29 april 2024, 04:31:26

warmte lamp

Gestart door superbakker2, 24 oktober 2006, 11:59:53

« vorige - volgende »

superbakker2

hoi ik heb een valkje gekocht maar hij kan niet zelfstandig eten hij is en beetje verkouden wert er mij verteld  dus zodoende hebben we een wartelamp gekocht maar hoe warm moet het zijn waar die in gaat zitten nu is het namelijk 35 graden  maar denk dat het te warm is maar nu is mijn vrag hoe warm moet die zijn nu zitie er trouwens niet in hij ligt tegen een kuik wie kan me helpen  met vriendelijke groet guido

Rianne

Hoi Guido,

hoe oud is het valkje? Hoe vaak per dag moet hij nog eten?
Ben je er al mee naar de dierenarts geweest want als hij echt verkouden is moet er wel wat aan gedaan worden. :)
Ik zal je even een link geven, naar een stuk waar je informatie over handopfok kunt vinden, dus ook de juiste temperatuur.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19918.0.html

superbakker2

nee we weten niet hoe oud hij is ze zeggen dat hij of zij 3,5 tot 4 weken is maar andaag heeft hij nie meer geniest tenminste niet dat wij wetenmaar we zien wel dat hij het wel kou heeft hij kreeg 4 keer per dag te eten maar ja ons is aangeraden het maar 3 keer te doen

Rianne

Heb je misschien een foto van je valkje? Ik zal een foto plaatsen van 1 van mijn jongen toen die 4 weken was, momentje.

Over de verkoudheid, zijn de neusdopjes van het valkje nat?

Rianne

Dit jong is op 12 mei geboren, en de foto is van 7 juni. Bijna 4 weken dus:


Heeft jouw valkje ook al zoveel veertjes?

Heb je nog naar de link gekeken? Daarin staat hoeveel eten je je valkje nog moet geven.

superbakker2

uhhh hoe kan ik een foto versturen?

Rianne

Dat kun je hier vinden: http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,16188.0.html

Waar heb je je valkje vandaan? Uit een dierenwinkel of van een kweker?

superbakker2


superbakker2


it zijn de beste foto'"s die ik heb

superbakker2

oh jha hij komt van ja ik weet niet of het een kweker is maar  eb hem in ieder geval niet in de winkel gekocht

Rianne

Zo te zien is het een lutino :) Ik denk ook een week of 4.
Als je dan bij het handopfok topic kijkt, zie je daar een schema staan. Het is belangrijk dat je je valkje weegt 's ochtends. Weegt hij bijv 65 gram, geef je per keer 6,5 cc voeding. Hoe vaak per dag kun je ook in dat onderwerp vinden.

Riny

Hoy Superbakker2
Normaal gesproken hoeft een valkje wat al helemaal in de veren zit , niet meer onder een warmtelamp.
Nu je valkje verkouden is ,zoals gezegd , is wat extra warmte wel goed .
Toch moet het niet te warm worden.
Ik zou het niet warmer maken als 25 graden.
Wat voor voeding gebruik je voor je valkje?
Groetjes Riny :D

superbakker2

ik gebruik nu een speciale pap dat ik van een kweker heb gekregen wat precies weet ik niet ik kan het daar halen wanneer nodig is maar degene waarvan ik harry de vogel  heb gekocht werdt door de kweker waar ik het nu van heb gezegd dat hij me gewoon brintapap had gegeven hij at iedere keer via lepel en dan at hij niet goed nu doen we het dus maar via de spuit en vandaag voor eerst heeft hij 7 milliliter op das toch goed he of niet

Rianne

Hoi Guido,

ik geloof niet dat het brinta kan zijn, daar kan een valkje niet groot mee worden volgens mij.
Heb je een (digitale) weegschaal in huis? Het is belangrijk het gewicht van je valkje te weten. Je moet namelijk per keer 10% van het lichaamsgewicht aan voeding geven. Teveel voeding per keer kan het uitrekken van de krop veroorzaken.
Ook kun je zo weten, of je valkje genoeg aankomt in gewicht. :)

Riny

Hoy Guido
Toch raadt ik je aan om aan die kweker te vragen welk merk handopfokvoer het is.
Afgelopen broedseizoen heb ik meegemaakt dat mensen bij me kwamen die 3 handopfokvalkjes dood hadden.
Ook zij kregen voer mee van de kweker.
Naderhand bleken dat gemalen zonnepitten en brinta te zijn.
Nu wil ik jou kweker daar niet van betichten , maar ik zou het toch navragen .
Ook raad ik je aan om over te stappen op nutribird, dat is een volwaardig handopfok voer.
Groetjes Riny :D