11 mei 2025, 20:05:55

Gorgelen na toedienen medicijnen

Gestart door Rianne, 17 september 2006, 12:27:34

« vorige - volgende »

Rianne

Nayana krijgt nu weer een AB kuur voor haar luchtwegen. Alleen na het toedienen begint ze heel erg te gorgelen. Terwijl ik heel langzaam spuit. Zou het dan toch in de longen komen?

Rianne

Nu begint ze ook met de kop te schudden, en er komen zaadjes uit. Misschien wil ze de AB uit de krop hebben? Zoiets vermoedde de assistente van Feld tenminste. :-\

Karin

Ik heb zelf ook altijd moeite met medicijnen direct in de bek doen. Als ze jong zijn doe ik het in de pap ( wormmiddel ), maar als ze groter zijn dan probeer ik altijd medicijnen te vinden die in het drinkwater kan. Misschien kun je het ook in de pap proberen ? Dan slikken ze vanzelf  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Ik kon het niet langer aanzien en belde de dierenarts. Ik kon meteen komen.
Hij heeft haar een prikje gegeven zodat ze wat minder benauwd zou zijn. Ik moet extra vitamine geven en minimaal nog 5 dagen enrofloxoral geven (vloeibare AB). Na 2 dagen moet ik al verandering zien, en anders weer even langskomen.
Hij zei dat door vitamine tekort ze extra gevoelig zou zijn voor ziektebeelden met de slijmvliezen. Tinco heeft nergens last van, maar dat komt omdat hij zijn voeding anders omzet in vitamines. Vitamine A en D zijn erg belangrijk, dus ik zal ook even kijken in wat voor groente en fruit die zitten, dan geef ik dat extra.

Ineke

Hoi Rianne, ik heb t even opgezocht. Vitamine d zit o.a. in zonlicht (!), eidooiers en levertraandruppels. Ik weet niet of n parkiet dit laatste mag hebben?
Hier lees je meer:
http://www.voedingscentrum.nl/voedingscentrum/Public/Dynamisch/hoe%20eet%20ik%20gezond/vitamines%20en%20mineralen/vitamine%20D.htm

Vitamine A zit o.a. in wortels, andijvie, sla.
http://www.voedingscentrum.nl/voedingscentrum/Public/Dynamisch/hoe+eet+ik+gezond/vitamines+en+mineralen/vitamine+A.htm

Bij beiden moet je wel uitkijken dat je niet teveel geeft, maar ik weet ook niet wat teveel bij n parkiet is?
Ik hoop, dat Nayana zich snel beter voelt!