13 mei 2025, 19:41:28

binnen of in de voliere?

Gestart door leoni, 22 oktober 2006, 14:24:15

« vorige - volgende »

leoni

hallo,

ik had een tijd geleden een koppel in de kweekkooi gedaan. maar ze zijn nu dus ergens heel erg van geschokken en parel( tamme valkparkiet die vroeger binnen zat en sinds de zomer buiten in de voliere) is nu al haar vliegpennen kwijt geraakt.
maar wat moet ik nu doen. in de kweekkooi laten is ook niks want als ze weer schikken raakt ze nog meer pennen kwijt. en in de voleire kan wel maar ze kan echt niet vliegen. of ze kan naar binnen maarja dan zit ze sommige dagen wel alleen en ze kan dan pas in de zomer weer naar buiten toe.
de veren zijn er wel helemaal uit dus niet afgebroken.
hier een foto:

groetjes leoni

Mara

Hoi Leoni

Wij hadden een rosella die niet kon vliegen en die zat buiten in de voliere. We hebben er wel voor gezorgd dat alle plekken goed te bereiken waren door middel van touwen en ladders en dergelijke. Ook hadden we genoeg rustplaatsen gemaakt.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Liefs

Mara

leoni

hoii mara

ja ik heb ook al overal eten en drinken opgehangen door heel de voleire zodat ze niet veel hoeft te klimmen maar ze kan alleen het nachthok niet in want dan moet ze een stukje vliegen en dat haalt ze niet en als ik er ene trappetje naar maak moet ze alsnog naar de stok in de garage vliegen. maar ik zal wel ff kijken wat ik daar aan kan gaan doen ;D

groetjes leoni

Ann

Citaat van: leoni op 22 oktober 2006, 14:40:41
hoii mara

ja ik heb ook al overal eten en drinken opgehangen door heel de voleire zodat ze niet veel hoeft te klimmen maar ze kan alleen het nachthok niet in want dan moet ze een stukje vliegen en dat haalt ze niet en als ik er ene trappetje naar maak moet ze alsnog naar de stok in de garage vliegen. maar ik zal wel ff kijken wat ik daar aan kan gaan doen ;D

groetjes leoni

Hey Leoni

Wij hadden buiten in onze volière een grasparkiet zitten die volledig was gekortwiekt en dus geen meter kon vliegen. Maar zij trok zich dat niet aan en klom steeds via het gaas van de volière naar de stokken. Dus als er genoeg klimmogelijkheden zijn, denk ik dat ze perfect kan buiten blijven.
Alvast veel succes met het zoeken naar een oplossing :).

Groetjes
Ann

The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

leoni

hoii,

nee zij kan ook geen meter vliegen maar het groeit wel aan.
en ze kan nu overal heen gelukkig hahaha dus ze blijft lekker buiten :D en eerst vond ik het zo zielig maar het gaat nu wel goed haha.

groetjes leoni

Ann

Citaat van: leoni op 23 oktober 2006, 16:36:12
hoii,

nee zij kan ook geen meter vliegen maar het groeit wel aan.
en ze kan nu overal heen gelukkig hahaha dus ze blijft lekker buiten :D en eerst vond ik het zo zielig maar het gaat nu wel goed haha.

groetjes leoni

Hallo

Leuk dat te lezen :).

Groetjes
Ann

The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Mara

Hey Leoni

dat is inderdaad goed om te lezen, ben blij dat het goed met haar gaat.

Liefs

Mara