29 april 2024, 07:29:31

warmte lamp

Gestart door superbakker2, 24 oktober 2006, 11:59:53

« vorige - volgende »

superbakker2

nou hb vandaag een weegschaa; gekocht maar geen diditale dus kom zo niks verder  :(maar hij is gister gewogen en toen woog hij 69 gram dus het kon dan  toch een kwaad om hem 7 milliliter te geven he

superbakker2

ik heb al gevraagd wat voor pap het was maar hij wilde er niks over zeggen hij zei dat het samengesteld werd door een kennis van hem hij deed er erg vaag over over alles wat ik hem vroeg toen ik hem belde maar nu heb ik de goede pap

Rianne

Oooh echt waar Riny... schandalig... :-\

7 mililiter is goed. Houd alleen goed het schema in de gaten want je valkje moet meerdere keren per dag gevoerd worden. :)
Een gewone weegschaal is iets minder nauwkeurig maar probeer evengoed maar je valkje ermee te wegen. Misschien kun je een digitale van iemand lenen?

heidi

hallo superbakker,
Ik raad je toch aan om een digitale weegschaal te kopen,want met handopfok is het echt nodig om je valkje alle dagen te wegen.
Als je valkje 69 gram weegt is 7 ml goed.
Groetjes Heidi en Quickje

Riny

Hoy Guido
69 gram is een erg laag gewicht voor een valkje van die leeftijd.
Je zegt dat jer nu het goede voer hebt.
Welk merk heb je dan nu?

Hoy Rianne
Je moest eens weten wat sommige mensen er voor praktijken op na houden.
Ze hebben gewoon dollartekens in de ogen.
Groetjes Riny :D

superbakker2

we hebben nu nutribird a21 die hebben we gekregen ik heb hem nu net onder de warmte lamp gezet dus moeten we even afwachten wat ie doet

Rianne

Ik heb even opgezocht wat mijn valkjes wogen met die leeftijd. Dat is dan zonder handopfok, maar om even een idee te geven:
Op dag 21 woog ie 99 gram, en op dag 28 woog ie 91 gram. Voor een handopfok zou tussen de 80 en de 90 gram op deze leeftijd misschien beter kloppen. Maar dat weet Riny wel. :)

heidi

Ons Quickje woog rond die periode 86 gram,dit is een handopfokje.Hij kreeg eerst ander opfokvoer maar is pas goed bijgekomen nadat ik overgestapt was naar nutribird.

Succes Heidi en Quikje

superbakker2

nou heb een digitale weegschaal  gisteravond woog hij 65 gram voor de voeding nade voeding woog hij 71 gram maar nu vanmorgen woog hij nog maar 62 gram voor de voeding en na de voeding 67 gram dus ik maak me heel wat zorgen nu hoop dat ie het allemaal haalt

heidi

hoi,
Dat is normaal,een valkje verliest s'nachts iets meer gewicht omdat er een langere tijd tussen de voedingen zit om de krop volledig te legen.
Groetjes Heidi en Quickje

Riny

Hoy Guido
Zoals Heidi al zei is het normaal dat ze 's morgens lichter zijn.
Het is ivm kropverzuring erg belangrijk dat het kropje eenmaal per etmaal volledig geledigd is.
Hopelijk heeft je valkje morgenvroeg met lege krop er een paar grammetjes bij.
Groetjes Riny :D

b

25 oktober 2006, 18:06:23 #26 Last Edit: 25 oktober 2006, 18:08:27 by Bianca1000
Hoi Guido en Fleur,

Ik heb jullie net ook al een mailtje gestuurd, maar had het topic nog niet verder gelezen.
Ik heb je gemaild dat het niet zo erg is dat hij lichter weegt dan gisterenavond.
Je moet de gewichten van 's morgens (zelfde tijd) in de gaten houden.

