## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Caroline

Citaat van: Hermien op 27 juli 2008, 00:33:15
Ik was bij Kirsten vandaag, toen wij je bericht over het SMS-gedoe lazen. Van Gils zou gek zijn op een veertje. Weet je, kan het misschien toch zo zijn dat in de beleving van de eigenares Van Gils speelt met het veertje, maar dat in jouw beleving Van Gils er pisnijdig om wordt? Maar ja, hij zou er toch ook een deuntje bij moeten fluiten? Moeilijk, moeilijk. Verder blijft het inderdaad erg geestig, jij die niets van wildkleur moet hebben, krijgt er gratis één uit de hemel vallen....
Wel super dat je hem zo verwent, het lijkt verdorie wel een hotel! Zal ik mijn 'Vliegtuig' ook ff loslaten....? ;D

Even apart een antwoord geven.  ;)

Ik denk persoonlijk dat ik dat Janine, het vrouwtje van Flupke en ik toch wel op één lijn zaten hoor.

Wat zij me vertelde over hoe haar Flupke deed met een veertje was echt versier gedrag, kroelen, vleugeltjes wijd en deuntjes fluiten en dan inderdaad het deuntje van de dikke en de dunne.

Wat Van Gils hier liet zien was absoluut geen versierpoging, hij werd echt heel erg boos tegen het veertje, hij hapte en beet er echt in, net als een valkje s'avonds/'s nachts doet als hij zit te slapen en je komt hem storen, dan worden ze ook zo link.  :o Dit deed Van Gils dus ook. Waarop Janine zei: Dan is dit echt mijn Flupke niet want die heeft nog nooit zo tegen een veertje gedaan. Die is verliefd op veertjes.  ::)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

lynette

Hoi hoi

wat een verhaal hij heeft echt een mooie plekje uit gezocht om te lande. Echt vreselijk idee dat iemand hem mischien heb losgelaten. Ik zat net te denken van zou mischien iemand hem over de schutting gezet hebben. van het idee als hij daar land dan zit hij goed. ik weet niet of dat mogelijk is mischien loopt er een gang achter jullie tuin?

Er zouden vast mensen weten dat je valkjes heb.
Zo een verhaal heb ik eens gehoord bij een kweker die bij mij een dorp verder woonde. Die zijn vrouw had toevallig iemand zien lopen met een reiskooitje met een gepareld valkje er in die toevallig later bij hun in de tuin zat :(

Nou Van Gils heeft het zeker goed bij jou en hoop dat hij per ongeluk is ontsnapt en iemand naar hem op zoek is.

Groetjes  :-* Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

ROCKS

Hoi Caroline,

Ik heb me hier een breuk zitten lachen om je verhaal....whahahaha.....wat een stunt! ;D  ;D  ;D
Precies bij jou, pats, bovenop je hoofd.
Uit het niets....
Vol in het leven, bij jou/jullie....
Hij moet het geweten hebben, wedden? ;)

Doeiii, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Caroline

Weer veel nieuwtjes vandaag!!

Van Gils

Lynette, bedankt voor het meedenken maar onze tuin zit temidden van andermans tuinen en .... ons achterom is door de tuin van de buren onder een overkapping door en dit is ook nog eens de andere kant dan waar Van Gils vandaan kwam gevlogen, die kant zijn alleen maar tuinen, wij hebben geen brandgang achter onze tuin zeg maar.

Ik ga wel steeds meer denken dat iemand gewoon het kooitje voor hem heeft open gezet .... nergens heb ik een flyer zien hangen, inmiddels weten al onze kennissen en familie het en die zouden ook rond kijken en hun oren en ogen openhouden.
Vandaag heb ik net als de afgelopen dagen 2 x gekeken op de site van Amivedi en op Marktplaats maar er zijn geen nieuwe vermiste valkjes opgegeven.  :-\

Het lijkt er echt op dat niemand hem mist.  :'(

En .... nu 2 dagen later blijft hij gewoon 80 gram wegen dus net als hij hier de volgende morgen woog, wat betekend dat hij geen echt groot gewichtsverlies heeft gehad want dan zou hij meer aangekomen zijn.

Ik denk dus ook dat hij niet meer dan enkele dagen heeft rondgevlogen.

