7 mei 2025, 16:00:41

schrik in kooi

Gestart door n00bst4r, 1 oktober 2006, 13:51:00

« vorige - volgende »

n00bst4r

hello,

onz valkje Tica heeft namenlijk schrik van speeltjes in haar kooi.
behalve deze die er al in hangden van zodra we de kooi hadden gekocht.
buiten de kooi zit ze met van alles te spelen maar zodra we dat in haar kooi leggen heeft ze er heel erg veel schrik van. ze durft bijna zelfs niet op de bodem gaan als we het op de bodem leggen.

kan dit opgelost worden of is het gewoon een kwestie van gewoon worden?

greetz
        Arno

Loes

he arno,

ik zal uitkijken met teveel speeltjes in de kooi, dan is het misschien ook te druk voor je valkje.
misschien kun je er een paar oude uithalen en 1 nieuwe erin leggen.
ik weet ook niet wat voor soort speeltjes je bedoeld.
of het geluid maakt ofzo.

groetjes, loes

Mara

Hoe lang laat je de speeltjes liggen? Soms duurt het gewoon even omdat ze moeten wennen.

n00bst4r

zoals je ziet is de kooi niet echt druk.

dit zijn de speeltjes die er in hangden in het begin en met deze speelt ze wel geregeld. behalve het schommeltje links is er al weer uit.

ik heb er afgelopen week een stuk toillet rol in gehangen en ze durfde deze hoek van haar kooi niet meer langs gaan.

geef ik haar hetzelfde stuk karton buiten haar kooi kan ze er niet afblijven.

is er iemand met meer raad???

greetz
     Arno

angelina

hoi,

Zo te zien heb je niet echt een grote kooi dus zeker niet teveel speeltjes erin doen.
Het kan ook zijn dat ze nu niks van moet hebben omdat de kooi niet ruim genoeg is om er zonder hinder echt aan te wennen.
Gewoonlijk moeten ze even wennen als er iets nieuws in de kooi hangt, maar je zou het ook kunnen laten zoals het is.
Ik neem aan dat je valkje er regelmatig lekker uit mag.
als ze er buiten de kooi dan wel mee speelt zou ik het zo oplossen.
Buiten de kooi lekker spelen en in de kooi gewoon rust.
Dan is volgens mij het hele probleem opgelost.

Greetz Angelique

Love birdies

Anja

Hoi,

ik zpu er niet teveel speelgoed in hangen omdat de kooi idd wat klein is. Wat Angelique al zegt.
Dan zou ik als ze uit de kooi is haar gewoon laten spelen.
Je zou nog kunnen proberen om een speeltje aan de buitenkant van de kooi te hangen.

Groetjes Anja

n00bst4r

hello

bedankt voor de raad.
vrij is ze dagelijks een paar uur, ds dat is het probleem al niet.
ik zal es zien of ze van een speeltje moet weten buiten de kooi.

greetz
       Arno

Ineke

Onze eerste vogel was ook bang van speeltjes. Nu we n tweede hebben die wel heel nieuwsgierig is, heeft dat de eerste ook geprikkeld. Ze spelen nu constant samen met ALLES. Wel heb ik gemerkt dat de ''duurdere'' speeltjes minder leuk voor hen zijn. Wat ze heel leuk vinden is karton kapot bijten (n grote doos vinden ze leuker dan n wc rolletje). Ook spelen ze graag met theedoeken en dan met name de labeltjes. Daar kunnen ze uren zoet mee zijn. Gewoon n theedoek gefrummeld op tafel leggen. De kooi zou ik zo laten, niet meer erbij.