GETEKEND(primrose) VOOR DE EERSTE MAAL GEKEURD

Gestart door Ludo, 8 oktober 2006, 20:42:35

« vorige - volgende »

Ludo

Hoi, om de internationale werkgroep valkparkieten te promoten in het algemeen en de kweek van getekend in het bijzonder, heb ik getekende(primrose) valken laten deelnemen aan de wedstrijd van de ANBVV te Dinther(23 valken).

De keurders waren heel streng wat betreft symmetrie en hadden een voorkeur voor vogels met grote kleurvlakken. (alhoewel ik persoonlijk liever valken met heel weinig kleur zie)
Ze hadden ook enige moeite met de combinatie van getekend met opaline en cinnamon.

Als je dus veel punten wil halen kan je best getekend wildkleur, getekend opaline of getekend cinnamon kweken en dus niet te veel mutaties door elkaar ;-)

Desondanks heeft een van mijn getekende cinnamon opalines brons gehaald ! (primrose cinnamon gepareld)

Daar ben ik eigenlijk wel blij om en dat heeft goede hoop voor de toekomst van de getekende(primrose) valkparkiet.
Zeker als je weet dat bont automatisch geweigerd wordt.

En ere wie Ere toekomt, Frans Kok en zijn dochter Ilona haalden respectievelijk Goud en Jeugdkampioen met een witmasker bronze fallow en een wildkleur.

cinannamon opaline getekend (primrosecinnamongepareld)

Witmaskergetekend (witmaskerprimrose)

Groeten

Ludo

Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Ludo

Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk