5 mei 2025, 19:32:37

Nieuwe valk erbij

Gestart door Paul, 3 augustus 2003, 10:53:15

« vorige - volgende »

Paul

Hallo allemaal,
Vandaag heb ik eindelijk mijn nieuwe valkje opgehaald.
Het wachten is zeker beloond :-)
Het is een Albino en ik weet nog niet of het een man of een popje is.
Hij is gisteren uitgevlogen maar was meer uit het broedhok vallen want hij ging als een baksteen naar beneden hoorde ik van de kweker :-)
Ze hadden hem maar meteen teruggezet en vandaag zat ie nog wel in het blok.
Het is een echte schat en hij ziet er echt heel mooi uit :-)
Vanavond zal ik even een foto van hem/haar posten.
Ik vind het echt geweldig om weer een Albino te hebben nadat mijn vorige jong en moeder waren doodgegaan :-(
Hij zit er echt op zijn gemak bij, is echt niet bang en laat zich goed voeren maar ik denk dat dit nog maar enkele dagen hoeft want hij eet ook al zelf trosgierst :-)
Ik ben er in elk geval superblij mee na alle narigheid die ik de laatste tijd gehad heb.

Groetjes, Paul

Kolkkie

3 augustus 2003, 11:06:20 #1 Last Edit: 3 augustus 2003, 11:07:46 by kolkkie
Hoi Paul,

Jouw albino is echt een scheetje. Zo lief, en lekker tam. Echt een plaatje, om bij weg te smelten ::).

Voor het eerst gezien hoe je een valkje met een lepel voert, dat was erg leerzaam. Ik heb er wel van genoten hoor.

Veel plezier met je superlieve albino. Bedenk snel een een mooie naam :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Speedy

Gefeliciteerd Paul, met je nieuwe aanwinst.
Ik hoop dat je met deze albino langer plezier mag hebben.

Groetjes,
Trudie

Mandy

3 augustus 2003, 15:22:21 #3 Last Edit: 3 augustus 2003, 15:53:08 by Mandy
Ja Paul, dat hoop ik ook voor je, want dat is je gegunt! ;)

Ik ben benieuwd naar de foto's! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

Hoi Paul,

Gefeliciteerd met je nieuwe valkje.
Hopelijk is het net zo'n lieverd, als mijn Noah hahah.

Groetjes Lique

Paul

3 augustus 2003, 23:55:45 #5 Last Edit: 3 augustus 2003, 23:56:25 by Paul
Hoi allemaal,
Ik heb net even een paar foto's gemaakt dan kunnen jullie de kleine ook zien :-)
We hebben hem/haar Hedwig genoemd naar de sneeuwwitte uil van Harry Potter :-)
Hoe oud hij precies is weet ik niet maar ongeveer tussen de 4 en 5 weken denken we omdat hij vrijdag voor het eerst probeerde uit te vliegen maar ik ga het nog wel even vragen aan de kweker.
Ik ben het gisteren vergeten omdat ik zo blij was met het valkje dat ik daar niet meer aan gedacht heb :-)
En Lique, hij is volgens mij veel liever nog dan Noah hoor  :D

Hier even de foto's:

Groetjes, Paul

Speedy

Jeetje wat een plaatje is dat.
Hedwig, leuke naam.

Mijn oudste dochter is er weg van, ze wil er ook graag zo één.
Tja, dan zal ik wel heel goed moeten rondvragen en op een wachtlijst komen te staan.
Heel mooi hoor Paul.

Groetjes,
Trudie

dysian

zo! wat een mooie zeg. gewoonweg prachtig!
groetjes van wendy denise en taipa

Lique

Hoi Paul,

Het kan gewoon niet, dat Hedwig liever als Noah is. Want Noah is de allerliefste albino van Nederland ;) :P :P
Maar Hedwig ziet er echt net zo uit als Noah, maar Noah is wat viezer, door het voer hahahaha.
Veel succes..

Groetjes Lique

Karin

Wat een plaatje Paul ! En wat zit hij prachtig in zijn veren !! Met een beetje mazzel heb ik begin volgend jaar ook zulke jongen van Mystic en Breezer. Niet helemaal spierwit, maar met een lichte waas zoals Mystic heeft. Ik ben benieuwd !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ellen

Criminelen wat een mooi valkje is Hedwig zeg.
Hoop dat het een mooie grote volwassen valk gaat worden.
Dat je maar mooie nestjes van Hedwig krijgt.
Het is een snoepje zoals Hedwig op die hand zit.
Ontzettend lief hoor.
Veel plezier met Hedwig en dat je maar vaak foto's
gaat plaatsen.

Groetjes Ellen.

Mandy

Een heel mooi valkje Paul!  ;)

Kwam tie nou van je reserveringsadres of ergens anders vandaan?
En worden deze rode oogjes dus donkerder als tie ouder wordt?
En gaat dat kleine roze plekje op het achterkopje nog weg of blijft dat zo?

En ik dacht al, hé wat een vreemde naam voor een valk, maar nu snap ik het! :D Ik heb die boeken/films van Harry Potter nog nooit gelezen/gezien!
Ik moet ook nog een naam verzinnen voor mijn albino, maar ik wacht ff tot ik een mannetje voor d'r heb. Maar ik zit te denken aan Kuifje en Bobbie, en dan Bobbie voor de albino omdat die ook wit is net als dat hondje, toch? Ik las die boeken eigenlijk nooit, maar ik herinner me wel een wit hondje... ::)

Paul

Hoi Mandy,
Hij is pas 5 weken oud en dat plekje op zijn kopje daar komen nog veertjes overheen hoor, ik vind hem voor 5 weken juist super in zijn veertjes zitten, onder zijn vleugels moeten er ook nog wat bijkomen maar dat komt vanzelf.
Hij komt inderdaad bij die kweker vandaan waar ik hem zou halen dus dat is toch gelukkig doorgegaan :-)
Ik weet niet hoe het met de oogjes zit maar ze zullen nog wel wat donkerder worden net als bij Lutino's.
Hij is echt heel lief en zit het liefste bij je en hij heeft vandaag al een stukje gevlogen en dat ging heel goed hij is nog niet neergestort en hij land heel rustig.
Hier nog een foto van Hedwig.

Groetjes, Paul

Mandy

Sorry begrijp me niet verkeerd, ik vind Hedwig er ook heel goed uit zien, hele mooie veren en mooie kuif ook! ;D

Maarja, ik moest toevallig net dat kleine plekje zien, maar Lique zei ook al dat dat normaal was, ws net als bij de lutino's zeker? O, nee, want die houden vaak juist een klein kaal plekje...hum? :-/

Paul

Hoi Mandy,
Bij albino's is alles wat zwakker dan bij wildkleur bijvoorbeeld.
De veren zitten losser en het groeien duurt ook langer heb ik gemerkt met het jong wat ik toen had.
Mijn vorige albino pop die hield ik een keer vast om haar in de kooi te doen maar ze ontsnapte bijna en had een vleugel los en daar klapperde ze mee en de veren vlogen in het rond, van schrik liet ik haar toen los want ik dacht dat ze helemaal uit elkaar zou vallen :-(
Bij een van de ouders die ook albino is (ik dacht de pop) was het kopje wel geheel bedekt met veren die eroverheen gegroeid waren maar als je blies zag je toch een plekje zitten.
Het is inderdaad hetzelfde effect als bij een lutino daar hebben de meeste ook zo'n plekje maar albino is nog zwakker dan lutino volgens mij :-(

Groetjes, Paul