3 mei 2025, 03:09:07

Cinnamon bont gepareld?

Gestart door Lucky Charlie, 11 september 2006, 16:20:14

« vorige - volgende »

Lucky Charlie

Hallo,

Ik heb zondag bij Trienke hier van het forum een heel mooi en lief valkje gekocht. Hij is cinnamon gepareld split voor bont en witmasker volgens haar. Ik heb hem snoopy genoemd, maar volgens mij is hij cinnamon bont gepareld omdat hij een hele gele kuif heeft en een gele vlek daarachter. Ook heeft hij een helemaal gele staart en dit heeft Poppie mijn andere cinnamon geparelde valkparkiet niet. Hier zijn foto's van hun beide waar je dan ook het verschil op kunt zien. Misschien dat jullie mij kunnen zeggen of Snoopy ook nog bont is?!...

Groetjes en alvast bedankt, Lutske

Snoopy

Poppie en Snoopy

Poppie

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

•=Bonnie=•

bobbie

11 september 2006, 16:42:20 #2 Last Edit: 11 september 2006, 16:44:23 by bobbie

Dit is een cinnamon bont gepareld valkje, bij mij geboren.

Ik vind ze eerlijk gezegd wel op elkaar lijken, alleen bij die van jou zie ik geen vlekken op de buik cinnamon/lichtgeel. En die van mij heeft een gele kop en een gele onderrug. Jammer dat ik de vleugelveren niet zie bij Snoopy, bij die van mij zitten er hele gele tussen.
Ik denk zelf dat Trienke gelijk heeft.

Maar het lijkt me een lieverd en mooi is Snoopy ook hoor. :D

Doei, Nel :)

bobbie

Ik ben weer even terug, want ik ga toch wel twijfelen.

De kuif is wel erg geel. Ik ben benieuwd wat uiteindelijk de conclusie is. Ik blijf het volgen. ;)

Doei, Nel :)

Lucky Charlie

Hey, bedankt voor jullie reacties. Zijn kuif is inderdaad helemaal geel op 1-2 veertjes na. Als je Poppie ziet, zelfde muatie, zie je dat zij dat niet heeft. Ook heeft zij grijs in de staart en Snoopy en compleet gele staart. Snoopy hebben we gekortwiekt. Het was de bedoeling dat de lange veren bleven zitten, maar we hadden de onderste lange veren laten zitten ipv de bovenste dus zag het er niet uit :-[ ::) :P Er zaten volgens mij wel gele veren tussen, maar dit weet ik niet 100% zeker. Verder is er dan zoals ik al zei de gele vlek op zijn hoofd. Samen met zijn kuif is er dan wel een groot van zijn kopje geel gekleurd. Ik hoop dat er nog meer reacties volgen.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

*Esther*

Hoi,
Wat kuif betrefd zou ik zeggen, bont
Maar de rest ziet er niet bont uit.
Heb je ook foto's van Snoopy dat hij droog is?
Misschien is het de split die je ziet en dat het doortrekt naar de kuif?
Kun je de vleugel ook spreiden dan zie je als het goed is nog een stuk van slagpennen.

gr Esther

Lucky Charlie

Ik zal even kijken zometeen. Ben eerst druk bezig een oud terrarium op te knappen. Afgezien van het kappote glas ;D. Dit doe ik even tussendoor, eigenlijk ging ik naar boven om het sternliemes te halen ;D Maare ik zal hem zometeen even bekijken en dan hier nog even een reactie plaatsen. Snoopy is gewoon droog hoor, dat zijn pap- en voerresten ;D ;D ;D

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

bobbie

Citaat van: Lucky Charlie op 11 september 2006, 19:13:31
Snoopy is gewoon droog hoor, dat zijn pap- en voerresten ;D ;D ;D

Groetjes Lutske

Hoi Lutske,

Ik maak de valkjes steeds goed schoon, het is niet lekker voor ze als ze onder de pap zitten. :-\

Groetjes, Nel :)

Quendi

Hoi Lutske,

Snoopy is wel bont hoor. Enkele veertjes geel achter de kuif, oke niet bont te noemen. Maar als de kuif geel is, en een flinke vlek geel erachter, is het valkje echt wel bont hoor. Niet geweldig veel bont, maar wel bont.  ;).

Groetjes Sietske

bobbie

Gefeliciflapstaart, bont/cinnamon/gepareld. :D :D :D

Hihi, net als mijn Triple, daar heeft ze haar naam ook aan te danken, 3 mutaties. 8)

Groetjes, Nel :)

trienke

als hij bont is????? dan word mijn berekeningen weer anders wie kan me daar mee helpen???

Ouders
man: bont split cinnamon en 2x gepareld
pop: cinnamon  geparelde witmasker

Jongen:
- gepareld
- cinnamon gepareld split bont
en cinnamon bont gepareld

trienke

Vader: Bont split voor {X1:Cinnamon} {X2:Gepareld} 
Moeder: Witmasker Cinnamon Gepareld split voor Bont 
Witmasker Cinnamon Gepareld split voor Bont Nageslacht:
Jonge man:
25.0 % Bont Cinnamon split voor Witmasker {X2:Gepareld}
25.0 % Bont Gepareld split voor Witmasker {X2:Cinnamon}
25.0 % Cinnamon split voor Witmasker Bont {X2:Gepareld}
25.0 % Gepareld split voor Witmasker Bont {X2:Cinnamon}

Jonge pop:
25.0 % Bont Cinnamon split voor Witmasker
25.0 % Bont Gepareld split voor Witmasker
25.0 % Cinnamon split voor Witmasker Bont
25.0 % Gepareld split voor Witmasker Bont

zoiets dus??

trienke

niet dus want ik zie er dan geen bont cinnamon gepareld tussen staan

wie kan me helpen dan aan dit raadsel.

Over een week heb ik weer jonkie van dit koppel als het goed gaat. 4 eitjes heeft ze gelegt.

Groetjes Trienke

bobbie

11 september 2006, 22:05:41 #13 Last Edit: 11 september 2006, 22:12:51 by bobbie
Hoi

Als je de cinnamon en de gepareld split van de man bij X2 zet komt het er wel uit:

Man: bont, split voor cinnamon (X:2) en gepareld (X2:)
Pop: witmasker cinnamon gepareld, split voor bont.

Jonge man:
25% bont, split voor witmasker (X2:cinnamon)(X2:gepareld)
25% bont cinnamon gepareld, split voor witmasker
25% Wildkleur, split voor witmasker bont (X2:cinnamon)(X2:gepareld)
25% Cinnamon gepareld, split voor witmasker bont.

Jonge pop:
25% Bont, split voor witmasker
25% Bont cinnamon gepareld, split voor witmasker
25% Wildkleur, split voor witmasker bont
25% Cinnamon gepareld, split voor witmasker bont.

;)

•=Bonnie=•

12 september 2006, 02:05:31 #14 Last Edit: 12 september 2006, 02:09:30 by Bonnie
Mijn geparelde witmaskers van Perlan en Robijn hebben ook vaak een bijna witte kuif en een vlek op hun kop. Toch zijn zij niet bont, het is een kleurfout hoewel het wel grappig om te zien is.

Dit jong is niet bont, maar als je het zo wilt noemen vind ik het prima hoor, alleen komen je berekeningen dan een beetje raar uit straks  ;D