11 mei 2025, 14:50:07

Hoe oud is hij/zij???

Gestart door smeagol, 7 augustus 2003, 02:18:54

« vorige - volgende »

smeagol

Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een valkje gekregen van een kennis van mij en hij (ze zij dat het een mannetje is) zou 5 weken oud zijn maar als ik al die foto`s van iedereen zie dan ga ik twijfelen.
Hij heeft nog geen kuif (misschien net 4mm) en zijn kop is nog kaal.
Is hij/zij nu jonger of in een erger geval hebben ze misschien zijn veren eruit getrokken (heb ik wel eens gehoord dat ze dat doen om ze jonger te laten lijken).
Ik heb er verder niet zo veel verstand van en ik ben ook niet in het bezit van een camera om hem te laten zien.
zou iemand die een valkje van 5 weken een foto kunnen laten zien dan weet ik of het goed zit.

Hij is verder wel heel erg lief.

Groetjes Smeagol en Greetje

Kolkkie

Hoi Greetje,

Dit is de foto van Pukkie, hier 4 weken en 6 dagen oud.

Weet je ook hoelang de staart is, Pukkie had toen hij rond de 6 weken vas een staart van ong. 11 cm. Daar zou je het evt. aan af kunnen leiden.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

7 augustus 2003, 02:44:57 #2 Last Edit: 7 augustus 2003, 02:47:43 by Paul
Hoi Greetje,
Mariska heeft er eentje gepost die goed in de veren zat met 5 weken.
Nou laat ik je even zien hoe een valkje van 30 dagen eruit ziet als hij geplukt is door de ouders.
Meestal doen de ouders dat plukken hoor dat doet de kweker niet daar heb ik nog nooit van gehoord gelukkig.
Hier is de foto dan kan je even zeggen of ie het meeste lijkt op die van Mariska of die van mij wat uitzien betreft en dan gaat het even niet om de kleur nu :-)

Oh ja, nog even over een valkje van 5 weken.
Als ie echt 5 weken is zal ie meestal nog niet zelf eten en zal je hem bij moeten voeren met cede pap of nutribird.
Hebben ze je daar iets over verteld?
Groetjes, Paul

Mandy

7 augustus 2003, 02:45:44 #3 Last Edit: 7 augustus 2003, 04:54:55 by Mandy
Hallo Greetje, :)

Ik dacht al wel dat jij het was. Jij had eerst een witmaskertje bij me gereserveerd, maar later afgebeld hé? Tja, kijken is kopen, snap ik wel hoor.  ;)
Maar kijk maar eens goed naar die foto van Pukkie van Maris, want die komt bij mij vandaan, zoiets heb je nu misgelopen. ::)  ;D

Maar het klinkt niet helemaal zoals het hoort te zijn bij jouw valkje, het lijkt inderdaad alsof het kopje kaal is geplukt, maar dat hadden ze dan toch wel ff tegen je kunnen zeggen (zeker als het kennissen van je zijn), want dat groeit gewoon terug hoor. ;)

Wel een leuke naam! Mijn vriendin heeft een rat die zo heet, toen ik het voor het eerst hoorde dacht ik wat een vreemde naam totdat ik die film van Lord of the Rings zag! :D
En hoe zit het met de voeding, hij/zij zal nog wel niet zelfstandig zijn, geef je nu pap?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

7 augustus 2003, 04:20:42 #4 Last Edit: 7 augustus 2003, 04:21:51 by kazoo
En deze komt ook bij Mandy vandaan  ;D Prachtvalkjes hoor  ;) Het zou jammer zijn als je valkje geplukt is, maar één troost , het groeit vanzelf weer aan ! Deze schoonheid was ook door haar moeder geplukt, maar Mandy heeft erger kunnen voorkomen,alleen de nekjes waren wat kaal en dat was weer zo goed als bijgegroeid toen Dazzle bij ons kwam wonen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

7 augustus 2003, 04:53:21 #5 Last Edit: 7 augustus 2003, 05:29:34 by Mandy
Thanks Karin. ;)

Hé Greetje,

Nu lees ik dit bij tam maken;

Ik heb sinds gisteren mijn nieuwe kleine valkje (Smeagol) en nu lees ik overal dat je ze in eerste instantie met rust moet laten zodat ze aan de omgeving en aan de kooi kunnen wennen maar nu heb ik hem gisteren om ongeveer 18.00 uur in zijn kooi gedaan en tot nu toe heeft ie zich nog niet bewogen dus ook niet gegeten terwijl hij in de winkel juist heel erg actief was en gewoon aan het eten was.  
De eigenaar van de winkel zij dat ik hem gewoon moest pakken en dat ik niet moest wachten, dat ie de omgeving vanzelf leert kennen.  
Nu weet ik niet wat ik moet doen ik ben bang dat ie nog verhongerd.

Dus hij/zij komt uit een winkel?   ::)
Hij zal dan toch wel wat ouder zijn en zelf eten (zoals je al zag), anders had ie het in de winkel al niet overleefd en zouden ze 'm nooit zo aan jou mogen verkopen natuurlijk.
Je zou misschien beter eerst even een bakje water en zaad op de grond kunnen zetten zodat ie dat waarschijnlijk makkelijker en beter vind dan de bakjes in de kooi die tie nog niet kent.
Wat trouwens ook kan, is dat je valkje door andere valkjes in die winkel is geplukt, dat zie je wel vaker als ze te weinig ruimte hebben. :-/

smeagol

7 augustus 2003, 12:40:40 #6 Last Edit: 7 augustus 2003, 12:43:41 by smeagol
Bedankt,

Ik heb net zijn staart even ongeveer opgemeten en die is ongeveer een cm of 14 lang (is dat al te lang??).
In de winkel zat ie gewoon te eten en bij mij eet ie alleen trosgierst. Moet ik hem dan bijvoeren??
Ik heb daar wel spullen voor in huis.
Ik vind trouwens Plukkie een hele mooie vogel (ik heb al bijna spijt mandy) ;)
Over de vogels van Paul en Plukkie dan zit ie een beetje tussenin maar de valkjes van paul hebben een veel langere kuif.
Ik heb mijn vogeltje dan gekregen maar ik ben bang dat ik toch beter geduld had moeten hebben maar ja hij is wel lief.
Achteraf had ik het ook gewoon niet moeten doen hoor Mandy want mijn vorige vogel (Woody) kwam ook van haar of en die was niet tam te krijgen maar dat wist ik van te voren al omdat die uit een voliere kwam.Deze is trouwens altijd een beetje kaal gebleven.
Een vriendin heeft die van haar ook van die kennis gekregen en die is ook heel gemeen maar wat mijn ogen zien wil ik hebben zeker als hij daar zo lief zit te spelen en hij is ook wel heel erg lief hoor, wat dat betreft heb ik totaal geen spijt.

Groetjes van Greetje en Smeagol

daan

Hoi Greetje,

Ja sorry een beetje stom dat je je valkje niet bij mandy hebt gekocht, daar krijg je tenminste goed advies mee en ze doet alleen valkjes weg die al goed zelfstandig kunnen eten dan had je nu geen problemen gehad. ja sorry hoor, maar er zijn zoveel mensen die een valkje maar gewoon voor de leuk ff bij een winkel of iets dergelijks halen doe dat nou niet. Ik wordt daar altijd een beetje boos om. Want ik weet ook wel dat als je zo'n lievie zit zitten dan neem je hem mee. Maar wel goed opletten hoor. en als je er te weinig van weet, dan gaat er zoveel mis. Dus goed veel lezen op de site ok.

Sorry voor mijn felle reactie, maar ik moets het ff kwijt.
In ieder geval veel succes en plezier van je valkje.

