hebben! Mijn klein lief hoopje ellende uitgegroeid tot een trotse mama  ;D :-* :D

Hèhè, dat zijn dromen voor de toekomst ;)
Eventjes terug met beide voeten op de grond komen :)

Groetjes
Romy

Romy

Nu ik m'n berichtje nalees, merk ik dat ik telkens 'ze' zet ipv 'hij'...
raar!

Als hij/zij maar gelukkig is  ;D

groetjes,
Romy