Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi Romy,

Ik heb wel eens gelezen dat kamillethee kan helpen bij het uitwassen van het oogje. Omdat het verzachtend werkt. Maar helemaal zeker ben ik niet. Misschien dat je hierover een topic kunt openen, of misschien dat iemand dit nog weet?

Het is heel fijn dat het met Flupke steeds beter gaat. Je zorgt zo goed voor hem! Inderdaad zoals Gerda zegt, als een volleerd verpleegkundige!
En iedereen maakt wel eens fouten. Daar leren we van!
Ik ben er zeker van dat Flupke heel erg dol op jou is. :D :D

Succes met het uitwassen van de oogjes. Krijst Flupke ook altijd?
Dreamy begint altijd te krijsen, ze vindt het niet leuk.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anja

Hoi Romy,

Klopt helemaal van de kamillethee wat Manja zegt.
Dat gebruik ik ook voor mezelf en ook voor de hond. Dat kan geen kwaad.

Groetjes Anja

Romy

Hoi

Heel erg bedankt voor jullie tip! Ik zal het eens uitproberen en laten weten hoe het gegaan is. Daarvoor zal ik wel eerst op zoek moeten gaan naar kamillethee.

@ Manja

Flupke maakt eigenlijk bijna nooit lawaai, ook niet als ik hem verzorg of medicatie moet geven.
Soms in de auto krijst hij eens, maar anders helemaal niks.

Daar ben ik best wel blij om, want ik zou niet graag hebben dat medestudenten zich storen aan het 'lawaai' van m'n valkje. Ik probeer het dan ook niet te stimuleren als hij lawaai maakt.
Maar omdat hij dus echt bijna niks zegt, begin ik steeds meer te twijfelen of 'hij' geen 'zij' is...  ;D

Uiteindelijk maakt dat nu niet zoveel uit, maar m'n vriendje heeft mij laten verstaan dat hij er niets op tegen zou hebben om later een volière in de tuin te zetten met allemaal valkjes in en dan te kweken  :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Dat was toch wel het verste van m'n gedachten dat ie zoiets ook wel zou willen  ;D Oh wat was ik gelukkig toen hij dat zei  :D
Uiteraard is het dan wel van belang om te weten of Flupke nu een popje of mannetje is  :)
(alhoewel ik er denk ik niet mee zou willen kweken omdat hij/zij dus blind is, wat waarschijnlijk aangeboren is en misschien zelfs erfelijk)

Het is inderdaad zo dat Flupke heel erg lief is en zo, maar ik merk toch een verschil in vergelijking met voor het ontwormingsmiddel.

Zo heeft hij mij al enkele keren (tot bloedens toe) gebeten, wat hij daarvoor nog nooit gedaan had! Ik geloof niet dat het uit 'wraak' komt, maar waarvan dan wel is een beetje moeilijk om te weten... Het gebeurt wel iedere keer als hij met een kettinkje aan het spelen is, dan bijt hij in m'n hals of in m'n vinger (het lijkt alsof hij wil zeggen : 'laat los' of dat hij het wil oppakken in m'n nek maar per ongeluk in m'n nek bijt)
Daarom leer ik hem nu dat het pijn doet door hard au te zeggen en hem dan meteen in z'n kooi te zetten. Zo probeer ik hem te leren dat hij dat niet mag doen.
Ik hoop dat het werkt!

Vroeger kwam hij ook heel dikwijls voor z'n deurtje zitten (dit had ik al eens gezegd denk ik), maar tot nu toe heeft hij het niet meer gedaan. Hij lijkt liever in z'n kooitje te zitten.
Misschien dat dit gewoon is omdat hij nog wat moe en suf is en veel wil rusten?  ??? Ik weet het niet maar hoop wel dat het dat is natuurlijk.

Heel veel groetjes
Romy

Valerie

Wat fijn om te lezen dat het weer beter gaat met Flupke!
Wat je ook kan gebruiken is eucalyptuswater (ook om vogelhokken schoon te maken). Dat kan je in zijn badje water doen (of het water, waarmee je hem schoonmaakt). Dat kan ook geen kwaad voor hen. ;)

Romy

Bedankt voor de tip Valerie! Eucalyptus heb ik wel hier staan dus dat is makkelijker voor mij om te gebruiken. Alhoewel... het is eucalyptusolie... Dat zal niet lukken zeker? (want de olie zal blijven drijven op het water...)

Ik kan jullie wel een heugelijke gebeurtenis melden  ;D

Flupke heeft vandaag 2 maal gevlogen! 1 maal achter een speeltje aan en de andere maal omdat ik moest niezen en hij schrok  :D

Dit lijkt niet zo spectaculair MAAR :  dit bewijst dat hij nu ZEKER geen zenuwstoornissen meer heeft! Want de DA vroeg mij toen ik belde of hij nog kon vliegen, maar dat kon ik toen natuurlijk niet zeggen. Bij deze is hij dus officieel zenuwvrij  ;D

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Hieronder zien jullie een foto van Flupke die mooi aan het poseren is! Het is niet haarscherp, maar je zie dat ie echt wel fier is :)

Daarna heeft hij nog een beetje gespeeld met een klein kettinkje.

Maar opeens zat het slotje vast rond z'n bekje! Het is een wazige foto, maar ik wilde het toch vastleggen en tegelijkertijd ook zo snel mogelijk het slotje eraf halen!

