2 mei 2025, 02:50:43

Flevo Teddy's

Gestart door *Esther*, 26 september 2006, 10:37:56

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Esther

Ik vind ze echt heel erg leuk. Vroeger hebben wij ook konijntjes gehad. Maar nu hebben wij geen konijntjes meer, maar mijn broer wel. Die heeft een konijn wat geneesmiddelen krijgt voor een kleine hond, dat konijn weegt 5 kilo!!! Als het ondertussen al niet meer is...want het is echt een bink.

Maar ik vind die kleine teddy's zo vertederend.

mara

*Esther*

Hoi,

We hebben weer 5jongen!
Prachtige wurmpies, op een rijtje.
Ben benieuwd wat voor kleuren er uit komen.

Groetjes Esther

carco

Ach wat lief weer :-*

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Mara

Free2fantasise

Oh wat leuk om te zien die "wormpjes" . Ze zijn een beetje met grijze vlekken. Zegt dat nog iets over de uiteindelijke kleur?

*Esther*

Citaat van: carco op  5 september 2007, 17:58:59
Ach wat lief weer :-*

Groetjes: Caroline.

Citaat van: Mara op  5 september 2007, 18:02:39
Hoi Esther

Wat lief!!

Mara

Bedankt!
Citaat van: Free2fantasise op  5 september 2007, 19:41:46
Oh wat leuk om te zien die "wormpjes" . Ze zijn een beetje met grijze vlekken. Zegt dat nog iets over de uiteindelijke kleur?

Wat nu roze is wordt ligt, dus wit of creme/beige
Wat nu donker is wordt zwart of bruin.
Het grijzige konijntje wordt denk ik blauw.

Maar ik vind het altijd moeilijk te zien. Over een paar dagen zie ik meer kleur.

*Yvon

Hoi hoi

Mooie ouders krijgen mooie jonkies.  :-*  :D
Is het je trouwens ook opgevallen dat het ene nijntje het getal 54 op de ruggetje heeft ?  ;D
Net of het gemerkt is.  ;) :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Esther*

Citaat van: Yvonne op  6 september 2007, 08:40:17
Hoi hoi

Mooie ouders krijgen mooie jonkies.  :-*  :D
Is het je trouwens ook opgevallen dat het ene nijntje het getal 54 op de ruggetje heeft ?  ;D
Net of het gemerkt is.  ;) :D

Groetjes Yvon

WHaaaaaaa, ik lig hier helemaal letterlijk in figuurlijk in een deuk.
WAAR!
Ik sta zelfs onderste boven voor de foto maar ik zie het niet!! ;D

Mara

Hoi Esther

Nu dat Yvonne het zegt, zie ik het ook....

De derde van links of de tweede van rechts.....Daar staat op zijn ruggetje toch echt 54..... ;D

Mara

*Esther*

6 september 2007, 15:05:02 #114 Last Edit: 6 september 2007, 17:56:28 by *Esther*

Oja!!

;D ;D

Mara

Hoi Esther

Haha...eindelijk!  ;D

Mara

*Esther*

Mara

Hoi Esther

Wat zijn ze al gegroeid....

Wij hebben trouwens hier nu een logeetje...Een konijn......Ik zal eens een foto maken straks.

mara

Sally

Hallo esther,

Mooie kleintjes heb je!.
Ik heb van vandaag ook 6 jonkie's er lagen 3 dode bij... De mama heeft helemaal geen haar geplukt en heeft heel hard afgezien denk ik. Ze heeft heel veel bloed verloren. En ze heeft nog een kleintje die pas 6 weken is geworden. (die heb ik temorgend maar van de mama afgezet).
Heb jij misschien raad voor me?
Zouden de kleintjes het overleven zonder haar dat hun verwarmt??? Zouden ze elkaar kunnen verwarmen?
Ik heb een deken voor de kooi hangen zodat er gene wind in kan. Zou dit helpen?
Ik hoop echt dat ze dit overleven!

Ohja en het was echt niet de bedoeling dat ze zo snel terug zwanger was! het was eigenlijk de bedoeling dat dit kleintje bij haar bleef zitten omdat dit ook een fooike is, Maar de reier heeft het kot op één of andere manier open gekregen en heeft haar dus weer gerejen. Toen was het kleintje dat nu 6 weken is nogmaar 2 weken oud...
pff dit is echt niet goed...

groetjes

*Esther*

8 september 2007, 20:59:40 #119 Last Edit: 8 september 2007, 21:09:27 by *Esther*
Citaat van: Sally op  8 september 2007, 20:33:06
Hallo esther,

Mooie kleintjes heb je!.
Ik heb van vandaag ook 6 jonkie's er lagen 3 dode bij... De mama heeft helemaal geen haar geplukt en heeft heel hard afgezien denk ik. Ze heeft heel veel bloed verloren. En ze heeft nog een kleintje die pas 6 weken is geworden. (die heb ik temorgend maar van de mama afgezet).
Heb jij misschien raad voor me?
Zouden de kleintjes het overleven zonder haar dat hun verwarmt??? Zouden ze elkaar kunnen verwarmen?
Ik heb een deken voor de kooi hangen zodat er gene wind in kan. Zou dit helpen?
Ik hoop echt dat ze dit overleven!

Ohja en het was echt niet de bedoeling dat ze zo snel terug zwanger was! het was eigenlijk de bedoeling dat dit kleintje bij haar bleef zitten omdat dit ook een fooike is, Maar de reier heeft het kot op één of andere manier open gekregen en heeft haar dus weer gerejen. Toen was het kleintje dat nu 6 weken is nogmaar 2 weken oud...
pff dit is echt niet goed...
groetjes

Hoi Sally,

Een deken voor de kooi lijkt mij ook een goed idee.
Verder zou je een holletje kunnen na maken zoals konijnen die zelf maken.
Flink veel stro en hooi er in.
En evt een warmte kruik of iets dergelijks.
En dan is het hopen dat de voedster door alle vreemde luchtjes het nest niet in de steek laat.

Maar ze zijn nog met zijn drie-en over dus kunnen ze elkaar verwarmen.
Het is te hopen dat moeders genoeg melk voor ze heeft.

Meer kun je denk ik niet doen. :-\

Toevallig heb ik vanochtend een konijntje gered.
Die lag helemaal uit het nest en nachthok vandaan bij moeders in het gewone hok. :o
Wel met een super dik buikje ;D maar al wel afgekoeld :(. Deze heb ik verwarmd in mijn handen en met mijn adem en toen weer bij de rest neer gelegd.
Vanavond zag het er nog goed uit. :)

Ik lees het heel vaak dat er jonge konijntjes dood gaan tijdens de geboorte of later in het nest. :( Het zal de natuur wel zijn dat ze daarom zulke grote nesten krijgen.

groetjes Esther