7 mei 2025, 19:55:17

Heel rustig aan

Gestart door granny, 17 oktober 2006, 13:55:08

« vorige - volgende »

Anja

Hopenlijk ziet hij dan dat je er een boel gezelligheid ed aan beleefd.
Dan draait hij misschien wel bij.
Ik zal voor je duimen.

Groetjes Anja

Ann

Hey granny

Ik zal ook voor je duimen dat je man bijdraait.

Groetjes
Ann :)

The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

granny

Ondanks dat manlief liever niet heeft dat Moekie, Sunny en Pinkel los vliegen, laat ik ze overdag toch een paar uurtje vrij.
Moekie kan nog steeds slecht vliegen en belandt vaak tussen de planten of achter de flipperkast. ;D
Ik pluk haar dus er weer vandaan, ze blijft netjes op mijn vinger  zitten, of kruipt mijn arm op en vervolgens wacht ze heel netjes tot ze weer op de kooi kan stappen. Sunny vindt dat heel raar en hij kwam zowaar dichterbij om te zien wat er nu zo leuk aan was.Ik verwacht dat het niet zo heel lang duurt voordat ook hij die stap heel voorzichtig gaat wagen.
Hij klimt inmiddels al wel van de kooi om op de schouw van de schoorsteen te klimmen, daarna druk smijtend met wat er allemaal op staat. Pinkel maakte een vergissing door op mijn arm (naast Moekie) te landen en vloog direct weer op, richting de zebravinkenkooi, die zich vervolgens een ongeluk schrikken. Hopelijk geen nadelige gevolgen voor de eitjes die ze nu hebben. Toch maar een ander plekje voor ze vinden.

granny

afgelopen weekend zijn ze weer lekker los geweest, bijna een hele dag nog wel. Ondertussen kwam mijn mannetje thuis en hoewel hij eerst een bedenkelijk gezicht trok, zei hij er niet veel van. (ook omdat de kids het leuk vonden) Uiteraard vlogen Sunny en Pinkel op een gegeven moment door de kamer en nadat ze eerst de vinkenkooi bezocht hadden, vlogen ze daarna netjes terug naar hun eigen kooi. Na een kwartiertje ongeveer zijn ze er in gegaan (Moekie heeft maar heel even op de kooi gezeten en is er weer snel in terug gegaan, die vindt het vliegen volgens mij maar niks) en kon ik de kooi dicht doen. Mijn man merkte nu zelf ook wel dat ze zich daarna veel rustiger gedragen en minder schreeuwen. Probleem dus opgelost. Moet ik alleen nog van de zomer iets verzinnen, want dan staat de chterdeur naar de tuin dus echt hele dagen open. Nu zouden ze dan eerst door de gang en de keuken moeten vliegen (heb ik ze nog niet zien doen), maar ik denk dat ik toch een zomerverblijf voor ze maak buiten.Is veiliger denk ik en dan hoef ik ook minder bang te zijn dat ze wegvliegen.

Sunny is de brutaalste en gaat op onderzoek.

Sunny en Pinkel

De foto´s zijn helaas niet van een heel goede kwaliteit. Mijn digi is kaduk en dus heb ik de foto´s met een digi filmcamera
moeten maken.

Agnes

Hoi Granny,

Leuk dagboekje heb je :D
Mijn man heeft ook liever niet (meer) dat ik de valkjes loslaat, maar ik doe het gewoon als hij op z'n werk is.
Zo heeft hij er geen last van, en ik het plezier ;)

Zou een hordeur zomers geen oplossing zijn?
Bij mij moeten ze ook eerst door de gang en de keuken om naar buiten te vliegen,... en inderdaad hebben ze dat bij mij ook nog nooit gedaan.
Maar je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen.

