## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

imv

O ..  :-[
Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Sanne...  :-*

Pino van mij.. daar kreeg ik ook echt een punthoofd van.. en ik werd er ook nog eens gek van  :P
Die heb ik toen een weekend aan Carcoline uitgeleend.. zodat zij er op haar beurt gek van werd...
MAARRRRRRRRR.............
Nar het weekend bedelde hij niet meer de hele dag en begon meneer zowaar te eten  :D

Dus .. ja.. het is zeker een optie.
groetjes en een fijne dag!
IRene

Caroline

Dank je wel allemaal voor de lieve felicitaties.

Sanne heeft een leuke verjaardag gehad en is lekker verwend met allemaal leuke maar vooral ook nuttige dingen.

Ze vierde het na school van 16 - 20 uur. Ik had de hele tuin omgebouwd en gezellig gemaakt, helemaal vol met slingers maar het was natuurlijk een gok .... 50 % kans op neerslag gaven ze .... om half 3 regende het hier even maar ik had de kussens even van de stoelen gelaten .... om 4 uur scheen volop het zonnetje .... om 5 minuutjes voor 8, alleen Ed zijn zus en zwager waren er nog begon het te regenen .... dus snel met zijn allen de boel naar binnen gehaald, we hebben een geslaagd tuinfeest gehad.  :D Je krijgt wat je verdient.  :P

De details vertelt ze zelf wel in haar boekje, ik zal er dan een paar foto's bij plaatsen.  ;)

====================

Harrie=Hagrid

Zoals bekend verrekt Harrie zelf te gaan eten, ik heb echt alles geprobeerd, alleen heb ik hem nog niet uit laten hongeren.  :-[ :o

- Ik heb eerst (met 6-8 weken) net als normaal de pap afgebouwd.

- Hij heeft samen gezeten bij andere jongen om samen te leren eten.

- Hij heeft bij volwassen valkjes gezeten.

- Hij heeft werkelijk alles wat eetbaar is gekregen: Gras - en valkparkietenzaad, onkruidzaad, gekiemd kiemzaad, warm, koud en droog eivoer, rode en gele trosgierst, brood, macaroni, spaghetti, gekookte aardappel .... je kuint het zo gek niet bedenken.  :-\

- Hij heeft helemaal alleen boven gezeten in een kooi met overal en op de bodem allerlei verschillende soorten voer.

- Hij is terug met een week of 10 weer terug geplaatst naar zijn ouders en 2 jongere broertjes .... helaas voerde zijn ouders hem ook niet meer en negeerde zijn gebedel.

- Hij heefdt alleen met zijn ouders gezeten, terwijl zijn broertjes van 4-5 weken jonger al zelfstandig gingen eten .... 

.... kortom ik weet/wist het echt niet meer.  :-\ >:( :'(

Honger laten lijden werkte ook niet .... vandaar dat ik hem nog steeds om de dag 's avonds pap gaf .... voor de pap woog hij 65-67 gram na de pap 90-100 gram .... vervolgens at hij er zelfs nagenoeg niks meer bij. De volgende dag kreeg hij dan niks, met de bedoeling als je honger hebt eet je wel .... helaas hij at niet en viel dan weer af, en weer een dag later tot 65-67 gram en dan kreeg hij weer pap. Pap was Nutribird A21 maar dit was al afgebouwd en inmiddels bijna helemaal eivoer.

Gisteren had ik met mezelf afgesproken .... ik ga pap weigeren te geven .... dinsdagavond had hij nog pap/eivoer gehad, woensdag de hele dag bij zijn ouders (die hem dus niet voeren) gezeten met een kooi vol voer. Hij eet dan zelf alleen de gekiemde haver. Eigenlijk was hij dus gewend gisterenavond pap/eivoer te krijgen en hij krijsde alsof hij vermoord werd maar ik heb volgehouden en heb hem telkens op een voerbak gezet.

Ik had met mezelf afgesproken dat ik het niet onder de 60 gram zou laten gaan, wat eigenlijk veel te weinig is natuurlijk ... vanmorgen woog hij dus 60 gram en is werkelijk vel over been.  :-\ :'(

Ik heb eivoer(van Orlux met honing, insecten en vruchten) in een bakje gedaan met warm water en daardoor heen de zaadjes van rode trosgierst. Ik heb er zijn lepel in gezet en heb hem erbij gezet .... hij liep steeds naar mijn hand en ging tegen mijn hand aan bedelen en zachtjes happen .... maar uiteindelijk .......

Harrie ging zelf eten .... alsof zijn leventje eraf hing (dit doet het misschien ook wel  ;) ) ook toen het allemaal al koud was bleef hij ervan eten. Dit is al nieuw want zodra de pap ene beetje warm werd at hij het al niet meer, het moest echt bijna heet zijn.

Hopelijk hebben we een keerpunt bereikt .... het is duidelijk hij wil op dit moment alleen op tafel eten en ook alleen als ik erbij zit .... toen ik de vogels ging eten geven terwijl hij at vloog hij een rondje door de kamer en kwam naar me toe ....

Na zeker een 15-20 minuten te hebben gegeten stopte hij .... hij woog toen 65 gram  :D , uiteraard nog veel te weinig maar hij heeft er toch zelf 5 gram aangegeten.  :D :D :D

Ik ga het nu ook niet aanvullen met pap .... ik ga hem een paar keer per dag een bakje lauwe eivoer met trosgiest geven op de tafel ....  nu nog met zijn lepel erin, morgen zonder zijn lepel en ik hoop dat hij op een gegeven moment ook uit ditzelfde bakje op de tafel met mij erbij gewone zaadjes gaat eten.

ALs dit plan niet gaat lukken weet ik echt niet meer wat ik moet doen .... 

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anja

Jeetje Caroline,

Wat een eigenwijs valkje is Harrie toch. Maar beter laat dan nooit hè.
Laten we nu maar met z'n alle hopen dat Harrie het nu onderhand begrijpt.

Groetejs Anja

Peggy

Hè ben ik toch een dag te laat  :-[ :-[  caroline,alsnog gefeliciteerd met Sanne's verjaardag..superrr dat het tuinfeest geslaagd was  :D

Sanne;  jij natuurlijk ook nog gefeliciteerd hè meis met alweer je 7de verjaardag  :-*

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Kaatje

Hoi Caroline,

Jeetje wat een toestand met Harrie --> Hagrid ! Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je het niet meer weet op den duur. Op het filmpje ziet alles er goed uit en hopelijk eet Hagrid nu meerdere keren per dag zelfstandig en word hij alsnog een hele grote sterke valk  :D

Hoe oud is Hagrid nu precies !?

Fijn dat jullie zo'n geslaagde namiddag hebben gehad met toch nog lekker droog weer !!

Groetjes, Karin

Caroline

Update --> we hebben net geluncht dus .... Hagrid is weer meegeweest aan tafel met zijn bakje met eivoer en rode trosgierstzaadjes. Hij vloog op zijn bakje af.

Na zeker 15 minuten te hebben gegeten had hij een gevuld kropje, zijn eerste zelfgevulde kropje  :D hij woog 71 gram.

Vanavond als we weer gaan eten mag hij weer met zijn eigen bakje mee aan tafel zitten en rond 22.00 uur nog een keer. Hopelijk beseft hij zo weer dat hij meerdere keren per dag moet eten.

Voor het eerst heb ik weer een beetje hoop.  ::)

PS. voerbakje in de kooi zetten helpt nog niet, is nog te snel, ik moet er echt bij zitten en aan tafel.  :-[

Je krijgt wel een verwend valkje Caroline, sorry.  :-[ :-X

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Hi Caroline,

Wat ontzettend fijn dat kleine Hargrid (lijkt wel een beetje paradoxaal voor Harry Potter fans ;D ) voor het eerst uit zijn bakje eet!!!  :D De eerste stap naar zelfstandigheid is denk ik wel gezet voor Hagrid.

Nog gefeliciteerd met Sanne's verjaardag  :) Fijn dat jullie een gezellige middag hebben gehad.

Groetjes,
Monky

Knufje,
Zowie :-*

Kaatje

Hoi Caroline,

Super dat dit idee van jou begint te werken  :D 71 gram  :o :o Dat gaat echt de goede kant op, Hagrid heeft dat toch maar even helemaal zelfstandig gedaan !!

Ik heb er een goed gevoel over dat hij dit nu vol blijft houden en misschien stapt hij op zo'n manier vanzelf over op zaadjes of gaat hij tussen de hoofdmaaltijden om gewoon zaadjes pellen !

Ik ben echt trots op je ventje, en ach .... een verwend ventje .... het is gewoon echt een gezelschap valkje  ;D

Gefeliciteerd met het behaalde resultaat, de aanhouder wint  ;)

Groetjes, Karin

♪ Marlies

Caroline ( Carco ) moet straks gewoon  de tafel voor 1 persoon extra dekken.

Anke

Hoi Caroline,
Wat goed dat Harrie gegeten heeft!!!!!
Het lijkt dan toch eindelijk te gaan lukken :)

Ik heb nog geen IM van je ontvangen ???
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

carco

Boffen wij even dat we een 6 persoonstafel hebben en nog een plekje over  :P
Geweldig dat hij het eindelijk lijkt te begrijpen: misschien de volgende stap de voerbak in de kooi en die vervolgens op de tafel zetten??

Kan je hem nog wel missen straks als hij zelfstandig is of ben je blij dat je er vanaf bent?  ;D

Ik vind het in ieder geval helemaal geweldig wat je allemaal doet om hem zelfstandig te krijgen  :-*

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Dierenfreackske

Hoi Caroline , wat super he dat Harrie eindelijk gewone zaadjes eet , wel nog niet zoals de anderen , maar het is zeker een breekpunt hoor ! Je zal zien dat het nu steeds beter gaat gaan
  succes met Hagrid ! Ann

Caroline

Dank je wel, dames voor de support!!!!

Harrie=Hagrid woog vanavond na zijn avondeten 74 gram!!  :D

Gaat helemaal goed komen (denk ik).  ;)

Straks nog een keer eten (dan probeer ik de salontafel kan hij ontwennen aan de grote tafel) en hij kan voor het eerst met een zelf volgegeten buikje gaan slapen.  :P

Hij is ook veel rustiger nu, hij zit nu na het eten lekker te slapen i.p.v. bedelen, krijsen en bedelen de hele dag.  :o

Ik hou jullie op de hoogte.  :D

@ Karin, even uit mijn hoofd mijn gegevens liggen beneden en ik zit boven maar Harrie is 12 weken maar .... kan ook al 13 weken zijn.  ::) Als ik beneden ben kijk ik even.  ;)

@ Caroline .... ik heb nu geprobeert de voerbak met het eivoer/trosgierst/warmwater  mengsel in de kooi te zetten maar zit bekijkt hij echt niet, terwijl als het op tafel staat hij er net in dook om te gaan eten.  ::)

Ik wil in dit bakje straks in ieder geval zijn zaadjes straks aan gaan bieden, eerst steeds minder eivoer, en meer trosgierstzaadjes. Daarna de trosgierst mengen en later vervangen voor grasparkietenzaadjes. Gaat dit goed, dan kan ik inderdaat zo'n zelfde bakje als in de kooi op tafel gaan zetten. En dan steeds 4 x per dag, zodat hij weer went aan meedere keren op een dag. Nu at hij doordat hij zelf bijna niks at nog maar 1 x per 2 dagen een hoofdmaaltijd, dit is natuurlijk helemaal niet goed.

Maar nogmaals, als dit niet lukt weet ik het echt niet meer.  :-[

En zeker .... het hele gezin zal hem missen .... Harrie hoort echt helemaal bij ons gezin, hij eet aan tafel mee, maar ook bijv. als Jasper niet wil eten .... dan is van: Kijk eens Harrie, Jasper neemt weer een hapje, goed zo Jasper.  ;) Hij praat ook gewoon tegen hem. "Hi Harrie" en vertel vervolgens hele verhalen tegen hem, hij kust, aait en knuffelt hem maar ook Sanne en Thomas praten tegen anderen over Harrie als over een gezinslid.  ::)

Uiterard zal ik onze vriend ook missen, ik ben wel heel intensief met hem bezig geweest de laaste 2 maanden.  :D

Maar .... ik zeg  heel eerlijk dat ik me ook best wel op bepaalde tijden aan hem gestoort heb en dacht van ....  ;) Maar dit was meer van frustratie .... je wilt een doel bereiken, dit lukt je ook altijd en nu je zo je best doet en het lukt niet .... dan wordt je wel eens  >:( :'(

Maar vandaag .... is hij weer mijn grote vriend en ben ik super trots op hem.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Petra*

E je mag ook best trots zijn op jezelf; het is je toch weer mooi gelukt  ;)!

Groetjes Petra  :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Peggy

Hè wat fijn,dat Hagrid nu toch zelf in actie komt..je hebt er echt geduld mee moeten hebben ja maar wrsl wordt je doorzettingsvermogen nu beloond meid  :D
Ik hoop het iig wel  ::)

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier