4 mei 2025, 00:03:15

Nieuwe valk erbij

Gestart door Paul, 3 augustus 2003, 10:53:15

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Margot,
Er gaan best veel valkjes dood door verkeerd voeren met handopfok helaas :-(
Je moet ze dan een soort papje geven van speciaal opfokvoer wat op brinta lijkt.
Ik raad het zeker niet aan en je kan het beste een valkje van rond de 6 weken kopen wat al zelfstandig eet die worden net zo tam.
Alleen hopen dat de kweker eerlijk is en een echt jong valkje meegeeft dan is het zeker geen probleem om hem tam te krijgen.
Succes met het uitzoeken van je valkje.

Groetjes, Paul

ria

Hallo Paul,

Net nog even gekeken naar jouw mooie Hedwig. Je had het wel steeds over haar maar wist niet hoe ze er uit zou zien. Hedwig van Potter was mooi maar ik vind jouw Hedwig supermooi.

Hoe lichter de kleuren hoe mooier, maar witter dan wit kan niet dus.

Groetjes,

Paul

Hoi Ria,
Het is net of hij in de omo gewassen is he :-)
(sorry reclame mag eigenlijk niet :-)
Ik vind wit ook heel mooi maar alleen jammer dat ze wat zwakker zijn dan hijn grijze soortgenoten maar ik hoop dat ik met deze witte meer geluk heb dan met de vorige :-(
Hij eet zelf al wel wat zaadjes maar ik voer hem nog twee keer op een dag bij omdat ik het idee heb dat ie nog niet zoveel eet.
Ik ben in elk geval superblij met Hedwig en hij is ook sinds ik hem heb al superlief en supertam :-)

Groetjes, Paul

luukluuk

hoi Paul
ik heb een valkje een geparelde ,maar hij is zo 6 weken hij is van 26 juni ,maar de kweker wist niet of hij al zelfstandig at ,en ik heb dat voer meegehad met een spuitje ,maar de hele nacht had hij niet gegeten ,maar hij zit nu bij joepi in de kooi en het lijkt net of hij hem voert?? kan dat en hij zit ook wat te scharrelen op de bodem en lijkt soms echt of hij wat eet ,maar eet hij niet hoe merk ik dat dan ,hoe lang kunnen ze zonder ,en moeten ze niet eerst wat wennen aan de kooi en omgeving ?
we hebben hem of haar nl al geprobeert met dat papje met een spuitje maar ik krijg er niets naar binnen ,hoe moet dat eigelijk ,doen ze dan zelf als ze erg honger hebben hun bekje open ???
de kleine eet ook de poepjes van joepi op ?
wie heeft hier allemaal raad voor mij over ?
oja Paul daar waren ook van die witte erg mooi ,maar kan het dat ze 70 euro kosten ?
maar ik heb voor die geparelde 20 euro betaald en als het niet goed met hem gaat of niet lukt dan mag ik terug gaan
gaat hij doodt wat ik echt niet hoop ,dan krijg ik een nieuwe
groetjes Margot en joepi die trouwens super lief voor de nieuwe is
we hebben nog geen leuke naam ,wie weet een leuke voor een geparelde !!!

Paul

Hoi Margot,
Je hebt kans dat ze eerst niks eten tot ze wat gewend zijn en het kan inderdaad zijn dat een ouder valkje je jong voert dat heb ik hier ook gehad :-)
Ik had ook al in je andere berichtje wat tips gegeven over het voeren :-)
Een Albino kan best 70 euro kosten dat is een normale prijs hoor.
Hun bekje doen ze in het begin niet open als je de jongen met een spuit vort, eerst moet je ze een beetje dwingen en als ze dan doorhebben dat er voer in de spuit zit gaat het na een paar keer wel veel makkelijker en dan doen ze wel de snaven open als je met de spuit aankomt.
Een valkje van 6 weken kan normaal al zelf eten dus ik denk dat ie het snel gaat doen hoor, houd even de vliesjes in de gaten dan kan je zien dat ie gegeten heeft.
De krop is lastig te voelen bij een valkje van 6 weken dan moet je echt weten hoe en waar je moet voelen.

Groetjes, paul