18 juni 2025, 01:08:33

Tweety, Cher, Sonny, Bruce en Flupke

Gestart door Ann, 16 oktober 2006, 15:38:18

« vorige - volgende »

Ann

Citaat van: Saar op 19 oktober 2006, 13:29:24
hmm..
Wij hebben t wel met t eerste nestje gedaan, De ouders met de kleintjes naar binnen, mams deed niks, die zat alleen de vader te irriteren, dus die ging weer naar buiten.De vader heeft alleen het donsje opgevoed. Maar die heeft wel in een kleine kooi gezeten... Hmm... dit is moeilijk... Misschien moet je t maar weer voorleggen bij kweken? En dat nestje was ook in oktober
groetjes saar :-*

Hey Saar

Heeft geen zin, vader is thuis en zou ze toch niet binnenpakken, omdat hij denkt dat het dan juist veel slechter zal gaan. Het is ook hun eerste nestje dus geen idee of ze wel in staat zijn om hun jongen al juist op te voeden.
Ik vrees dat er niets anders opzit dan ondergaan en hopen dat het weer nog minstens 2 à 3 weken zo blijft :(.

Groetjes
Ann :)

The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Big-Nigge

Hallo Ann...

Ik ben treug van vakntie samen met Rocky... ;D

hij of zij is flink gegroeit in vaknatie check mijn verhalen om foto bekijken als jij oook verschillen ziet  :D

Groertjes Amy en Rocky
HALLLOOO AMY IS TRUG!!!!!:D:D:D Eindelijk wachtwoord ook gevonden!

Wilma1

Gelukkig is het nog niet al te koud, maar dat kan snel veranderen.....jammer dat je ze niet kunt binnen halen, zorgt idd voor veel strees , denk ik....zeker omdat ze gewoon zijn buiten, zullen ze juist dan niet meer voeren....hopelijk zorgt de natuur voor een goede gang van zaken!!!

Toch gefeliciteerd!!!!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hey Ann

Het is inderdaad een rot tijd nu om een nestje te hebben. Ik weet niet hoe je voliere er uit ziet maar is er geen mogelijkheid om een gedeelte van de voliere tijdelijk af te zetten met schotten? ZO gauw het te koud wordt gaan er hier plexiglas schotten voor die in het voorjaar, als de temperatuur constant blijft, er af gaan. Misschien een idee?

En anders hoop ik heel hard met je mee!!!!

Liefs

Mara

Ann

Citaat van: Wilma1 op 20 oktober 2006, 21:21:03
Gelukkig is het nog niet al te koud, maar dat kan snel veranderen.....jammer dat je ze niet kunt binnen halen, zorgt idd voor veel strees , denk ik....zeker omdat ze gewoon zijn buiten, zullen ze juist dan niet meer voeren....hopelijk zorgt de natuur voor een goede gang van zaken!!!

Toch gefeliciteerd!!!!
;) Wilma

Citaat van: Mara op 21 oktober 2006, 12:58:08
Hey Ann

Het is inderdaad een rot tijd nu om een nestje te hebben. Ik weet niet hoe je voliere er uit ziet maar is er geen mogelijkheid om een gedeelte van de voliere tijdelijk af te zetten met schotten? ZO gauw het te koud wordt gaan er hier plexiglas schotten voor die in het voorjaar, als de temperatuur constant blijft, er af gaan. Misschien een idee?

En anders hoop ik heel hard met je mee!!!!

Liefs

Mara

Hey Wilma
Hey Mara

Idd nogmaals weet ik dat het heel slecht is, maar het is nu gebeurd en er is geen weg terug.
Het eerste is nu van 19 oktober en in de andere 3 eieren zit geen beweging (niet geschouwd om de ouders rust te gunnen). Geen idee of dit normaal is, maar kan nog komen, want ik had het eerste pas vandaag of morgen verwacht, dus het is een rap kleintje. Hoe het verder moet, valt af te wachten. Tot hiertoe is het weer nog zacht. Ze doen het ontzettend goed, het kropje is goed gevuld en ze laten het blok geen séconde alleen.
Sowieso wordt onze volière binnenkort afgemaakt met plastieken platen, zodat de ijzige wind er niet doorkan.
Maar ik hooooooooop echt dat moeder natuur nog wat verward blijft en dat het nog minstens 2 liefst nog een paar weken langer zo zacht blijft.
De eerste foto is van de volière langs binnen en het allereerste blok op de foto (dat er half afvalt) is van het kleintje.
Verder toch een paar foto's van het kleintje, waarvoor ik ontzettend duim.

Groetjes
Ann

Centje bijverdienen?

Mara

Hey Ann

Het is inderdaad niet de beste periode om kleintjes te hebben en ze melden voor volgende week weer slechter weer. Ik weet niet precies waar jij zit, maar ik duim echt voor je!!

