28 april 2024, 22:06:45

gaat goed met snowy

Gestart door trienke, 29 oktober 2006, 21:16:27

« vorige - volgende »

trienke

29 oktober 2006, 21:16:27 Last Edit: 22 november 2006, 18:27:09 by trienke
Hallo allemaal

Zoals sommigen al weten ben ik bezig met 6 valkjes tam te maken.

1 van de valkjes gaat het minder goed mee,is rond de 7 weken oud en weegt maar 63 gram, wil weinig pap eten. Ik had haar eerst op 3 voedingen, maar ben over gegaan op 4. Maar ze wil niet veel eten.

Vandaag moest ik haar echt dwingen met het eten. De pap is goed op temperatuur.
Ook heb ik vanavond er druivensuiker door heen gedaan, want ze is erg rustig en slaapt veel.
Haar ontlasting heeft wel de goede kleur.

Wat voor tips kunnen jullie me geven?

Groetjes Trienke

heidi

Hoi,
Toen Quickje geen pap meer wou eten zijn we overgestapt op eikrachtvoer met gemalen pellets met een beetje lauw water,ook kan je proberen met trosgierst of wat geweekt grasparkietenzaad.

Groetjes Heidi en Quickje

trienke

En weer wou ze vanmorgen geen eten.  :-\

Ik maak me zorgen om haar, want haar gewicht was nog iets lager. 62 gram.

Ik ben bang dat ze dit niet gaat overleven. ALs ik na mijn stage terug thuis kom, zal ik haar ook apart zetten met een warmte lamp, want al te warm is ze ook niet.

Alle tips zijn welkom. Mijn DA zei dat ik vaker moest gaan voeren, maar ja als ze dat niet wil, ik kan niet lbijven dwingen. Dit is niet leuk voor haar en ook niet leuk voor mij.

Groetjes Trienke

Riny

Hoy Trienke
De enigste raad die ik je geven kan, is zo snel mogelijk onder een warmtelamp.
En vaak een kleinere voeding geven, want dit is wel een erg laag gewicht voor 7 weken oud.
Veel succes Riny :D

trienke

Ik zal zijn warmte kooitje in orde maken, ze zit nu steeds lekker bij ons op de bank bij de warme houtkachel, en zal eens proberen om haar te voeren.

Groetjes Trienke

trienke

Ik heb haar net gevoerd, en merk echt dat het haar goed doet de warmte en de pap met druivensuiker. Ze gaf zelf al aan dat ze trek had. Nog niet zoveel maar toch al meer.

Groetjes Trienke

Riny

30 oktober 2006, 12:12:59 #6 Last Edit: 30 oktober 2006, 12:15:37 by Riny
Hoy Trienke
Daar ben ik blij om
Warmte is nu bijna net zo belangrijk als voeding.
Veel succes!
Groetjes Riny :D

trienke

en hoeveel graden moet ik haar zetten?


Riny

Hoy Trienke
Aangezien ze al helemaal in de veertjes zit zou ik ongeveer 25 graden aanhouden.
Groetjes Riny :D

trienke

OK

Heel erg bedankt.
Ik zal jullie op de hoogte houden.

Groetjes Trienke

Mara

Hey Trienke

Ik ben blij dat het nu al wat beter met het kleintje gaat. Je maakte je inderdaad veel zorgen om haar en ik kon je gisteren ook zo niet verder helpen.

Ik zal voor je duimen.

Liefs

Mara

trienke

Ze staat nu onder de warmte lamp. Ze begint haar ook al weer een beetje te poetsen.

Ik probeer om de 2 uren haar even een beetje te voeren, maar meestal wil ze weinig tot niets nog eten.
Maar zie wel dat ze van de warmte geniet.

Groetjes Trienke

Riny

Hoy Trienke
Hoeveel eet ze dan als je ze iedere 2 uur wat geeft?
Groetjes Riny  :D

trienke

ik krijg er mischien per keer 2 ml in, meestal met dwingen.

trienke

ZE heeft net rond de 5 ml gegeten, zonder dwingen.

Groetjes Trienke