5 mei 2025, 23:24:43

Cinnamon bont gepareld?

Gestart door Lucky Charlie, 11 september 2006, 16:20:14

« vorige - volgende »

Rianne

Ik vind haar ook niet bont. Bij gepareld komt het wel vaker voor dat de kuif geel is, zo ook bij mijn geparelde jong. De vlek in de nek zou kunnen betekenen dat ze split bont is.

Quendi

Lutske,

Smeer je ze in met pap ofzo?  ;D

gr sietske

•=Bonnie=•

Citaat van: Quendi op 12 september 2006, 11:01:50
Lutske,

Smeer je ze in met pap ofzo?  ;D

gr sietske

Ik vroeg mij al hetzelfde af :D

trienke

Hij had nog een zusje die aan de pap zat. Ze eten het zelf uti een bakje, en smeerden zichzelf en elkaar eronder :-X.

Maar de meeste is er al uit.

groetjes Trienke

Lucky Charlie

Haha ;D Ik voer snoopy niet meer met pap. Sterker nog, als ik het hem voor hou, wat ik even geprobeerd heb omdat hij zo krijste, wil hij het niet eens ;D! Het gaat wel heel goed met hem, maar nu weet ik nog steeds niet of hij wel of niet bont is. Ik vind dit wel belangrijk om te weten voor als ik er straks mee ga kweken. De ene zegt dat hij bont is en de andere dat hij niet bont is :-\ Wat is het nou ;D ;) Iig bedankt allemaal. En Snoopy, die lacht er gewoon om ;D

Groetjes Lutske :-*

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

trienke

hihih snoopy

Je zusje krijst de hele dag al; door :-X

Hij is dan iedergeval wel split bont.

Groetjes Trienke

Caroline

Ook ik zie geen bont valkje hoor.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Inger m

Hoi,
Restantje bont op de kop en kuif, zoals ik ook terugzie van de jongen van het koppel bont x wildkleur, maar deze jongen durf ik niet bont te noemen. Ze zullen het mogelijk wel vererven (split), maar de jongen van zo'n vogel zul je niet kunnen vergelijken met de jongen van een echte bonte vogel.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Joyce28

Ik vind hem ook niet bont,wel split bont inderdaad :)

bobbie

Hoi hoi,

Ik ben nog maar een beginnertje hoor, dus ik zit er vast naast, maar ik zit met het volgende:

als bij mijn jonkies de kuif doorkomt en die is geel dan roept gelijk iedereen: hé je hebt een bont valkje. Als de kuif grijs doorkomt is het een wildkleur.

Bij dit jonkie is de kuif toch ook geel doorgekomen? ???
Kan iemand mij dit uitleggen?

Groetjes, Nel :)

Rianne

Daar zou Trienke antwoord op kunnen geven, het valkje komt bij haar vandaan. :)

bobbie

Hoi Rianne,

Ik ga er van uit dat bij dit jonkie de kuif geel is doorgekomen want hij is 2 maanden oud of zo.

Dus, mijn vraag opnieuw:

Hoe kan het dat  het ene jonkie waarvan de kuif geel doorkomt een bonte valk is en ............
het andere jonkie waarvan de kuif geel doorkomt GEEN bonte valk is?

Er schijnt dus verschil in te zitten maar ik snap het niet ???

Doei, Nel :)

Inger m

Citaat van: bobbie op 14 september 2006, 14:04:17
Hoi Rianne,

Ik ga er van uit dat bij dit jonkie de kuif geel is doorgekomen want hij is 2 maanden oud of zo.

Dus, mijn vraag opnieuw:

Hoe kan het dat  het ene jonkie waarvan de kuif geel doorkomt een bonte valk is en ............

Hoi Nel,
Datzelfde geldt voor mijn jongen. Vader bont en moeder wildkleur. Alle 'wildkleur' jongen hebben bonte vlekken achter op de kop. Strict genomen is een vogel met gekleurde veren bont.

Anderszijds wat verwacht je van bont? Enkele gele veren kunnen ook gezien worden als een kleur foutje of een teken van 'split voor bont'. Je kunt dus de vraag op twee manieren beantwoorden.

- Is het fenotypisch bont (qua uiterlijk)? Nee, eigenlijk niet echt.

- Is het genotypsch bont of split voor bont?
Op deze vraag zouden we graag een antwoord zien? Welke gevolgen hebben enkele gele veren op de kop op de vererving?

Het is dus een discutabele vraag. De eerste vraag is vrij subjectief te beantwoorden (wat de een uiterlijk bont vindt, hoeft de ander niet bont te vinden). De andere vraag is heel objectief.

Wie met veel verstand van mutaties kan dit goed (objectief) uitleggen?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Lucky Charlie

Ik ga er dus maar gewoon van uit dat dit valkje split voor bont is ;D Geeft ook niet, hij ziet er leuk uit en is ontzettend lief, daar gaat het uiteindelijk toch om... In ieder geval, iedereen hartstikke bedankt!

Groetjes Lutske :-*

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

bobbie

Citaat van: Inger m op 14 september 2006, 16:57:32
Citaat van: bobbie op 14 september 2006, 14:04:17
Hoi Rianne,

Dus, mijn vraag opnieuw:

Hoi Nel,
Datzelfde geldt voor mijn jongen. Vader bont en moeder wildkleur. Alle 'wildkleur' jongen hebben bonte vlekken achter op de kop. Strict genomen is een vogel met gekleurde veren bont.

Anderszijds wat verwacht je van bont? Enkele gele veren kunnen ook gezien worden als een kleur foutje of een teken van 'split voor bont'. Je kunt dus de vraag op twee manieren beantwoorden.

- Is het fenotypisch bont (qua uiterlijk)? Nee, eigenlijk niet echt.

- Is het genotypsch bont of split voor bont?
Op deze vraag zouden we graag een antwoord zien? Welke gevolgen hebben enkele gele veren op de kop op de vererving?

Het is dus een discutabele vraag. De eerste vraag is vrij subjectief te beantwoorden (wat de een uiterlijk bont vindt, hoeft de ander niet bont te vinden). De andere vraag is heel objectief.

Wie met veel verstand van mutaties kan dit goed (objectief) uitleggen?

gr Inger

Hoi Inger,

Ik wil het snappen :-[.

het gaat mij niet om de vlekken achter op de kop, maar om DE GELE KUIF.

Ik heb geleerd dat als een klein valkje EEN GELE KUIF krijgt bij het groeien van de veren, dat het dan een bont valkje is, ongeacht het aantal vlekken of de grootte daarvan. :-\

Klopt dit nu of klopt dit niet ??? Want dat lees ik niet terug (of ik lees het niet goed :P).

Ik wil het zo graag snappen. ;D

groetjes, Nel :)