Hij mag elke dag als ik alle valkjes verzorgt heb even mee naar het toilet met me, even bij me zitten en kroelen wat hij niet zo heel erg geweldig vind.  ;) Het kroelen bedoel ik, bij me zitten doet hij graag en hij springt ook meteen op mijn hand als ik die in de kooi steek. Erg veel verschillende deuntjes doet/kan hij niet, op dit moment hebben we eigenlijk alleen het gepiep van de magnetron gehoord, dit doet trouwens onze Unique ook en .... iets wat lijkt op een ouderwetse fluitketel maar veel meer komt er qua fluiten niet uit.  :P Ik fluit de hele dag het bouwvakkersfluitje tegen hem maar dan kijkt ie me aan of dat ie water ziet branden.  :o ;D

Ik baal wel een beetje dat ie alleen maar even los kan op het toilet maar aangezien ik helemaal niks van hem weet durf ik hem echt niet in de huiskamer of in de bijkeuken los te laten, ik moet er niet aan denken dat hij op één van de kooien vliegt.  :-\

Na het verzorgen van hem en nadat hij bij me heeft gezeten was ik mezelf met een ontsmettende zeep en trek ik andere kleren aan, hij is dan ook zowel 's morgens als 's avonds als laatste aan de beurt met verzorgen.  ;)

Helaas voor hem zal ik dit vol blijven houden tot een week of 6-8 mocht hij niet opgehaald worden door zijn eigen baasje.  ;)

=============================

Rocky

Helaas had ik veel te vroeg gejuichd wat betreft Rocky, was vorige week naar enkele dagen Biotex-baden haar kale stuit weer keurig aangegroeid, vanmorgen trof ik haar zo aan zoals ze op de foto hierboven uitziet.  :-\

Weer helemaal kaal geplukt.  >:( Helaas heb ik weer niet gezien of gehoord of ze het zelf heeft gedaan of dat het door een ander valkje is gedaan. Chica plukt haar toenmalige ventje Eros op zezelfde plek kaal maar ik zie beide dames nooit naar elkaar zitten en .... Rocky is absoluut geen allermans vriendje, die tollereert niemand op hetzelfde stokje.

Vanmorgen heeft ze dus weer een Biotex-badje gehad, hopelijk helpt het deze keer voor langere tijd. Ik ga haar in ieder geval weer een paar daagjes badderen.

====================

Coco

Coco, moeder van het K-nest, gilde gisteravond hangend aan de tralies alles bij elkaar, ze had alles wat haar hartje kon begeren dus ik begreep er niks  van .... toen wij naar bed gingen klom ze op een stokje en ging ze slapen.

Vanmorgen begreep ik waarom ze zo gilde en waarom ze dit donderdagavond ook deed ..... ze wil een blok!!!! In het bakje met grit en kiezel, net onder haar stokje lagen 2 eitjes.  :-\ aangezien zij ze niet bekijkt heb ik ze weggegooid, 1 was sowieso in 2 stukken en .... ze mag absoluut geen nest meer.  ;)

====================

Pablo

Papa Pablo verzorgt zijn kroost helemaal alleen op het moment, als de jongen bedelen bij mama Coco kunnen ze een kroel krijgen maar voeren doet ze niet meer.

=====================

Kampioentje en Kinky

De 2 oudste van het K-nest zijn vandaag op zichzelf gaan wonen, ik zag ze al veel zelf eten en inderdaad, ze blijven zonder hulp van pa en ma redelijk op gewicht.  :D

====================

L-nest

Foto's van het L-nest ga ik nu uploaden ...... tot zo!!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Foto-reportage,

L-nest van Armani & Princess,

vandaag, 27 juli 2008.

Lieffie

De oudste, Lieffie, is een heel mooi valkje aan het worden, vandaag heb ik zijn of haar eerste grijze veertjes ontdekt ....

3 kleintjes op het linkerschoudertje.

ZIen jullie ze??

De rechterkant is helemaal geel.

Ook het staartje lijkt helemaal geel te worden.  :D

Hem fotograferen is heel erg moeilijk, hij loopt het hele kussen rond.  :o

Lou Lou

Lou Lou heeft op beide schouders enkele grijze veertjes, hier zie ik ook een parelstructuur in zitten.  :D

Dit betekend dat het een popje is.

