2 mei 2025, 19:23:53

zeer slecht nieuws

Gestart door franky, 6 augustus 2003, 00:44:52

« vorige - volgende »

franky

vanmorgen ging Frank de kooi in om te kijken naar de jonge valkjes en ja hoor de jongste is gestorven.
weet niet wat er gebeurd is,gisteren was alles nog goed.
Frank zei dat mijn tuurke op de nest zat en hij keek in een nest maar zag haar niet.Ik schrok toen ik ze op de grond zag liggen, ik denk dat haar hartje het begeven heeft.
ik heb haar direkt opgenomen maar ze was al stijf en dus al eventjes dood.
Ik heb een paar pluimen uit haar staart getrokken.
een aandenking aan "tuurke" ze was zo een beauty.
zo t'is altijd geen goed nieuws dat we brengen en dan zijn we blij dat we ons hart kunnen luchten op de site.

groetjes

tiny

Lique

Hoi Frank en Tini,

Jeetje zeg, wat erg zeg. Maar Tuurke, dat was de pop, die bij de jongen zat? En het jongste jong was ook dood gegaan?

Groetjes Lique

Paul

Hoi Tini,
Wat rot dat dit weer gebeurd is :-(
Je hecht heel snel aan zo'n kleintje en als er dan wat gebeurd is dat heel erg :-(
En natuurlijk krijg je de kleine nooit meer terug maar hopenlijk nog wel veel andere jonkies.

Nog veel sterkte met het zware verlies.

Groetjes, Paul

Mandy

Goh moeder en kind tegelijk overleden, wat een drama! :o

Zorgt de vader nu alleen voor het andere jong?

Pfff, als dat allemaal goed gaat, zou ik dat jonkie zeker houden hoor.
Normaal kan dat wel hoor, ik heb een mannetje gehad die alleen voor 3 jongen heeft gezorgd omdat ik de moeder apart moest zetten ivm plukken.

Ik wens jullie veel sterkte toe met dit verlies! :(
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Tini,
Ik begreep het berichtje een beetje verkeerd en dacht dat het alleen om het jong ging maar moeder en jong is nog veel erger :-(
Ik weet zelf hoe naar je je daarvan kan voelen want ik heb dit jaar ook de nodige valkjes verloren :-(
Heel erg veel sterkte en het zal zeker niet makkelijk zijn.

Groetjes, Paul

Violet

Trini,

Dat is een tragisch verlies :( ... sterkte!

Violet

daan

Hoi Tini,

Wat erg voor je meid, moeder en kind jeetje zeg. :'(
sterkte toegewenst, en ik hoop dat papa het alleen gaat redden succes hoor.

Groetjes daan

linda

hoi,
ik ga ff reageren in tiny haar plaats.
tuurke is een jong uit de vorige nest en de zus van mijn caro . zij was super lief , maar door dat een andere valk die ook binnen zat tuurke niet met rust liet en ze er ocharme zenuwachtig van werd heeft tiny tuurke in de voliere gezet bij de andere valkjes.tuurke was nog maar net een jaartje oud want ik heb caro van september dus nog heel jong .Ze was ongeveer hetzelfde als onze caro maar dan ipv grijs met wit , bruin met wit , het was een plaatje.het jong dat gestorven is is het jong van een nieuw koppel dat tiny pas heeft bijgekocht.daar waren vier eitjes waar er twee van uitgekomen zijn en eentje heeft het niet overleefd.
dus het is niet moeder en jong dat gestorven is .
tiny , nog heel veel sterkte want tuurke was toch jouw lieveling .ik zie haar nog dagelijks terug als ik naar caro kijk want dat is dezelfde schat als tuurke was.
lieve groetjes linda

Mandy

Ooooo oeps sorry niet goed gelezen, maar dat maakt het er niet minder erg om natuurlijk.
Wat zonde zeg, Tuurke was dan vast ook een beauty, want jouw Caro is ook een knapperd Linda, maar dat had ik je al eens gezegd. :P
Hopelijk gaat het met dat andere koppel en de jonkies nu wel goed en Tiny, sterkte met het verlies van je Tuurke.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Tara

Hoi Tiny,

wat vreselijk nou, veel sterkte hoor :( is heel erg dat ze beiden dood zijn gegaan :(.

Sterkte ...

Groetjes, Tara

tiny

wat fijn dat jullie zo goed gereageerd hebben maar als ik de foto van Linda haar Caro zie dan doet dat pijn want ze leek er fel op.
Het andere jongske doet het zeer goed en om dat Frank nu op krukken loopt moet ik ze verzorgen en nu zie ik pas hoe goed dat het groeit.
Morgen zullen we nog eens een foto plaatsen want ik had van de week de moed
groetjes

Tiny