popje erg agressief en eet en drinkt niet

Gestart door neline, 3 november 2006, 15:56:59

« vorige - volgende »

neline

hey,,,

ik heb twee valkjes (een man en een pop) binnen in een kooi zitten. ze zijn normaal erg lief en heel tam. maar nu heeft het popje een ei op de bodem van de kooi gelegt (onbevrucht, want het mannetje is nog te jong). ze verdedigd haar ei een beetje te goed. als het mannetje maar iets beneden de kooi komt, valt het popje hem al aan en blijft hem ook aanvallen totdat hij weer hoog op zn stok zit, dan gaat het popje weer naar beneden om op haar ei te zitten. gelukkig bijt ze niet tot bloedens toe, want ook als ik mijn hand in de kooi steekt, blijft ze mijn hand aanvallen totdat ik mn hand uit de kooi haal, maar ik voel er bijna niets van.

maar het mannetje kan dus ook niet eten, omdat het popje hem anders aanvalt. nu hebben we het etensbakje al hoger gehangen, zodat hij toch normaal kan eten. maar omdat het popje niets anders doet dan broeden en alles wat in de buurt komt aanvalt, eet en drinkt zij ook niet. nu heb ik ook wat voer voor haar ei neergelegt, dit eet ze dan wel. maar water op de bodem neerleggen gaat wat moeilijker, want dat gooit ze elke keer om als ze weer iets of iemand wil aanvallen.

ik heb ook gelezen dat je de eieren niet weg mag halen, omdat het popje dan eieren blijft leggen. maar dat je de eieren (of de nepeitjes die je kunt kopen) drie weken moet laten liggen en dat ze dan vanzelf stopt met broeden.
maar dat betekend dan dat ze drie weken lang niet of nauwelijks eet en drinkt, en het mannetje drie weken lang aangevallen wordt.

dus wat kan ik nu het beste doen?  ???

eten kan ik wel voor haar neerleggen, maar water gooit ze om. en is het ook niet zielig dat het mannetje, als hij maar een stukje naar beneden komt, de hele tijd aangevallen wordt? :-\

ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen
groetjes neline  ::)

ManjaV

Hoi Neline,

Misschien kan je wat water in een grotere schaal doen en in de kooi neerzetten?
En ik denk trouwens dat, als ze honger of dorst krijgt, ze vanzelf wel op zoek gaat naar eten.
Het mannetje weet denk ik na verloop van tijd wel dat hij niet te dicht in haar buurt moet komen.
Ik hoop dat iemand nog wat meer tips voor je heeft.
Gelukkig dat je popje iig niet doorbijt bij je. Dat geeft toch wel aan dat ze heel tam is!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki