17 juni 2024, 04:26:23

nu weet ik het niet meer hoor!!!

Gestart door daan, 30 juli 2003, 23:54:37

« vorige - volgende »

daan


Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje, er zullen er hier genoeg van staan maar ik vraag het toch ook maar.
ik heb 2 lutino's, en ik heb altijd gedacht dat het 2 mannen waren. Maar nu weet ik het niet meer hoor. Soms vechten ze beetje met elkaar, niet echt vechten hoor. En soms zitten ze echt te kroelen. Zo lief. Maar nu zat Pino van de week en vanavond weer kippetje en echt zó'n houding van nou kom maar op lekkere vent.  :D.  :D :D
Dus nu heb ik foto's van ze gemaakt, en misschien kan iemand zo zien op de foto of het nou een man en een pop zijn , of toch 2 mannen. Ik hoop dat iemand het weet.
Hier komen de doerakken:
Dit is Pino


en de volgende 2 foto's is Prego.


en de volgende staan ze samen op.


Deze 2 komen trouwens van een advertentie op deze site.
Ze zijn super lief. En Preogo ouwehoert de oren van je kop, dus die weet ik wel zeker dat dat een man is, hij is ook erg dominant. Hij is echt de baas in de kooi. :D
Nou ik hoop dat iemand het weet, ik ben benieuwd waar jullie mee komen.

Doegies Daan



ziralioness

Ik heb hier geen verstand van, maar als ik het zo eventjes op zicht probeer te doen, denk ik toch echt dat het twee heren zijn... allebei een behoorlijk gele kop... maar opnieuw, ik heb er geen verstand van... Ik hoop dat iemand anders het wel weet! :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Cobie

Hoi Daan.

Je moet het kunnen zien aan de staart.
Als er een patroon (visgraat) in de staart zit is het een man.
Zie je niks in de staartveren dan is het een pop.
Ik heb het nu wel over de onderkant van de staartveren hoor.
Moet je maar èèns goed kijken.

Groetjes Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Mandy

Uuuuhhh je bedoelt andersom zeker Cobie? :-/

Zonder visgraat is het nl een man en met een pop.
Maar dat geldt alleen bij de wildkleur/cinnamon en witmasker, niet bij lutino's. ;)

Daar moet je het vooral uit het gedrag zien te halen en meestal zijn de poppen wat meer geel overgoten en de mannen meer wit overgoten qua verendek. De breedte van de kuif, de roodheid van de wangstip en de stippen onder de vleugels gaat niet altijd op! ::)

Als ik ze zo zie denk ik dat het 2 poppen zijn.
Hahahaha, nou ben je nog niks wijzer geworden hé!
Misschien wachten op een ei! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Cobie

Hoi Mandy.

Nee ik meen het echt. Ron Nottet heeft mij dit verteld.
Er zitten bij de lutino alleen geen zwarte strepen in de staartveren.

Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Kolkkie

Hoi allemaal,

Ik heb in een boekje staan, dat als er donkergele/oranjeachtige stippen/strepen op de staart en vleugelveren zichtbaar zijn, de vogel een popje is. Als ze egaal van kleur zijn, is het een mannetje.


Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mandy

31 juli 2003, 00:48:17 #6 Last Edit: 31 juli 2003, 00:49:41 by Mandy
Hum? Ik denk dat Ron zich dan vergist heeft met z'n uitspraak, want hij weet natuurlijk wel veel met al z'n jaren ervaring, ik zal 'm eens mailen voor uitleg.

Ik heb net even foto's gemaakt van mijn lutino die zeer zeker een pop is, want ik heb er al een aantal nestjes van gehad en zij heeft toch echt die visgraatmotief onderop d'r staart, maar zover ik weet zegt dat dus niets bij lutino's, maar is wel het bewijs dat die uitspraak van Ron niet klopt, kijk maar, al is het wel moeilijk te zien helaas;





Hier is het het beste te zien;
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Cobie

Hoi Mandy.

Zou het dan net andersom zijn visgraat pop egaal man.
Ron is nu met vakantie.

Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Mandy

Ik denk dat ie dat heeft bedoelt ja, maar het net verkeerd uit sprak.
Ik heb 'm net gemaild, maar kan dus ff wachten op antwoord, maakt niet uit, als iemand het ons maar vertellen kan. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Mandy,
Heb je die arme Lutino speciaal voor de foto een veer uitgetrokken  :(
Nee jou kennende zou je dat nooit doen :-)
Ik denk dat het visgraatmotief in princype voor elke mutatie een beetje hetzelfde is alleen is de kleur van de visgraat natuurlijk anders.
Maar het gaat om het patroon en niet om de kleur.
Het lijkt me dan ook raar dat juist bij lutino's mannen een visgraat zouden hebben, dit zijn volgens mij echt de poppen maar ik wil straks wel even bij die van mij kijken hoor :-)

Groetjes, Paul

Mandy

Hahahahaha, nou gelukkig ken je me inderdaad wel een beetje en weet je dat ik dat niet zou doen natuurlijk! ;D

Kijk straks maar eens bij die van jou. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Irene

 :o ::) ??? Ik weet het nu ook niet meer hoor. Zulke veertjes heeft gijs ook; nu wel of geen pop?
AHHHHHHHHHHH; word er gek van :D ;D ;D
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Barbara

hoi Irene,

Gijs is toch nog jong? Heeft hij zijn eerste rui al gehad? Zo niet, dan kan het ook met visgraat toch een man zijn, want voor de eerste rui hebben ze sowieso allemaal een visgraatmotief op de staartveren en soms nog een btje tot de 2de rui.

Groetjes,

Barbara

Irene

He dat wist ik nog niet, bedankt Barbara. Nee, volgens mij heeft Gijs nog niet echt een rui achter de rug; alhoewel vorige maand toch wel hoop veerverlies en een hoop nieuwe op komst. Of is dat gewoon zijn babypluis wissel? Hihihi stom he, dat ik niet eens weet of hij al in de rui is geweest. Zal wel, maar het was niet zo heftig.
Ik heb vroeger kippen gehad en daar was het altijd enorm goed te zien als ze in de rui waren (geen staarten meer, etc. ecjht leuk om te zien.) Geen idee of dat ook zo extreem bij valkjes is?
Groetjes van een ZEER blonde Irene (hahaahaha) ::)

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Barbara

Nou, ik heb een valkje van ca. 5 maanden en die verliest veel veren maar je ziet het nauwlijks en het zou ook wel vroeg zijn voor de eerste rui, dus misschien is t ook wel een soort babypluiswissel... Weet iemand of dat voorkomt, een soort van 'pre-rui'? Overigens is Croky volgens mij echt een geparelde man maar die paar nieuwe veertjes die ik zie zijn echt weer gepareld. Ik las hier ergens dat dat niet kan, dat als een gepareld mannelijk jong een veer verliest, die altijd terugkomt als een grijze veer zonder parel. Heeft iemand hier ervaring mee?