## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi Caroline ...natuurlijk zal je je Harrie (Hagrid) heel hard missen , hij is ook al zo lang daar en je hebt het helemaal voor elkaar gekregen he meid , zo zoe je , geduld is een schone zaak he , hihi !Ik vind je echt heel moedig dat je zo goed hebt blijven doorgaan  he en je hoofd niet liet hangen , en natuurlijk zeg je op een gegeven moment , ik weet het niet meer , je zou voor minder ...ik bewonder je echt dat je zo bent blijven proberen he ! Ik ken niet veel mensen die dat zouden kunnen ! Gefeliciteerd met je resultaat trouwens,  wat jij hebt berijkt met Hagrid is echt SUPER meid ! Dat mag ook wel gezegd vind ik !
Fijn dat het goed gaat met de andere donsjes en Indy mag ook al verhuizen ! Wat zal Anke blij zijn dat ie naar haar mag ! Grtjs Ann ;D

Anke

Hoi Caroline,
Ik zat nog even te denken over Harrie....
Harrie is natuurlijk niet gewend om IN de kooi te eten.
Misschien is het bij hem net zo iets als die valkjes die men op commando laat poepen. Die poepen op een bepaald moment alleen nog als ze daar opdracht voor krijgen...

Is het misschien een idee om als Harrie op tafel eet, de tralies van zijn kooi over hem heen te zetten?
Zodat hij eraan kan wennen om "in" de kooi te eten?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Pablo & Coco hebben 2 eigen jongen, jong 1, 2 weken oud, jong 2, 1 week oud en een ei van Unique & Fleur wat nu 20 dagen bebroed is .... ze lijken nu het nest te hebben verlaten (gaan alleen nog eten)  >:( voor de jongen geen probleem, het is warm genoeg saampies maar mijn laatste eitje van Fleur, die 2 weken geleden overleed, lijkt nu de laatste dag verloren te gaan.  :'(

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Ah neeeeeeeee :'( :'(
Laten we hopen dat ze toch weer terug gaan op het eitje!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kimm

och caroline,
ik had zo gehoopt voor jou dat dat eitje uit zou komen.
he bah, dit vind ik echt rot voor jou :'(

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

carco

Ach nee hè: kan je het niet ergens anders onder gaan brengen?

Groetje: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Even een kort verslagje van hier ....  :'( :'(

Vannacht om half 1 gingen we naar bed .... na 3 minuten stopte de TV ermee .... Ed zijn reactie was hé ga je op de knop liggen?? Waarop ik antwoorde: Nee, ik niet.

Ik (ben hier de technicus) naar beneden, de stop was eruit gesprongen .... terwijl ik een nieuwe stop erin draaide, klapte die er ook meteen uit .... met flinke blauwe steekvlammen van 20-25 cm  :o :o .... toen was de lef bij mij ook meteen weg.  :-[ Dus alles maar uitgeschakeld en verlengkabels getrokken voor de koelkast en de reserve koelkast leeggehaald. En toen inmiddels half 2 naar bed gegaan, Ed zijn wekkertje stond om kwart voor 6, hij moest werken vandaag.
Voor ik de verlengkabels had, heb ik door het huis gelopen met een kaarsje, nagenoeg de helft van het huis is zonder stroom, de schaduwen die de kaars veroorzaakte, maakte de vogels helemaal panisch  :o .... verschrikkelijk, doodsbang waren ze en ik kon niet eens ene lampje aan doen, ik hoorde mijn valkjes zich kapot vliegen tegen de tralies.  :'( :'(

Vandaag is eerst mijn vader wezen kijken, die nam de verantwoording niet, hij was als de dood dat er iets zou gebeuren met zijn kinderen en kleinkinderen, daarna Ed zijn broer nog even wezen kijken en tevens contact gehad met Essent, die laatste wist te melden dat dit onze verantwoording was.  :-\

Inmiddels, 20.00 uur, is de electricien geweest .... die heeft alles nagekeken, er zit kortsluiting ergens in een contactdoos of in het plafond of in een muur. Alle apparatuur is eraf geweest en geen van die veroorzaakte de kortsluiting.  :-\ Conclusie .... een helskarwei wat mogelijk een dag in beslag kan nemen :-\. Hij gaat kijken wat hij nog kan doen maar in het ergste geval komt hij pas volgende week zaterdag.  :-X

Al die tijd heb ik geen stroom in de keuken, bijkeuken, gang beneden en boven, toilet en badkamer, de halve huiskamer, onze halve slaapkamer, de waskamer, kelderkast en buiten. Wat betekend nergens in die ruimtes licht maar geen werkende wasmachine, wasdroger, afwasautomaat, oven, magnetron, onze TV boven, telefoon, babyfoon, router e.d.

