11 mei 2025, 20:00:39

De vogelkooi

Gestart door smeagol, 11 augustus 2003, 02:29:44

« vorige - volgende »

smeagol

Hallo allemaal,

Ik ben wel eens benieuwd hoe vaak andere mensen de kooi schoonmaken.
Ik zelf maak hem 2 keer in de week schoon (maandag en donderdag)
Op maandag doe ik alleen de onderbak en op donderdag echt alles.
Wel doe ik iedere dag het bakje van het eten en water in de vaatwasser.
In de winkel vertelde ze dat ik het maar 1 keer per week hoef te doen maar ik vind zelf 2 keer nog weinig (ik trek zelf de toilet meteen door dat doe ik niet maar 2 keer per week :D).

groetjes van Smeagol en Greetje

Kolkkie

Hoi Greetje,

Het ligt er naar met aan welke tijd het is.
Ik verschoon 1 keer per week de kooi. Dan haal ik het ergste vuil weg. Eens in de maand zet ik de voliere onder de douche voor een grote sopbeurt.
Natuurlijk ververs ik elke dag het voer en water en maak ik die bakjes ook schoon.
Als de valkjes weer eens mooie bombardementen op ondergelegen stokken hebben uitgevoerd, maak ik deze ook schoon.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

smeagol

hoi Mariska,

Ik doe de kooi iedere week onder de sproeier om hem helemaal schoon te maken, is dat dan weer een beetje overdreven??
Het kan natuurlijk nooit kwaad lijkt  mij.

Groetjes Smeagol en Greetje

Kolkkie

Hoi Greetje,

Dat kan ook geen kwaad hoor. Toen ik nog een kooi had, deed ik het ook vaker (eens in de 2 weken), dus het is niet overdreven hoor.

Er staat ook een globaal schema op de site, hoevaak je alles moet doen. Het kan natuurlijk ook vaker.

Hier is de link:
http://www.valkparkiet.com/nl/files/verzorging.htm

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Sanna

Hoi Greetje!

Ik sop iedere dag even alle etens- en drinkbakjes af en eventueel het stokje waar hij boven geslapen heeft  ;D, en verder schep ik de poepjes even van de bodem (ik gebruik beukensnippers, de poepjes zijn daar heel makkelijk uit te halen). De rest van de kooi sop ik 1 keer per week uit; de onderbak is nl. nogal groot (100 x 60 cm) dus dat is nogal een werk  ;).

Groetjes Sanna en Pepper

smeagol

Hee Sanna en Pepper,

Ik heb ook zo`n grote kooi, H+B+D 120+100+50CM.
Ik doe de onderbak twee keer per week en de kooi zelf 1 keer per week maar dat is inderdaad een hele klus. :-/
Ik vind het niet erg hoor  ;)

Groetjes Greetje en Smeagol

smeagol

harstikke bedankt voor het stemmen,
Ik denk dat ik de kooi wel vaak schoonmaak maar dat zijn Smeagol en ik nu gewend dus dat zal ik maar gewoon blijven doen.

Groetjes Greetje en Smeagol