Helaas .... in haar staartje komen zeker 4 grijze veertje door wat betekend dat ze niet voldoet aan mijn eisen.  :-\

Jammer, ze heeft een lekker smoeltje.

Lemon

Lemon heeft vandaag ook een ringetje gekregen.  :D

Van de tekening kan ik bij Lemon nog niks ziet, dit duurt nog enkele daagjes maar tot nu toe zie ik nog geen grijze vlekken.

Een beetje moe dus eventjes het koppetje mee omhoog houden.

Groepsfoto's

Het worden in ieder geval stuk voor stuk erg mooie valkjes.  :D Ik hoop zo dat Lieffie een popje is of eventueel Lemon mocht die de juiste tekening krijgen.  ;) Het is wel sneu anders voor mezelf ..... 2 nesten van Amro & Diégah en 1 nest van Armani & Princess en alledrie de nesten geen popjes die ik graag zie.  ::)

Afwachten dus .... nog eventjes spannend.  ;)

Welterusten voor straks!!

Oeps vergeet ik nog .... ik had nog wat waterpretfoto's!!  ;)

Jasper vindt het allemaal maar griezelig, het wilde gedoe van zijn oudere broer en zus .....

die vermaakt zich beter met een emmertje water.  ;)

Sophy vindt het weer wel geweldig in het grote bad alleen gaat zij samen met de fotograaf in bad dus helaas geen foto's van.  :P

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Esther*

Hoi!

Wat een mooie valkjes worden dit toch!
Daar heb je vast al wel een lijstje met gegadigden voor als je zelf toch niet.... ;D

gr Esther

*Yvon

Hoi hoi

Het worden idd hele mooie valkjes !!  :-*
Hopelijk zit er nu wel 1 voor jezelf tussen,en anders dat ene foute veertje eruit trekken.  ;) ;D

Leuk zwembad,hadden wij ook in de tuin. ;D
Daar kunnen de kids en grote zeker zich in vermaken.  :D
Helaas werd het een beetje kapot geknaagd door de lieve bunny's terwijl die op lag te drogen.  :-\

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Gerda

Citaat van: Caroline op 27 juli 2008, 22:47:18

Sophy vindt het weer wel geweldig in het grote bad alleen gaat zij samen met de fotograaf in bad dus helaas geen foto's van.  :P

Je hebt toch een zelfontspanknop op je camera??  :P

Liefs, Gerda

PS zelf weet ik die ook nooit te vinden hoor  ;D ;D

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Caroline ...wat een lieve foto's van de valkes , wat staan ze er weer mooi op he ! Echt lieve dotjes zijn het !
He , en wat een leuke waterpret foto's van de kids , ze hebben weer plezier gehad zie ik! Grtjs Ann

danielle

Hoi Caroline,
Al een tijdje niet op het forum geweest en lees nu pas je verhaal.
Wouw zomaar een valkje dat op je hoofd landt, wat grappig dat hij net iemand uitkiest die helemaal gek is op valkjes. Van Gilst heeft heel veel geluk gehad. Het loopt zo vaak verkeerd af met vogels die 'ontsnapt' zijn. Ik ben erg benieuwd of nog iemand hem gaat zoeken. Het is trouwens een heel mooi valkje, maar ik vind wildkleurtjes dan ook erg mooi  ;) .

En de foto's van de andere valkjes zijn echt super mooi en lief. Wat zijn de kleintjes toch weer lief om te zien  :-* .

Groetjes Danielle

*Petra*

Hoi caroline,

Vol spanning bekijk ik je foto,s vanuit italie.
Het blijft reuze spannend!!
Ik hoop volgende week vanuit een andere plaats, weer even te kunnen spieken!

Groetjes Petra  :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Anke

Hoi Caroline,
Wat een fijne uitgebreide update weer :)
Ik kan me heel goed voorstellen dat je heel voorzichtig bent met Van Gilse in cotact brengen met je andere valkjes.

Wat jammer dat het plekje op de stuit van Rocky weer terug is.
Hier plukt Jaco bij Mijntje ook precies op die plek.

