8 mei 2025, 08:34:55

flightsuit

Gestart door jazzel, 16 september 2006, 14:01:16

« vorige - volgende »

jazzel

16 september 2006, 14:01:16 Last Edit: 16 september 2006, 14:03:05 by jazzel
Hey,

Ik zag dat er op deze site bij 'te koop' flightsuits werden aangeboden. Daarbij stond dat het niet zoiets is als de gewone tuigjes.
Heeft iemand daar al ervaring mee? En is het inderdaad zo dat ze er niet uit kunnen ontsnappen?
Zou leuk zijn als 'de bianca' (die de advertentie gemaakt heeft) zelf ook op dit forum zit en misschien wat meer erover kan vertellen;
Bijv of je het makkelijk om krijgt bij een valkje?

Vooral ben ik opzoek naar ervaringen ermee.
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!

Roosje

Kijk hier maar: http://www.flightquarters.com/index.html

Mij lijkt het wel wat voor mijn papegaaien. Voor valkjes vind ik tuigjes zowieso niet echt handig, dan is het meer tuig dan vogel.

Bianca

valt best mee hoor ;)

Ik ben dus DE bianca, hihihihihi ;D
vertel maar wat je wilt weten, maar ik denk dat de website al aangeeft wat er allemaal mogelijk is.

De tuigjes die je in dierenwinkels ziet zijn gemaakt van bandjes, en schijnen makkelijk te zijn om uit te ontsnappen, en bij deze kan dat echt niet. :)

Ik ben er zeer tevreden over, en mijn Punky vind het echt helemaal te gek om met mij mee te kunnen.
Ik hoef hem op deze manier niet te kortwieken en kan hij in huis lekker blijven vliegen. (zonder flightsuit)
Ik ben sowiezo niet zo'n kortwiekfreak, en vind dit dus een mooie oplossing.

Waarom zou het alleen weg gelegd zijn voor papegaaien om lekker mee te kunnen met hun baasje, valkjes kunnen net zo aanhankelijk zijn. :P ;)

(even tussen neus en lippen door, als je deze set zelf zou bestellen in de vorm die ik aanbied denk aan kleur en maat kost ie 28,- euro, ik wordt er dus niet rijk van ;D, maar wil gewoon graag iedereen zonder creditcard ook de kans geven om hiervan te kunnen profiteren)

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Inger m

Ik heb erg gelachen om de flight suit met bijeleverde inlegkruisjes  :D

Best grappig, maar ik zou zelf een vogels zoiets niet omdoen. Buiten dat ik liever niet met een vogel aan de wandel ga (ieder z'n keuze, hoor), laat ik ze liever gewoon vliegen met soortgenoten in een voliere.

We kunnen vanaf doen om een vogel 'gelukkiger' te maken, maar ik zorg liever dat ze gewoon gelukkig zijn en altijd buiten en altijd ruimte hebben, dan hoef ik ook geen 'vogelluiers' te verschonen  :P

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

jazzel

17 september 2006, 22:29:18 #4 Last Edit: 18 september 2006, 06:51:06 by jazzel
Oké ik heb nog geen kans gehad om heel de site door te kijken, maar dat ga ik zeker doen!
Ik was vooral benieuwd naar de kans van 'ontsnappen', maar ik begrijp dat die dus nihil is (zolang je het touwtje goed vasthoud/vastmaakt).
Het lijkt mij namelijk prettiger voor de valk als hij zo naar een dierenarts kan dan in een vervoersbox.
(Tenminste, dan ligt het eraan hoe prettig (of niet) hij dat tuigje ervaart).

Ineke

Citaat van: jazzel op 17 september 2006, 22:29:18
Het lijkt mij namelijk prettiger voor de valk als hij zo naar een dierenarts kan dan in een vervoersbox.
(Tenminste, dan ligt het eraan hoe prettig (of niet) hij dat tuigje ervaart).

Dat is onverstandig. Bij de dierenarts zitten andere dieren en je valk schrikt. Je kunt m beter in n vervoerskooitje doen of in n dicht kartonnen doosje met gaatjes.
Dit onderwerp is al vaak aan bod gekomen. Je moet echt eerst beter over de risico's nadenken i.p.v. enkel wat jou leuk lijkt.

