5 mei 2025, 00:01:14

Nieuwe valk erbij

Gestart door Paul, 3 augustus 2003, 10:53:15

« vorige - volgende »

Mandy

Aha, ja ik dacht dat wel, juist ook omdat ze inderdaad wat zwakker zijn.

Mijn albino heeft nu geen staart meer omdat ze een paar keer wild gefladderd heeft... :( Bij een wildkleur was dat dus nooit zo erg geweest. :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Natanella

Hoi Paul, van harte gefeliciteerd met je prachtige valkje Hedwig! Hardstikke leuk hoor, en ik hoop echt dat nu voor jou weer een vrolijkere tijd aan gaat breken, na alle zorg en narigheid.
Het is in iedergeval een plaatje om te zien. Vooral die foto van Hedwig op je hand; dan kun je pas goed zien hoe klein ze eigenlijk nog is.
Heel veel succes met hem/haar!
groetjes, Anita

Tara

Hoi Paul,

nadat ik weg was heb ik het hele forum nog niet doorlezen en zag nu net je onderwerp staan :).

Je albino is echt super hoor, zijn naampje past bij hem :). Hij ziet er ook supergezond uit, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst die je nu al enkele dagjes hebt ::).

Groetjes, Tara

Fiona

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Paul, En wat een super mooi valkje!! :-)
Nu maar hopen dat het een popje is, want Hedwig is toch wel een meisjes naam :-p
Pico heeft ook zo'n klein kaal plekje nog, toch een teken dat ie jong is.

groetjes, Fiona

Paul

Hoi Fiona,
Dat kale plekje bij een Lutino kan soms gewoon blijven ook als ie ouder is maar dat is heel normaal dat hebben de meeste.
Het betekend dus niet dat de vogel jong is.
Bij albino's kan dat ook blijvend zijn net als bij lutino's.
Vaak groeien er wel wat veertjes overheen zodat je dat kale plekje niet ziet.
Ik vind het zelf geen probleem hoor want voor de rest zijn lutino's en albino's heel erg mooi :-)

Groetjes, Paul

Valerkiet

wat leuk zeeeegggg!!!! ik wil da ook ( snik snik) :'(
ach ja m'n eerste albino jong dat ik zal hebben is voor Tara ;D

Barbara

Een albino met rode oogjes is een lutino witkop, dus daar komt dan dat kale plekje vandaan....

Valerkiet

8 augustus 2003, 14:32:21 #22 Last Edit: 8 augustus 2003, 21:25:40 by Valerkiet
hé ja! wat raar.
als je goed kijkt op de derde foto zie je wat geel op zijn staart.
nou dat is het een speciaale albino hé ;) :D

yentl

8 augustus 2003, 19:29:09 #23 Last Edit: 8 augustus 2003, 19:36:22 by yentl
hoi Paul,
wat leuk zeg, zo'n sneeuwitte prachtige albino, ik wil er ook een  :D, in onze volière zitten er 5 geparelde bonte en 1 bonte, dus 6/10 valkjes heeft iets weg van bont ::). Nu, ik ben helemaal weg van bont, maar de volgende nest is weer bont enzoverder enzovoort binnekort heb ik duizenden geparelde bonte valkjes Da's wat anders dan zo'n prachtige albino te hebben, ik vind albino zo mooi, hedwig is echt een prachtbeest!
Ik wens je nog veel suc6 met je nieuwe valkje Hedwig.

groetjes Yent'l

Valerkiet

hum ik weet nie of iedereen mee ackoord is :-/
ik zocht al heel lang een bonte en eindelijk heb ik er een...
en Tara zoekt er al heel lang een en ze zoekt nog steeds :-/

yentl

Bont is heel erg mooi hoor Valérie, daar heb je groot gelijk in, alleen is het toch niet mijn favoriete mutatie, de meest geliefde vogel in mijn volière is Flupke toch wel, pas geleden is onze vroegere buurvrouw nog langsgeweest en die zei dat ze onze lutino's mooi vond en de rest vond ze maar nix, nu ja ieder zijn eigen smaak hé. Mijn favorieten zijn zilver & geparelde poppen. We kennen een kweker, een hele goede, waar we 4 valken gaan halen zijn en ook Sparkel, een geparelde bonte, maar die heeft ie niet altijd, ik bedoel Jef Kenis uit gooreind, met een groot vermoeden dat hij diegene is die hier die mutatietabel heeft gemaakt op deze site. Maar die woont nog verder van Tara dan wij, en ze wil niet te ver gaan zoeken. Ik denk trouwens dat hij nu alleen maar lutino's heeft zitten, voor ons is het gelukkig maar 5 minuutjes rijden maar we kweken nu zelf, dus er komen er alleen maar bonte bij  ;D als er nog een nestje gaan maken. Misschien gaan we er daar ooit nog wel eens een halen maar ik denk het niet.

groetjes Yent'l

luukluuk

ach  wat is hij lief en mooi zeg ! heel veel plezier er mee hoor
we willen er ook graag eentje bij hebben ,maar ik weet nog niet wat voor eentje !
groetjes Margot en joep

demi

hallo paul

ik lees net pas dat je een nieuwe valkje hebt
wat een schatje zeg! en dat je er maar veel geluk mee mag hebben! het is je gegunt!

groetjes diana w

luukluuk

is het veel werk ,als je een valkje koopt ,dat je nog om de 3 uur moet voeren ?
en wat eten ze dan ?
en gaat dit altijd goed ? niet dat hij niet wil eten en dood gaat of zo ?
ik ga nl vanavond naar een kweker ,en een valkje uitzoeken ,hij heeft er meerdere ook van 12 weken ,maar ook nog jonger
wie kan mij raad geven ?
gr Margot

Ellen

Hoi Luukluuk,

Kies er eentje uit die zelfstandig kan eten. Scheelt een hoop
werk. Wat tam worden betreft maakt het heus niet uit of hij
van "heel jong" tot een "beetje jong" is.

Veel sucses en plezier met je nieuwe valkparkietje.

Groetjes Ellen.