Ik heb weer genoten van je foto's!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Peggy

Hallo Caroline,  lang geleden hè  :-[

maare wat ik even wilde zeggen;

Wij waren vandaag in Someren ( zwemmen ) en daar hing een flyer over een vermist valkje,  gele kuif,grijs en oranje wangetjes dus ik heb het 06 nr genoteerd en heb al een sms gestuurd en ingesproken.Nog niets gehoord verder. Als ik iets meer hoor dan laat ik je het weten oké?

Zou dat trouwens kunnen ?  van Someren naar veghel vliegen ?!

Heb al verschillende foto's bij je gezien maar ik ga strakjes weer eens bijlezen hoor.
Nu even wat opruimen hier.

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Caroline

Hé Peetje vanuit Italië .... ja joh, het blijft nog even spannend hier.  :D

Zodra ik de mutaties en of eventueel de geslachten weet SMS ik het je.  ;)

=================

En Anke, het is best wel balen hoor, mijn gevoel zegt me dat Van Gils kerngezond is maar mijn verstand is houd hem weg bij de rest.  ;)

Het is heel erg dubbel .... ik heb erover zitten denken om hem te kortwieken, dan kan hij in ieder geval lekker bij me op de bank zitten i.p.v. even snel mee naar het toilet maat stel .... hij is een jaar of 5 en hij kan al 5 jaar vliegen, is hij er dan wel zo gelukkig mee dat hij bij me kan zitten maar ineens niet meer kan vliegen?? En wat als ik van de week zijn baasje heb gevonden, wat vind die ervan??

Ik heb net nog even DE sites bekeken maar werderom geen valkje vermist wat voldoet aan de eisen. Wel eentje gisteren weggevlogen in Waalwijk maar dit is toch echt wel meer dan 40 km van Veghel vandaan en .... er was een foto bij geplaatst en het is een heel ander valkje om te zien.

===================

Vanmorgen toen ik na het strijken beneden kwam zei Ed, die nieuwe kan ECHT WEL fluiten .... hele deuntjes!!  :o

DUs ik gelijk gevraagt: ja, maar welke deuntjes dan .... nou dat wist ie niet  ::) maar in ieder geval niet die van de dikke en de dunne, die kende Ed wel en daar leek het niet op.

Het was me al eerder opgevallen dat hij meer geluid maakt als Ed thuis is.  ::) Maar vanmiddag betrapte ik hem er toch eindelijk op terwijl Ed was werken .... hij fluit inderdaad hele deuntjes, zo lief!  :-*

Ik ben al sinds ik Janine een SMSje had gestuurd over haar Flupke, het deuntje van de dikke en de dunne tegen hem aan het fluiten maar dit kent ie echt niet, hij probeert het nu wel af en toe, je hoort het maar het lukt hem niet, ook het deuntje wat ik tegen mijn valkjes doe probeert hij nu af en toe maar lukt nog niet echt. Hij fluit dus niet zomaar, hij is denk ik een spiegeltje gewend, hij fluit namelijk tegen zijn spiegelbeeld in de rvs bak die ik gebruik als badje.  ;)

De eerste keer kwam ik terug met de camera en toen stopte hij, de tweede keer kon ik het filmen, helaas met niet zijn hele repetoire en met Kouros en Unique op de achtergrond.

Het filmpje is helaas wat donker en niet scherp want ik film door de bodem van de kooi heen.  :-\

Eén van de deuntjes vind ik lijken op een bekend liedje maar welke ??? Ook hoor je een bouwvakkersfluitje, alleen heel anders dan van mijn valkjes.  ;)

Je snapt er toch helemaal niks van dat zo'n valkje door niemand wordt gemist?? ???

---------------------------------------

Hé Peggy, ik was vanmiddag nog aan het lezen bij je Hyves.  ;)

De advertentie Someren had ik ook gezien, bij Amivedi, 1 juli weggevlogen in Someren, grijze valkparkiet met gele kuif, Rocky, opgegeven Helmond e.o. alleen Someren-Veghel ??? wij hebben kennissen daar, onze honden komen uit Someren maar dit is toch gauw 55-60 km maar .... je weet het nooit, ik ben erg benieuwd.

Ik vind het ook erg moeilijk hoor, tot hoever moet je mensen gana bellen?? Hoever kan een valkparkiet die uit een kooitje in de huiskamer komt vliegen in weer en wind?? Moeilijk hoor.  :-\

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.