6 mei 2025, 15:17:32

Heel rustig aan

Gestart door granny, 17 oktober 2006, 13:55:08

« vorige - volgende »

Ann

Hey Granny

Beetje bij beetje zal je er wel komen. Je hebt alvast veel geduld  ;D. Nog veel succes.

Groetjes
Ann :)

The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Bello

Gwoon zo door blijven gaan, het duurt alleen wat langer, maar ze krijgen straks vertrouwen in je en dan gaat dat wel.

Heb je al geprobeerd met een heel klein stukje kaas???

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

granny

Kaas heb ik nog niet geprobeerd, wel is het zo dat ze gisteren vrijwel alle 3 op de gierst afkwamen. Mijn volgende stap is dat ze het ook pakken als ik met mijn hand op de bodem van de kooi hou en ze de gierst dan ook willen komen eten.
Ik doe het dus echt heel erg rustig aan.

Ik denk overigens toch echt dat Sunny (de bonte) een pop is. Pinkel is ze steeds aan verleiden en toen Sunny kippetjes gedrag ging vertonen, ging hij boven op Sunny zitten (geen dekking overigens, maar dat komt misschien nog)

granny

Nieuwe mijlpaal, hoewel onbedoeld.

Moekie was ontsnapt uit de kooi vandaag (terwijl Sunny op mijn vinger zat te snoepen van de gierst).
Langs de vitrage gleed ze naar beneden en ik kon haar zo pakken. Heb haar heel zachtjes zonder drang tegen me aan gehouden, mijn vinger onder haar pootjes gedaan en ze bleef zowaar zitten. Ze vloog wel telkens terug naar de kooi als ik er te ver vandaan ging, maar ik kon haar heel makkelijk pakken.

Anja

Hoi Granny,

Ben er helemaal van overtuigd dat je er wel komt hoor.
Je hebt een hele hoop geduld en dat wordt stapje voor stapje beloond.

Dat is een mega super gevoel he.

Groetjes Anja

Mara

Hey Granny

Gefeliciteerd met deze mijlpaal. Wat een mooie foto's zeg!!

Liefs

Mara

granny

1 november 2006, 08:06:07 #21 Last Edit: 17 november 2006, 15:18:20 by granny
Gistermiddag de stoute schoenen aangetrokken en de kooi boven open gezet.
Moekie wilde er niet uit (nog moe van de indrukken ervoor denk ik), maar Sunny en Pinkel namen gelijk hun kans waar.
Eerst aarzelend, maar tenslotte toch even een rondje door de kamer gemaakt, waarna ze landen tussen de planten en daar moesten ze natuurlijk wel tussen uit. Eerst Sunny gepakt, die me vervolgens tot bloedens toe beet. Toch heb ik haar op de kooi terug gezet. Pinkel vond het wel een beetje eng op mijn hand, maar stribbelde niet tegen. Ook hem heb ik terug op de kooi gezet. Ze bleven daarna netjes op de kooi zitten en gingen er een uurtje later zelf in terug. Ik heb ze daarna nog wat gierst aangeboden. Volgens mij waren ze behoorlijk moe alle 3 (hebben nooit losgevlogen), want na een paar hapjes zijn ze gaan slapen. ´s avonds brabbelden ze er vrolijk op los.

Voorlopig is dit voor mij genoeg en probeer ik nog niet verder te gaan, anders zou het te snel zijn denk ik. Eerst laat ik ze rustig aan de situatie wennen en daarna zie ik wel verder.

Ann

Hey Granny

Het gaat precis heel goed.

Proficiat ;D

Groetjes
Ann :)

The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Anja

Hoi Granny,

Je maakt echt vorderingen. Prachtig om te lezen.
Doe het idd rustig aan.
Mooie foto's trouwens en ik zie dat je volgens mij dezelfde kooi hebt als ik.

Groetjes Anja

granny

Ze zijn vandaag weer los geweest hoor, en nu hebben ze wel 5 rondjes door de kamer gevlogen. Ook Moekie heeft even boven op de kooi gezeten (wil ze niet dwingen). Sunny stapte vrij makkelijk op een stokje toen ik hem terug naar de kooi bracht en ook Pinkel maakt vorderingen. Ik wil ze eerst laten wennen aan de ruimte die ze kunnen doorvliegen, daarna zie ik wel verder. Sunny is langs buiten zijn kooi op de vensterbank geklommen en was er aan het proeven. Ik heb er vast wat gierst neer gelegd, zodat hij eventueel morgen nog wat meer durft.

Het pakken gisteren heeft waarschijnlijk weinig invloed op ze gemaakt. Ze eten lekker van de gierst die ik ze aanbiedt als ze bovenop de kooi zitten.

Anja

Hoi Granny,

Je bent gewoon kei en kei goed bezig.
Ga zo door zou ik zeggen.

Groetjes Anja

Bello

Mijn complimenten

ga zo door, door het vliegen worden ze ook moe en ze kunnen stress eruit vliegen.

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

granny

Moekie is nu eindelijk ook gaan vliegen. Althans... ze probeert het. Echt ver komt ze niet en ze is na een half rondje door de kamer al vrijwel uitgeput en laat zich dan heel makkelijk pakken.(meestal landt ze zelfs op de grond, wat niet een heel goed idee is ivm de honden, die zich overigens heel makkelijk laten wegsturen)
Helaas kondigt zich een volgend probleem aan. Manlief heeft liever niet dat ik ze los laat vliegen. Hij is van mening dat de kooi groot genoeg is.
Ze zijn nu 2 dagen niet los geweest, met als gevolg dat ze vrijwel heel de dag behoorlijk hard fluiten (schel)

En waar ik dus ook niet aan gedacht heb, is dat hier zomers de buitendeur heel de dag open staat. De kans is heel groot dat ze dan in die periode kunnen wegvliegen. Nu hebben we in de tuin best wel plek voor een voliere, maar ook daar is meneer niet echt voor. Dilemma dus. :(

Anja

Hoi Granny,

Wat jammer dat ze niet meer rond kunnen vliegen.
En dat verklaart denk ik ook het schreeuwen.
Kan het niet geregeld worden dat ze bv elke dag op een vast tijdstip mogen vliegen en dan bv 18.00-19.00.
Dan hoeft in de zoomer maar 1 uur de deur dicht.
Dat zal toch niet zo'n ramp zijn.

Hoop dat je snel een oplossing vind.

Groetjes Anja

granny

Hoewel ze redelijk aan mij gewent zijn, laten ze zich niet zomaar in hun kooi zetten door mij, daar zijn ze nog te angstig voor (behalve Moekie dan) Misschien dat ik voor de zomer een soort van voliere kan maken en dat ze ´s winters dan binnen staan of zoiets. Moekie komt welis waar uit een buitenvoliere, maar ze was 8 weken toen ik ze haalde en dus heeft ze vanaf die tijd altijd binnenshuis geleefd. De andere 2 weet ik niet, dus eigenlijk heb ik geen idee of het wel kan. Mijn man is nu niet echt gecharmeerd van hun gebler, maar naar buiten doen vindt hij ook niet goed.En wat hier in huis komt, blijft ook totdat ze overlijden. Maar goed, ik zal ze eens loslaten als hij thuis is, dan zal hij zien dat het allemaal wel meevalt. Hij vindt ze nl toch wel leuk.