Voor de koelkast, magnetron, wasmachine, telefoons, router en babyfoons heb ik inmiddels een verlengsnoeren in overleg met de electricien weilig aangesloten, verder zullen we het zonder moeten doen, wat betekend met een zaklamp naar de wc en de badkamer, schemerig i.p.v. lampen aan 's avonds en de komende week de was ophangen i.p.v. in de droger en afwassen met de hand.  :-\

Op dit moment sta ik helemaal stijf van de stress  :o ik kan me gewoon niet ontspannen.  :-\

De schade bij de valkjes is gelukkig beperkt gebleven tot oppervlakkige wonden op de boog van de vleugels, wel bloedend maar niet druppelend en toen ik vanmorgen ze nog een keer stuk voor stuk bekeek was het bij allemaal al keurig droog, wel waren ze nog allemaal angstig en schrikkerig. Ook waren dus Pablo & Coco van het nest en het eitje van Fleur lag helemaal koud. Inmiddels broed Pablo alweer de halve dag .... ik heb niet mer gekeken naar het eitje, ik wil hem nu er niet afjagen. Met een beetje geluk leeft het kleine donsje nog maar .... als Coco de hele nacht al niet meer heeft gebroed kan het goed afgestorven zijn.  :'( Vandaag is het eitje 20 dagen .... ???

De donsjes Jamie en Jacky worden gewoon gevoerd door zowel pa als ma.

Als laatste nog even over Harrie=Hagrid .... die eet keurig netjes zijn eivoer/rode-trosgierstzaadjes/warmwatermengsel uit een bakje, zowel van de grote tafel als van de salontafel maar in de kooi bekijkt hij ook ditzelfde bakje niet.  :-\ Maar goed .... hij woog net 77 gram, helemaal zelf eraan gegeten, zonder te bedelen.  ;) Komt vast goed.  :D

Nu ga ik even ontladen bij Cis, mijn vriendin. Moet er echt even tussenuit.

PS. dank je voor de Immetjes .... ik beantwoord ze snel.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Wat een drama bij jou met de elektriciteit :o :o
Ik kan me voorstellen dat je helemaal stijf staat van de spanning!
En dan gaat het ook nog eens lang duren voor het is opgelost...

Arme valkjes, zo schrikken van de schaduwen.
Dat was dus de reden dat de valkjes van het nest waren gegaan :(
Hopelijk is het donsje nog instaat om uit het ei te komen.
Ik duim heel hard verder!!
En ik wens je vannacht een slaaprijke nacht toe :)
Groetjes Anke

Gerda

Jeetje Caroline,

Wat een toestand zeg!
Hopenlijk gaat het goed met het laatste eitje van Fleur. De laatste dagen is het bebroeden het minst belangrijk. Ik heb op een amerikaanse site ooit gelezen dat de eerste drie dagen en de laatste drie dagen een constante temperatuur het minst belangrijk is. Dus houd hoop!
Het blijft natuurlijk ook zonder dit soort dingen een moeilijke zaak met het jong. Vanwege het leeftijdverschil hebben de ouders niet echt meer kropmelk en de kleine kan worden vertrapt door de grotere nestgenootjes. Maar daar zul je zelf ook wel rekening mee houden. (Dit zeg ik niet om alle hoop weg te nemen, maar hoe moeilijk het toch wordt.)

Hopenlijk is je huis snel weer voorzien van veilige stroom.

En dan het Hagrid verhaal! Wat een dondersteen zeg! Ik kan me voorstellen hoe je hebt zitten dubben. Niets doen is het moeilijkste wat er is, maar hij moest echt zelf aan de bak!!
Maar wanneer alles op het randje aan het balanceren is, dan is het nog moeilijker om door te zetten! Maar het was wel het beste wat je kon doen!

Nu maar duimen voor het laatste eitje van Fleur!

Ik hoop dat je lekker even bijkomt bij Cis!

Liefs, Gerda

Annelies

Hoi Caroline

Wat een ellende krijg je toch weer voor je kiezen, het houd ook nooit op bij jouw als je denkt dat het rustig wordt gebeurt er wel weer iets.

Ik ga voor je duimen meisje dat het op gaat houden en dat het eitje van Fleur toch nog goed gaat komen.

Groetjes Annelies

Anja

Hoi Caroline,

Jeetje wat een toestand zeg. Ik hoop dat het eitje van Fleur toch nog uit gaat komen.

Ik hoop dat je een beetje bij Cis kunt ontspannen.

Ook hier draaien de duimen op volle toeren.

Groetejs Anja

Hermien

Tjonge, jonge, ik schrik me kapot van dit bericht zeg! Wat een toestand! Ik kan behoorlijk inleven hoe jij je nu voelt, hoor. Toen ik begin deze week chaos in de volière had, was ik zelf haast nog panischer dan de vogels. Durfde ik niet eens meer te gaan slapen, bang dat het wéér zou gebeuren en ze zich zouden verwonden. Ben ik dus beneden op de bank gaan liggen, alsof ik dáár iets mee voorkomen kan. Nou ja, tis toen rustig gebleven. Als ik het goed begrijp heb je al een flink aantal valken, dus dan is de paniek nog groter. En wat kl :censuur dat je al die tijd zonder electra zit. Eén dag zonder water en de stress giert al door mijn lijf. Meid, houdt het hoofd koel, want met stressen krijg je echt geen gas en licht. Voor jou hoop ik dat er snel weer een oplossing komt.
Wat Hagrid betreft: ik geloof dat, wanneer ik zo'n vogel zou hebben, ik er echt geen afstand meer van zou kunnen doen. Het is misschien niet handig dat-ie niet in de kooi wil eten, maar je hebt wèl iets bijzonders aan tafel.... ;D. Las ik nu dat je ook insecten door het eivoer mengt? Kun je die dan zo kopen en waar? Of ga je eerst in huis op vliegen- en muggenjacht, sla je die tot moes, enz. enz.?
Sterkte met alles en onthoud maar: eind goed, al goed!

carco

Jeetje wat een ellende zeg bij jou thuis  :(
Ik hoop dat je niet heel de week zonder stroom hoef te zitten zeg.

Ik ga trouwens geen muggen vangen voor Hagrid hoor,dat doet die dan maar lekker zelf  :P

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

;D ;D ;D

Ik heb eivoer van Orlux, is een sort vermengd met honing en die hoeft niet vochtig gemaakt te worden en daar zitten insecten en vruchten doorheen.  ;)
Maar Hermien, ik weet uit de tijd dat ik nog insecteneters in de buitenvolière had, dat je ook kant en klare insectenpaté kunt kopen.  :P

En ik ben zeker een stuk ontspannnender  ;) ik ben net thuis en het weer ouderwets gezellig ....  :D ;D

Cis meis, ik weet dat je dit nog leest van de week .... moeten we weer vaker doen.  :-*

(voor de andere lezers, Fallan, de 19 jarige dochter van Cis heeft botkanker en is 14 februari geopereerd aan haar schouder .... zolang er hier in huis bacteriën rondzwermen, denk aan verkoudheid, griepje e.d. is het voor mij en CIs niet mogelijk om bij elkaar op visite te gaan, dit vormt veel te veel risico's voor Fallan, het is bekend dat het hier de laatste tijd niet ophield met zieken.  :-\ )

Nu ga ik echt weer slapen, dank je allemaal voor de berichtjes.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

imv

Hoi Caroline,
Jeetje wat een schrik zeg!
En echt  :censuur van de elektriciteit..

Hopelijk is alles snel weer op orde bij jullie.

Sterkte en groetjes,
Irene