Ik heb het valkje gezien bij Guido en Fleur.
Hij was flink verkouden en erg klein.
Volgens de mensen waar zij hem van hadden gekocht zou hij 5,5 tot 6 weken zijn.
Ikzelf had inderdaad ook al tegen hen gezegd dat hij hoogstens een week of 4 is.
Omdat hij zo klein en magertjes was + het feit dat hij zo nieste heb ik hun meteen aangeraden om een warmtelamp te halen.
De eerste nacht hebben ze op mijn advies een lekkere warme kruik bij de kleine gelegd en je zag hem gewoon bekomen.

Ik heb het telefoongesprek gevolgd tussen Fleur en de "kweker", maar hij was inderdaad erg wazig.
Ook heb ik de pap die zij hadden meegkregen geproefd en het was echt Brinta. Misschien zat er nog wat eivoer tussen, maar dan was dat wel heel erg fijn gemalen.
Ik heb hun meteen Nutribird A21 meegegeven.

Nu maar hopen dat de kleine er bovenop komt.

Het is toch gewoon schandalig dat mensen die zich kweker noemen, zo'n klein vogeltje meegeven zonder goed advies.
Guido en Fleur hebben totaal geen ervaring in handopfok.

Ik begrijp hun wel hoor, zij hadden namenlijk bij mij een babietje gereserveerd en helaas is deze zaterdag overleden.
Inmiddels zijn we er ook achter wat waarschijnlijk de reden hiervan was: De gevreesde bloedmijt Bah!!!!!!!!!!!
Guido was erg verdrietig en toen ze deze kans kregen, hebben ze hem met beide handen aangegrepen.

Toch zouden deze kwekers op de een of andere manier moeten worden gestopt.


We hebben de hele zondag gesopt, gestoomt en ontsmet en daarna alles ingespoten. Nu maar hopen dat alles weg is.

Guido en Fleur sterkte met de kleine Harry.
En als er iets is, gewoon meteen aan de bel trekken.
Dat kan hier, maar je mag mij natuurlijk ook altijd bellen.

Groetjes Bianca

Riny

Hoy Bianca
Ik ben het grotendeels met je eens.
Toch vind ik dat er ook een stuk van de verantwoordelijkheid bij de toekomstige eigenaar ligt.
Het is toch normaal dat je van te voren wat gaat lezen over het dier, of huisgenootje wat je in huis haalt.
Als bij mij mensen een valkje reserveren, krijgen ze van mij altijd de link van valkparkiet.com toegestuurd.
Als mensen zich van te voren iets orienteren , kan dat veel leed voorkomen.
Natuurlijk wens ik Guido en Fleur het allerbeste toe met hun kleintje.
Groetjes Riny :D

b

Hoi Riny,

Ik zeg absoluut ook niet dat dit hun verantwoordelijkheid niet is.
Ik heb ook tegen hun gezegd: Waar ben je aan begonnen.
Een handopfok baby op laten groeien als je heel veel ervaring hebt is al moeilijk. Om er aan te beginnen als je totaal geen ervaring hebt is eigenlijk onmogelijk en erg dom.
Maar het kleintje zag er erg slecht uit en ik ken Guido en Fleur ondertussen best goed.
Ik weet dat ze het kleintje mee hebben genomen omdat ze dachten dat het bij hun een beter leven zou kunnen krijgen.

Ik heb ze ook verteld dat dit eigenlijk ook niet goed was, omdat de kweker nu weer "ruimte" heeft om meer zielige vogels neer te gaan zetten.
Ondanks dat en misschien wel mede daardoor ben ik ze hiermee gaan helpen.
Het kleintje verdiend een kans en Guido verdiend eindelijk een maatje.


Groetjes Bianca

Riny

Hoy Bianca
Ze hebben geluk dat jij in de buurt bent om hun overal in bij te staan.
Mijn berichtje was ook meer in het algemeen bedoeld.
Jammer dat zo'n kwekers nog altijd bestaan.
Groetjes Riny :D