Wel natuurlijk man en kinderen trainen om de hordeur weer dicht te doen als ze er doorheen gegaan zijn ;)

Ik heb nu een grote jockkooi op wieltjes. Die rijd ik zomers gewoon naar buiten ;D

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

granny

Meestal hangt er een soort van hor in de deur hoor(Lamellen hor), maar ook de woeffies (heb er 3) lopen af en aan dan. Misschien dat ik een soort van vliegengordijn in de deuropening hang naar de keuken.
Ik heb ook een verrijdbare kooi, dus het naar buiten rijden is het probleem niet (hoewel ik flink moet manouvreren). Ik heb het liefst dat ze ook zomers lekker wat kunnen vliegen, anders kwaken ze nog alles bij elkaar. (pffffffffff, 1 van de honden houdt hier nu geloof ik een chemische oorlogsvoering)

granny

Ik ga zo dadelijk op weg om een herplaatser te halen. Is pas een maand of 5 oud en ze hebben er nu al genoeg van. Ben benieuwd hoe hij is, Het is overigens een albino.

Agnes

Wat leuk!
Ben heel benieuwd of dat goed gaat met de rest.

Plaats je foto's als je er aan toe bent? ;)

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

granny

Volgens mij is hij overigens wel jonger dan een maand of 5, maar ik kan me vergissen. Verknipt is hij ook niet, want intussen heeft meneer al op mijn hand gezeten en was hij erg nieuwsgierig naar de andere 3. Ze hebben hem overigens gekortwiekt. Gierst kent hij niet en hij zat er ook heel raar naar te kijken, maar dat komt misschien nog als hij ziet hoe de andere er van smullen. Hij durfde nog niet op hun kooi te stappen. Toen Moekie op zijn kooi zat, probeerde hij voorzichtig toenadering met hem te zoeken(kusje), maar ze vondt het eng. Komt wel goed denk ik.

granny

foto tijd

Heb ze eindelijk alle 3 op 1 foto

Even kijken of het kapot kan

Poseren met de borst vooruit. (Pinkel)

Eetbaar of demontabel?(Sunny)

Verrek, heeft de kooi ook een voorkant?

Hee, vrouwtje, kijk eens wat ik durf. Helemaal naar de stoel toe.

Hallo daarbinnen, kom je zo ook buiten?

Hallo, ik ben nieuw, heet Tjikie en hoop binnenkort ook bij jullie in de kooi te mogen.(foto is lastig )

Anja

Hoi Granny,

Je hebt mooie valkjes.
Ik begrijp dat de albino sinds kort bij je is.

Zijn erg leuke foto's.

Is Tjikie wel tam?

Groetjes Anja

granny

Tjikie is een herplaatser (althans...ze wilde hem niet meer) en die heb ik een paar uur geleden opgehaald. Volgens die mensen moet hij een maand of 5 zijn, maar persoonlijk denk ik dat hij wat jonger is. Tam was hij niet zeiden ze, maar als je aandrong, dan stapte hij wel op je vinger.(ze hebben hem gekortwiekt  :(  ) Daarstraks ging ik zijn water verschonen en tot mijn verbazing klom hij razendsnel mijn arm op en liet zich dus echt niet terug duwen zijn kooi in. Heb hem dus op mijn vinger  de woonkamer laten zien. De anderen waren inmiddels terug in hun kooi. Ben benieuwd wat mijn man er van vindt. Ik denk dat hij een redelijk tamme kei leuk vindt.
Bij de andere probeert hij wel toenadering te vinden, maar hij is er te weinig mee bezig.(door zijn werk weinig thuis) Ik kan bv op 5 cm afstand bij de vogels komen als ze los zijn, zonder dat ze opvliegen, bij hem nemen ze de kuierlatten a+ op eem meter.

Anja

Hoi Granny,

Ik denk dat Tjikie dan toch wel een beetje tam geweest is. Hij/zij heeft nu een liefdevol huis gevonden.

Ben ook benieuwd wat je man er van vind.

Groetjes Anja

Mara

Hey Granny

Wat een mooie herplaatser. Ik denk dat Tjikkie het heel goed bij jou zal krijgen.

Liefs

Mara

granny

Nou, gisteravond kwam hij thuis en dacht dat ik 1 van de andere apart had gezet in een kooi.  Ik Tjikie dus op de tafel gezet, hand in de kooi en onmiddelijk kwam meneertje naar buiten hoor. Manlief gezegd hoe hij Tjikie ook op zijn hand kon laten stappen en jawel, vol aandacht zat Tjikie naar mijn man te luisteren. Kortom......... Manlief is helemaal weg van hem.