Gelukkig had ik het meteen gezien (ik had het in m'n achterhoofd maar dacht dat het toch niet ging gebeuren  ::)) Waardoor ik hem snel heb kunnen pakken vooraleer hij het zelf besefte  :D Gelukkig ging het er snel af én heeft ie er niks van overgehouden aan z'n snaveltje.

Dat kan je hier zien, want daarna is hij er opnieuw mee aan het spelen  :) Dan heb ik er wel voor gezorgd dat het kettinkje toe was!!

Ik hoop dat jullie genoten hebben van de foto's. Ik heb het bloemetje nog niet gevonden op de camera, maar daar maak ik binnenkort eens werk van.

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

ben blij te horen dat het goed gaat met Flupke.
en wat goed dat hij heeft gevlogen. Dat neemt bij jou weer een stukje bezorgdheid weg.
Het zijn mooie foto's van Flupke en goed van je dat je er bij was toen het slotje aan zijn snaveltje vast zat.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Ik was héél blij dat hij vloog (langs de ene kant), maar langs de andere kant was ik ook wel bang dat hij ergens tegenaan ging vliegen, gelukkig was dat niet het geval en heeft hij een mooie landing op de grond gemaakt.

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Ik heb het bloemetje ontdekt op m'n camera en ziehier de eerste foto's van Flupke z'n vieze oogjes. Schrik niet! Het doet hem geen pijn en het is niet ziek (ontsteking) of zo. Het zijn enkel die veertje die zo vies samenplakken van de etter van een vroegere oogontsteking.

Dit is het eerste oogje. Dit oogje is blind en is er het ergste aan toe. Je ziet dat er net boven z'n oogje een hele massa samengekoekt is. Gelukkig (het lijkt anders!) is het niet in z'n oogje zelf geplakt.

Dit is het tweede oogje, dit ziet er wat beter uit, omdat er geen veertjes meer rond z'n oogje zelf staan. Maar ook hier zijn er hele kluwen van samengeplakte veertjes  :(

Daarom zou ik graag die veertjes wat wassen, want dat trekt tegen voor hem en dan krabt hij eraan (dat zie je aan de tweede foto : rond het oogje is het rood omdat hij net ervoor eraan gekrabbeld had)

Je ziet ook op de tweede foto dat de etter langs z'n kopje naar beneden gelopen is op z'n vleugeltjes. Daar plakken ook veel veertjes samen. Gelukkig heeft hij er daar geen last van en ik merk dat hij zich daar nu ook begint te poetsen.

groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Wat een lieve foto's! :D Zo lief hoe hij daar met het kettinkje speelt!
En je kan zo zien dat het een mooi valkje is.
Ik hoop dat het met de kamillethee of met het andere spul gaat lukken het wat schoon te maken. Misschien kan je het daarna wat föhnen, dat vinden ze altijd lekker (natuurlijk niet te heet en op een respectabele afstand ;D ;D)
Nou, ik heb zeker genoten van je foto's, echt leuk! :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anja

Hoi Romy,

Heb je het al geprobeerd met afgekoeld gekookt water. Of water met aloe vera.
Yeni ( mijn lutino valkje) heeft ook heel lang plakveertjes gehad door oa geplakte pap en medicijnen.
Ik zal wel eens een foto zoeken even wachten.

Gevonden.

Yeni op 25-02-2006

Yeni op 19-11-2006

Groetjes Anja

Romy

Bedankt Manja!

Morgen zal ik eens proberen om de oogjes wat schoner te maken. Dat heeft hij niet zo heel graag, maar achteraf zal hij zich comfortabeler voelen.

Ik heb een vraagje en dat is zeker niet slecht bedoeld : maar wat bedoel jij met 'een mooi valkje'? Want uiteindelijk ziet hij er niet zo mooi uit met die vieze oogjes en vieze vleugelveren. Bedoel je dan de bouw of de houding of zo?

Alvast bedankt voor een antwoord op deze misschien wat rare vraag...

Groetjes
Romy

Romy

Waauw Anja, wat een metamorfose van Yeni! :o Het lijken wel twee verschillende valkjes!!! Ik kan m'n ogen er bijna niet vanaf houden!!!!!!!!!!! :D

Heb je hem dan ook laten douchen? (uiteraard zonder die kraag, of hij verdrinkt  ;D)
Want Flupke gaat niet zo graag in een badje, maar misschien is douchen wel een goed idee... Alleen ben ik altijd bang dat de veertje die dan nat geworden zijn (de vuile) gaan opdrogen in een stand die vervelend voor hem is (bv in een oogje). Dus dan moet ik de hele tijd bij hem zijn om die veertje uit z'n oogjes te houden zodat die op in een goeie stand drogen.

Is er tussen de eerste en tweede foto ook een rui geweest? Of niet?

Heel erg bedankt voor je foto's! Ik hoop dat Flupke er snel even stralend kan uitzien als jou Yeni!!!

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Yeni is pas geleden in de rui geweest. Toen ze het kapje om had deed ik haar niet onder de douche. Dat is pas iets van de laatste maanden. Ik heb het toen gedaan met de plantenspuit. Lauw water met een druppeltje aloe vera. En als ze te nat was dan droogde ik ze met de fohn. Ook plukte ik zelf aan de veertjes omdat ze daar met kapje bijna niet bij kon. Had dan toch het idee dat ze gepoetst werd.

Ik ben er van overtuigd dat jou Flupke na verloop ven tijd net zo stralen eruit ziet als mijn Yeni.

Groetjes Anja