25 juni 2025, 00:46:38

Welke soort?

Gestart door Romy, 11 november 2006, 12:46:06

« vorige - volgende »

Romy

Hoi!

2 weken geleden heb ik een valkje gekregen, en omdat ik niets over die mutaties ken, zou ik toch graag eens weten welke mutatie mijn Flupke is :

Ik weet niet of jullie dat zo op de foto kunnen zien? Ik weet ook helemaal niks over z'n ouders. Hij is deze zomer geboren.

Alvast bedankt!
Romy

Joyce28

Dat is een witmasker dat witter in de kop word omdat het een ventje is,of omdat het split bont is

Joyce28

dit is de mijne,lijkt er wel een beetje op een witmasker pop,maar omdat de jouwe een jonkie is kan je nog niet zien of het een man of pop is

Romy

hoi!

Heel erg bedankt voor jullie reacties.

De kweker had gezegd dat hij dacht dat het een mannetje is, omdat hij witte pluimpjes op zijn kopje kreeg.

Bedoelen jullie dan dat zijn hele kopje wit gaat worden?
Hoe lang zou dit dan duren? (na 1 rui al, of geleidelijk aan?)

Groetjes
Romy

Ivy

Hoi Romy.
Na de eerste rui wordt zijn koppie aardig wit als het een mannetje is, maar meestal duurt het iets langer voor hij volledig witte koppie krijgt.
Ik heb ook een witmasker mannetje en hij is net klaar met zijn eerste rui.

Je ziet dus dat hij nog een paar grijze veertjes heeft.
Voor vergelijking, zo zag hij er voor de rui uit

Hoe oud is jouw valkje? Als hij nog niet in de rui was, dan zeggen de witte veertjes niet zo veel (behalve dus dat hij waarschijnlijk een split bij zig draagt). Pas tijdens de eerste rui kan je zien of het een hij of zij is.

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Romy

hoi

Wat een prachtige vogel zeg! Nu ziet Flupke er eigenlijk niet mooi uit met al die samengekoekte veertjes rond z'n oogjes.
Ik denk (hoop) dat hij nog niet in de rui is geweest. Ik weet eigenlijk ook niet goed wat dat is. Merk je dan dat hij veel veren verliest of zo? Want dat is mij nog niet opgevallen. Wel dat hij soms van die hele kleine pluizige veertjes verliest, als hij flappert of zichzelf wast. Maar meer niet.
Hij is deze zomer geboren, dus is hij nu 3-4 maanden oud.

Groetjes
Romy

Ivy

Hoi Romy.
De eerste rui komt rond de maand 5-6, dus nog eventjes wachten. Ze wisselen dan een gedeelte van de veren en je ziet overal veertjes liggen :D.
Als Flupke zich weer helemaal goed voelt dan kan je haar ook een douche geven, of een badje, dan worden haar veertjes ook wat mooier. Zij/Hij had een moeilijke start, vandaar dat ze ook minder mooi in de veren zit waarschijnlijk, straks wordt ze zeker net zo mooi als onze Sammy ;D
Groetjes, Ivana

Paauwtje

Citaat van: Ivy op 11 november 2006, 14:40:13
Hoi Romy.
Na de eerste rui wordt zijn koppie aardig wit als het een mannetje is, maar meestal duurt het iets langer voor hij volledig witte koppie krijgt.
Ik heb ook een witmasker mannetje en hij is net klaar met zijn eerste rui.

Je ziet dus dat hij nog een paar grijze veertjes heeft.
Voor vergelijking, zo zag hij er voor de rui uit

Hoe oud is jouw valkje? Als hij nog niet in de rui was, dan zeggen de witte veertjes niet zo veel (behalve dus dat hij waarschijnlijk een split bij zig draagt). Pas tijdens de eerste rui kan je zien of het een hij of zij is.

Groetjes, Ivana

Beste Ivana wordt de kop niet nog witter
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Joy4ever

Hoi Paauwtje, lees de eerste regel nog maar eens daar staat dat het wel een tijdje kan duren voor de kop helemaal wit is en de vogel op deze vogel is net door de eerste rui......

Groetjes Joyce

Lees alles over mijn lieverds in
Gipsy & Pucky

Ivy

Hoi Paauwtje.
Jazeker, uiteindelijk zal Sammy er zo uitzien:

Maar hij is nu al klaar met de rui, dus de rest van de grijze veertjes verdwijnen waarschijnlijk in de lente, tijdens de tweede rui.
Groetjes, Ivana

Paauwtje

Oke bedankt voor je uitleg.
Dit zal dan vast ook zo zijn met mijn wildkleur mannen dat ze niet in een keer na de jeugdrui een gele kop hebben
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Ivy

Citaat van: Paauwtje op 11 november 2006, 21:54:51
Oke bedankt voor je uitleg.
Dit zal dan vast ook zo zijn met mijn wildkleur mannen dat ze niet in een keer na de jeugdrui een gele kop hebben

Hoi Paauwtje.
Inderdaad. Ook met wildkleur mannetjes geldt hetzelfde. Straks zijn hun koppies kanariegeel, wacht maar af :D. En dat is prachtig!

Romy

hoi!

Heel erg bedankt iedereen voor de duidelijke uitleg.

Ik zie inderdaad al uit naar z'n eerst rui, want dan gaat hij er echt prachtig uitzien!! Nog enkele maandjes geduld en dan heb ik naast een lieve vogel, ook een prachtige vogel!

Vriendelijke groetjes
Romy

Quendi

12 november 2006, 11:57:29 #13 Last Edit: 12 november 2006, 12:00:21 by Quendi
Hoi,

Waarom ga je er nu al vanuit dat het beestje een mannetje is? Hij is duidelijk split voor bont, dit is ook zeker niet een begin van het masker van mannetjes. Misschien is het wel een mannetje hoor, dat sluit ik zeker niet uit. Maar de witte veren die je ziet, is geen teken van een mannetje, maar een teken van dat ie split voor bont is.

Gr Sietske

carco

Inderdaad, dat wilde ik ook al typen, want dat witte achter op de kop is zeer zeker geen teken dat het een man is. Namelijk een man wordt wel wit op de kop, maar de achterkant  van de kop blijft grijs!!!
Kijk maar naar deze foto die eerder is geplaatst:

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!