Citaat van: Bianca op 17 september 2006, 12:20:27
valt best mee hoor ;)
Waarom zou het alleen weg gelegd zijn voor papegaaien om lekker mee te kunnen met hun baasje, valkjes kunnen net zo aanhankelijk zijn. :P ;)

De botjes van n valkje lijken mij veel fijner en meer breekbaar dan die van n papegaai. Als je valkje van iets schrikt en jij instinctief aan dat tuigje trekt kan dat nooit goed zijn.

jazzel

19 september 2006, 14:49:16 #6 Last Edit: 19 september 2006, 14:53:08 by jazzel
Daar heb je allemaal gelijk in, (zeker die quote van mij) ik ga nu even op die ene site kijken of daar iets over beschreven staat.

edit:
Ik heb gekeken, maar het enige wat IK kon vertalen (mijn engels is niet zo goed) is dit;
Cool, Colorful, comfy!
Helps socialize & stimulate your bird
Convenient hook and loop fastener for easy on/off
Soft & stretchy, breathable lightweight fabric
Non-restrictive design keeps wings, neck and feet free
Works for hours.
Easy clean!
Reusable!
Economical - saves drapes, shirts, carpets
Spares embarrassment!
Bird-Safe!
Seen on National Geographic Explorer

daar zie ik dus niets over de 'schade' of de nadelen van zo'n flightsuit.
Het is wel soft en stretchy zoals het er staat, maar net zoals wat jij zegt... wie weet wat de 'impact' is als je per ongeluk een rukje geeft aan het touw.
Weet iemand (bianca :P ) daar meer over?

Rianne

Ze willen dat product natuurlijk verkopen dus gaan geen nadelen opnoemen. ;)

jazzel

nee dat is ook zo :D

(maar het zou wel netjes zijn als valken (of andere vogels) er een lichamelijk letsel aan over kunnen houden).

Bianca

Sorry hoor maar ik "ruk" nergens aan, Punky zal niet bij mij weg vliegen die blijft erg netjes op mijn schouder zitten.

als je van jezelf denkt dat je dit wel zult doen uit reactie moet je er zeker niet aan beginnen.

als hij schrikt kruipt ie zelfs nog verder mijn nek in, en hij is eigelijk nergens bang voor.

Het is ieder voor zich en voor Punky is het dé ideale oplossing, het is ook zeker niet voor elke valk weg gelegd, en alleen voor de  hele tamme  ;)

Ik heb er gelukkig zelf alleen maar goede ervaringen mee!

Rianne

Hoi Bianca,

en neem jij Punky dan ook mee de straat op of gebruik je het alleen in en om het huis? :)

Bianca

even nog over letsel.
als je bijv een hond hebt en die heeft een halsband om dan kun je hem als het ware eraan ophangen (aan zijn nek), maar je hebt ook van die bodytuigjes en als je dan een hond terug trekt doe je dit verdeeld over het hele lichaam.

Ook bij dit principe wordt het hele lichaampje ondersteund, ik zie geen mogelijkheid tot letsel door deze flightsuit, behalve als je zelf erg hardhandig bent met het omdoen :P

Bianca

Citaat van: Rianne op 19 september 2006, 16:54:47
Hoi Bianca,

en neem jij Punky dan ook mee de straat op of gebruik je het alleen in en om het huis? :)

het is begonnen om hem gewoon in en óm het huis mee te kunnen nemen, dus ook de tuin in, Punky is een schreeuwer en als hij buiten de kooi is is dat eigenlijk geen probleem.
Ik vind het ook geen probleem om hem vaak uit de kooi te hebben maar.........

In de zomer wil ik ook graag in en uit lopen de tuin in en weer terug, ik vind dat veel te link met een losvliegende vogel in huis, vandaar dat ik hieraan begonnen ben.

Hij is inmiddels al twee keer echt mee "weg"geweest
op visite bij mijn moeder, en even een korte wandeling, helemaal toppie.

jazzel

Ik vind het zo nog steeds wel goed klinken.
En vond punkie het in het begin erg vervelend om dat tuigje om te doen?

disney

Tja, je moet niet aan zo'n tuigje/suit gaan rukken natuurlijk. Maar in plaats van botten breken door die schok valt je vogel dan eerder gewoon naar beneden hoor. Zoals gezegd, het tuigje/suit verdeeld de druk over het hele lijfje.
Ik zorg er altijd voor dat wanneer ik het lijntje vast heb die niet langer is dan mijn arm. Wanneer de vogel schrikt en wegvliegt kan ik met de vogel meebewegen (comfort) en mijn hand voor hem houden om op te landen. Werkt prima en het tuigje geeft daarbij geen extra stress.

Groetjes Karin