Groetjes Daan

Mandy

7 augustus 2003, 16:12:22 #8 Last Edit: 7 augustus 2003, 16:25:24 by Mandy
Dank je Daan. ;)
Ja, maar dat weet ze wel hoor, want ik had al hele verhalen gemaild en veel info en uitleg gegeven, waarom ik bv geen handopfok doe enz. ::)
Maar ook dat dit een goeie site is en ze maar eens een kijkje moest nemen! ;D

Maar goed, dit is een forum en wij zijn valkenliefhebbers en helpen elkaar. Dus hier mijn reactie;

Een staart is niet gauw te lang hoor, dat zit wel goed.
Maar ik hoop voor je dat ie ook wat zaad gaat eten, heb je al bakjes op de grond gezet?
Dat Woody een kaal plekje bleef houden was normaal, want dat was een lutino en die hebben dat allemaal wel een beetje.
Tja, omdat je er al ervaring mee had zeg ik ook, niet slim om daar weer een valkje te halen... :-/
Maar ik hoop voor je en voor het valkje dat ie toch goed gaat eten en drinken (zeker met die hitte, ook al drinken ze niet veel) en dat je Smeagel een beetje tam kan krijgen. ;)

smeagol

hallo allemaal,

Ik wou even laten weten dat Smeagol is gaan eten.
Ik had, omdat ik al twee vogels heb moeten begraven aan het papagaaienvirus) advies van de dierenarts gekregen om hem speciaal voer te geven en nu heb ik vandaag de dierenwinkel gebeld (die mij heel erg goed helpen) om te vragen wat ik nu moest doen en ze zij dat ik hem even op gewoon voer moest zetten en dan langzaam een beetje van dat andere eten erdoor gaan doen en dat help tot nu toe in ieder geval heel erg goed. Hij eet alsof hij nog nooit heeft gegeten  ;).

Oja sorry hoor Mandy maar ik had nog geen vogel bij jou gereserveerd ik zou van de week nog komen kijken weet je nog?? ;D

Smeagol is al goed tam aan het worden en hij gaat nu al geluidjes nadoen echt heel erg leuk en ik ben daarom ook heel erg blij dat ik de keus op hem heb laten vallen.
En voor ik het vergeet ik zou Smeagol nooit hebben gekocht als hij in de winkel in een klein donker hokje had gezeten.
Ik de winkel zitten ze allemaal vrij op een kooi en is de eigenaar er heel erg veel mee bezig. Ze is echt wel heel erg goed voor de vogeltjes en heeft haar eigen vogel (Frodo) ook in de zelfde kooi zitten.

Groetjes Greetje en Smeagol

Mandy

Pfff nou gelukkig zeg Greetje. Hij moest natuurlijk ook ff wennen aan al het nieuwe. Wat krijgt ie nou precies te eten dan?

Leuk dat het tam maken al zo goed en vlot verloopt. :P

En ja, je zou komen kijken ja, maar omdat het om m'n laatste geparelde witmasker ging was tie voor jou gereserveerd. Maar daar vind ik wel een ander baasje voor, dat is voor die andere 32 ook gelukt. ;D

smeagol

Hee Mandy,

Hij krijgt nu Harrison`s bird foods te eten maar dat zijn kleine brokjes dus dat snapt ie nog niet zo goed.

Ik denk ook wel dat je een ander baasje voor het vogeltje kan vinden.

Het je je poppen al weggebracht??

Groetjes Greetje

Barbara

Hoi Greetje,

dus die kennis waarvan je hem kreeg heeft een dierenwinkel, nou snap ik het...  ;D

Succes met je valkje!

Groetjes,

Barbara

smeagol

Hee Barbara,

Je hebt gelijk, die kennis van mij heeft een dierenwinkel.
Ze heeft een vaste kweker voor de vogels en zelf heeft ze er ook eentje van gehouden die is heel erg lief.

Groetjes Greetje

Valerkiet

hé leuk dat je een kenis hebt met een dierenwinkel ;D
kan handig zijn!! ;)