Groetjes

Mara

Ann

Citaat van: Mara op 21 oktober 2006, 15:47:28
Hey Ann

Het is inderdaad niet de beste periode om kleintjes te hebben en ze melden voor volgende week weer slechter weer. Ik weet niet precies waar jij zit, maar ik duim echt voor je!!

Groetjes

Mara

Hey Mara

Ik woon in België; vlakbij het Sportpaleis in Antwerpen, waarschijnlijk al wel van gehoord ;).
Momenteel is het bewolkt, maar niet koud en tot ongeveer een uur geleden heeft de zon hier al heel de dag geschenen.

Groetjes
Ann

Centje bijverdienen?

Mara

Hey Ann

Hier ook zoiets, ik woon zelf in Noord-Limburg en wij hadden hier inderdaad eigenlijk ook wel redelijk goed weer. Daarom konden mijn twee nieuwe aanwinsten ook nog naar buiten, anders hadden ze de hele winter binnen moeten zitten, ook niet altijd even fijn als je weet dat je plek hebt.

Hoop dat het weer idd nog wat beter blijft.

Groetjes

Mara

valkje-jacco

hoi Ann,

Ik zou er gewoon proberen zaagsel in te doen, of van dat konijnen zaagsel,
goed aandrukken, anders kunnen de jongen erdoorheen zakken.
Maar waarom hangen er nu broedblokken in de voilere als ik het vragen mag?

ik duim ook voor je,

gr.Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Ann

Citaat van: valkje-jacco op 22 oktober 2006, 11:05:27
Maar waarom hangen er nu broedblokken in de voilere als ik het vragen mag?

ik duim ook voor je,

gr.Mitchell

Hey Mitchell

De schuld van mijn vader. Hij wilde hen ervaring laten opdoen, maar hadden ook nooit echt verwacht dat het ze zou lukken, want hadden in augustus al 2 nesten met eieren gebroken. (De blokken hingen er nog omdat onze parkieten (die nu weg zijn), nog een late derde nest hadden, die ze mochten uitbroeden, en wat de ene mag, kan je de andere niet verbieden.)
Maar het is nu gebeurd en we zullen erdoor moeten.

Groetjes
Ann

Centje bijverdienen?

Mara

Hey Ann

ALs je de blokken idd had weggehaald was er een kans geweest dat andere vogels die blokken hadden in willen pikken. Maar goed, we kunnen niet meer doen dan hopen en duimen.

Succes

Mara

Wilma1

Terugkijken heeft geen zin dametjes  :D ;) het kleintje is er  :D , leeft  :D en kun je alleen maar proberen te zorgen dat DAT zo blijft ;) , de ouders zullen OOK genoeg doen en ik ben het eens met...eh....ff terugspieken.....Mittchel  ;D.... doe er houtsnippers of iets dergelijks in....ik doe het zowiezo altijd in een blok ( of eigenlijk mijn zelfgemaakte doorkijkdoos  ::), waar ze het prima in "doen" en nog binnen ook  ::)  :P ) omdat het toch warmte vasthoudt als de ouders er even uitgaan en het kleintje, er in dit geval, alleen inzit en geen warmte heeft van een broertje/zusje !!! Proberen kan altijd  ::) !!!

Dat is de extra zorg die je als mens kunt geven  :D en toch evengoed kunt genieten van het kleine donsje. Ik heb begrepen, dat een valkje hel wat kan doorstaan, dus probeer het positief  :D te zien, omdat het even NIET anders is  ;)

En geniet van het GROTER worden van het gezonde jong!!!!
:-* Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hey Wilma

IK had ook inderdaad houtschaafsel er in zitten, dat is lekker stevig en houdt warmte vast. En terugkijken heeft inderdaad geen zin, gewoon duimen!

Groetjes

Mara

Anja

Hoi Ann,

Nou als dat geen geluk voor je brengt.

Groetjes Anja

Ann

Hey Mara, Wilma en Anja (en al de rest natuurlijk ook ;))

Bedankt voor het mee duimen en de geluksbrenger :D.
Ik weet dat het zaagsel erin moet, maar wat ik door mijn 2 tamme valkjes wel heb geleerd is dat valkparkieten (en eigenlijk ook tamme, toch zeker de mijn) ontzettend bang zijn van nieuwe dingen en ik heb bang dat als ik zaagsel oid in de blokken doe, de ouders bang hebben van 'dat nieuwe' en niet meer in de blok durven. Zou dat niet kunnen ???

Vanmiddag heeft mijn vader de blokken gecheckt en jong 2 is ook geboren.

En natuurlijk gaan wij er ALLES aan doen om de jongen groot te brengen.

Groetjes
Ann

Centje bijverdienen?