Mijn 3 papegaaien en honden en katten.. FOTO"S aanwinst

Gestart door Coco en Chantal, 13 oktober 2006, 21:10:49

« vorige - volgende »

Coco en Chantal

17 september 2007, 17:38:02 #165 Last Edit: 17 september 2007, 18:15:11 by Coco en Chantal
Hallo
Ja sorry Mara was je er vergeten tussen te zetten, maar het is nu in orde hoor ;D.

Zo en dan nu de uitslag van sjako.
Waar zal ik beginnen zeg pffff.
Ten eerste ligt het dus niet aan '' tocht'' ;) .
Sjako heeft een hartblok en dat wilt zeggen dat zijn hart niet zo goed meer funcionert als dat het eigenlijk behoord te doen, maar goed daar is niets meer aan te doen.
Ook heeft hij een gistinfectie, dat zal hij al een hele tijd gehad hebben maar is nu geopenbaart, hij zal dus last hebben van buikpijn, dat zal ook een gedeelte van op de strok liggen slapen verklaren.
Hier heeft hij medicijnen voor gekregen
Zijn nieren zijn onorde, godzijdank.
Wel heeft hij een kalk tekort en heeft hij het aan zijn lever.
voor zijn kalk tekort heeft hij nu calcium gekregen en deze moet hij dagelijks krijgen.
Dat hij het aan zijn lever en kalk te kort  heeft komt door 34 jaar verkeerde voeding
Ook heeft hij het aan  zijn longen maar daar valt  weinig aan te doen, omdat hij rokers longen heeft.

Al met al is hij dus flink aan het verslijten en dat heeft met 34 jaar slechte voeding te maken.

Sjako zijn hoofd voeding zal vanaf vandaag eivoer , groente en fruit gaan zijn en het zaad wat hij krijgt zal voor de lekkere trek zijn.

tot nu toe even de uitslag van sjako, ik ga nu ff lekker eten.

Groetjes Chantal en de valkjes

Mara

Hoi Chantal

Smakelijk eten om te beginnen.

Wat een gedoe met Sjako zeg. Maar goed, aan sommige dingen kan helaas niets meer gedaan worden. En dus het is absoluut niet jouw schuld!!! Dat is toch een hele geruststelling.

En zo zie je maar, wat verkeerde voeding kan doen...

Heel veel sterkte ermee.

Mara

Anja

Hoi Chantal,

Zie je wel........zie je wel........tocht aan me hoela ja.

Verkeerde voeding en kettingroken datzijn de boosdoeners. Heb je het zwart op wit?

Ik vind het erg sneu voor Sjako en voor jullie natuurlijk.
ik hoop dat hij met de benodigde medicatie en zo toch nog oud mag worden.

Heel veel sterkte en geef Sjako maar een dikke knuffel.

Groetjes Anja

Coco en Chantal

Hoi Anja

nee ik heb het niet zwart op wit voor mijn schoonouders , maar gelukkig was Corine erbij en die kan mijn verhaal bevestigen.

Ach en als ze mij niet willen geloven dan is dat hun probleem toch  ;)

Wij hopen Sjkao nog lang bij ons te mogen hebben.

Over 2 weken moet ik Hedwig weer bellen om te vertellen hoe het met Sjako gaat.

Anja

Hoi Chantal,

Idd dan is het hun probleem.

Ik hoop ook dat Sjako nog erg lang bij jullie mag blijven.

Ook ben ik benieuwd of je over 2 weken al enigzins vebetering ziet.

Groetjes Anja

Bello

Wehhhhhhhhhhhh  ik mist mij ook in het rijtje.... ;)

Dat het aan jou zou liggen? Nou die gedachte zou noooit in mijn hoofd rondspelen.. Hoe komen ze erbij....

Rokerslongen ach germ, die paffen er dus lekker op los.

Nou dan gaan we zeker hopen dat Sjako zich toch beter gaat voelen hoor..
en ach hij is dan ziekjes je mag hem lekker verwennen en dat is zeker niet verkeerd na 34 jaar.

Zo dat moest ff van mijn hart hoor....

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

*~Jeanine~*

Hoi Chantal,

Ik heb net een beetje in je boekje rondgeneusd. Ga het nog allemaal op mijn gemak doorlezen.
Je hebt prachtige vogels zeg.

En ik ben superblij dat ik 2 valkjes bij je heb mogen reserveren.

Groetjes Jeanine,
en kroeltjes van Zazou.

Bello

Hoi Chantal,

Hoe is het met de ouwe Sjako??

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Coco en Chantal

Hoi Jeanine.

Bedankt voor je reactie, ja ik ben ook super trots op mijn dierenbende hoor ;D

Hallo Dorothe

Met Sjako gaat het wel goed eigenlijk, af en toe slaapt hij nog plat op zijn stok, maarja denk ook niet dat dat zal verbeteren.
Het is gewoon een ouwe sok hihi.

Coco en Chantal

19 oktober 2007, 11:10:22 #174 Last Edit: 19 oktober 2007, 11:13:10 by Coco en Chantal
Met onze Jody gaat het helemaal niet goed. :'(

Na die operatie dat der baarmoeder (april 2007)is verwijderd is ze eigenlijk alleen maar afgevallen van de 39.8 kilo woog ze vandaag nog maar 33.3 kilo.
We zijn dan ook vanmorgen naar de dierenarts geweest en nu blijkt na bloedderzoek  dat ze het aan der nieren heeft, zij werken niet meer naar behoren.

Zij word daarom maandagmorgen opgenomen en aan het infuus gelegt, zeker voor 2 dagen.
Slaat de medicatie aan en gaat de nierwaardes naar beneden dan mogen we ze komen ophalen.
Ze moet dan sowiezo aan een nierdieet en aan de tabletten.

Dus je kunt nagaan dat ik nu helemaal van slag ben en hier met dikke ogen het berichtje aan het typen ben  :'(, want Jody is gewoon mijn allessie, ik kan der echt niet missen.
We hopen nu dat de medicatie zal gaan aanslaan maandag en dat ze nog lang bij ons mag blijven dan.

Mara

Hoi Chantal

Ow wat vreselijk om te lezen dat Jody zo ziek is. Ik hoop dat de medicatie aanslaat maandag en dat ze inderdaad nog heel lang bij jullie mag blijven. Want ze is echt een scheetje.

Heel veel sterkte de komende dagen. Ook van Oscar.

Mara en Oscar

*~Jeanine~*

Hoi Chantal,

Wat vreselijk. Kan me voorstellen dat je daar helemaal ondersteboven van bent.
Ik hoop dat de medicijnen hun werk doen en dat Jody nog heel lang in jullie midden mag blijven.
Ik ga in ieder geval voor je duimen.
Heel veel sterkte.

Groetjes,
Jeanine.

Gerda

Hoi Chantal,

Ik kom je even sterkte wensen. Hoop dat jullie Blondy Jody snel opknapt van het infuus en dat haar nierwaardes weer wat normaler worden.

Liefs, Gerda

Coco en Chantal

Mara, Jeanine en Gerda bedankt voor jullie lieve berichtjes  :-*

Anja

Hoi Chantal,

Ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Ik zit met een grote brok in mijn keel je berichtje te lezen. Ton had het me al gezegd want hij had het al gelezen. Hij vind het ook erg dat zijn beste vriendin zo ziek is.

We branden een kaarsje hoor voor Jody.

Groetjes Ton en Anja