12 mei 2025, 19:51:02

Welke leeftijd het best???

Gestart door VaLKPaRKieTJe, 15 augustus 2003, 20:37:39

« vorige - volgende »

VaLKPaRKieTJe

Ik ben op zoek naar een valkje, maar ik wil dus een zo jong mogelijke valk.
Nou is het probleem dus, dat ik ook nog op school zit dus niet zo'n jong valkje kan nemen dat nog om de zoveel tijd bijgevoerd moet worden.

Wat is de jongste aanraadbare leeftijd voor een valkje, zodat het niet bijgevoerd hoeft te worden maar wel zodanig jong is dat het nog tam gemaakt kan worden, dat wil ik namelijk graag zelf doen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt.

Groetjes mariette

Mirjam-Moniek

Hoi Mariette

Als ik jou was zou ik naar een kweker gaan en een jong valkparkietje kopen en afspreken dat je hem komt halen als hij zelfstandig eet. Dat is bij veel kwekers gebruikelijk en velen zullen je niet eens een valkparkietje willen verkopen die nog niet helemaal zelfstandig eet.

Valkparkieten kunnen tussen de 6 en 8 weken volledig zelfstandig eten. Ik geloof dat sommige dat al met 5 weken kunnen. Het gaat dus niet zozeer om hoe oud het beestje is, maar om wanneer hij zelfstandig kan eten.

Speedy

Hoi Mariette,

Ik heb het gevoel dat ik je ken...weet niet...maar je leeftijd, je naam en de situatie die je uitlegd over thuis en je vakantie ..... nou ja gewoon.....

Dus..... als ik goed zit.....tja....dan moet je gewoon je vader even lief aankijken en hij smelt wel.

;D ;D ;D ;D

Succes ermee....en echt waar....ze zijn super gaaf.
Heel lief en makkelijk mee om te gaan hoor.
Laat me weten of het gelukt is.

Groetjes,
Trudie

VaLKPaRKieTJe

Thnx voor je reactie.

Ik wil namelijk heel graag al een hele tijd een jong valkje.
Ik heb al eerder grasparkieten gehad, en mijn lievelingetje Pluisje, kreeg ik op heel jonge leeftijd en moest om de 3 uur bijgevoerd worden, maar daar heb ik nu geen tijd voor, o.a. vanwege school. :-/

Ik vind het ook niet belangrijk of het valkje 5 weken is of 10, maar ik vind het leuk om die beestjes groot te zien worden. :)

Maar dan weet ik dus waar ik op moet letten, en ja, de kweker moet natuurlijk betrouwbaar zijn he. ;)

Het gaat helemaal goed komen, nogmaals bedankt.

Groetjes mariette

Speedy

Hoi Mariette,

o ja...en je kunt natuurlijk ook altijd even de advertenties hier in de gaten houden...er worden hier ook met regelmaat kleintjes geboren.
Altijd leuk om te zien waar ze dan heen gaan voor diegene hier.

Succes ermee.....

Trudie

VaLKPaRKieTJe

Thnx voor je advies, ik zal zeker vaak even kijken, maar ik zou ik niet zijn als ik al een voorkeur in kleur heb...en dat is iets in de buurt van Cinnamon, met lieve rode wangetjes.
Dat vind ik een hele mooie kleur.

En ik heb net een paar foto's aan mijn vader laten zien en tja, hij geeft het niet toe, maar hij vind ze wel errug leuk, vooral als ze zo klein en pluizig zijn, een paar weken dus.  ;D

Groetjes mariette

Paul

Hoi Mariette,
Een valkje eet hier meestal tussen de 5,5 en 6 weken zelf.
Je kan ze vanaf 5 weken een beetje dwingen om zelf te eten door ze appart te zetten en zoals ik dan doe een paar keer per dag de ouders erbij die ze dan nog wat voeren, ze gaan dan sneller zelf eten dan dat ze bij de ouders blijven leek ons.
Ik heb zelf nog een cinamon jong zitten dus als je nog interesse hebt kan ik die voor je vasthouden, hij is nu net 5 weken dus ik denk nog ongeveer een weekje dat ie zelf eet.

Groetjes, Paul

Speedy

Heb je een foto paul?
Ik ben nu ook reuze nieuwsgierig geworden hoor.
Ik hoop dat Mariƫtte (en haar ouders en zusje ook) er wel van heeft kunnen slapen.
Hopelijk kan ze snel weer zelf op de pc.

Groetjes,
Trudie

VaLKPaRKieTJe

Ach ja, mijn pc omgebouwd, nieuwe componenten erin, en hij doet het niet meer... ::)
Maar ja, dat zal wel snel weer uit de wereld geholpen zijn, eerst de valkjes, die leven en zijn iets belangrijker  :P

Of ik heb kunnen slapen??? als een blok, over valkjes gedroomd natuurlijk  ;D

Maar ik kan niet wachten!!