4 mei 2025, 00:47:44

Cinnamon bont gepareld?

Gestart door Lucky Charlie, 11 september 2006, 16:20:14

« vorige - volgende »

Inger m

Hoi Nel,
Ik denk dat het weinig uitmaakt of het om de kuif gaat of enkele veren achter de kuif. Dan ligt de verdeling van de pigment net even anders. Ik heb jongen gehad met een behoorlijke gele plek achter op de kop, soms tegen de kuif aan.

Het gaat erom dat er lichte plekken zijn, die er bij een zuivere wildkleur/ cinnamon ed. niet zouden zijn.

gr Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

bobbie

14 september 2006, 19:37:39 #31 Last Edit: 14 september 2006, 19:39:16 by bobbie
Citaat van: Inger m op 14 september 2006, 19:19:04
Hoi Nel,
Ik denk dat het weinig uitmaakt of het om de kuif gaat of enkele veren achter de kuif. Dan ligt de verdeling van de pigment net even anders. Ik heb jongen gehad met een behoorlijke gele plek achter op de kop, soms tegen de kuif aan.

Het gaat erom dat er lichte plekken zijn, die er bij een zuivere wildkleur/ cinnamon ed. niet zouden zijn.

gr Inger

Hoi Inger,

Wat hier boven staat houdt dus in dat als je jonkies hebt en er komt een gele kuif door dat je niet direct kan roepen: je hebt een bonte valkparkiet.

Dit houdt dan dus ook in dat als je jonkies hebt en er komt een grijze kuif door dat je niet direct kan roepen: je hebt een wildkleur.
Je moet dan afwachten of er op het achterhoofd een vlek komt?

Of raaskal ik nu? ???
Dat begrijp ik uit je stukje hierboven.

Volgens mij is een valk met een vlek in zijn nek juist split bont.

Lucky Charlie

Ja dat meende ik ook altijd. En een gele kuif bij wildkleur etc. bont. Misschien dat dit bij gepareld anders ligt omdat daar al veel geel op zit...

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Mariska

Hoi Nel,

Ik begrijp je vraag heel goed ;)

Ik heb altijd hetzelfde begrepen een aangezien mijn jong geen gele kuif had ging ik er ook vanuit dat het geen bont was.

Ik ben heel benieuwd of iemand ons dit uit kan leggen ???

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

trienke

ja mij ook ;D

Ze hebben nu weer eitjes, morgen komt er 1 van hun uit, ( lag in een ander nest) en de rest pas na volgende week woensdag.

Ik ben benieuwd wat er dan uit gaat komen.

Groetjes Trienke

•=Bonnie=•

Een valkje is bont als het bont 100% bont of 100% split bont vererfd...

Mijn opaline witmasker man is niet split bont, hij heeft een zwaar bonte cinnamon-opaline witmasker pop. 50% van de opaline witmasker jongen van dit koppel hebben een bijna witte kuif en een witte vlek aansluitend aan de kuif op hun kop. Nooit witte slagpennen.

Deze jongen zijn niet bont, dat kan niet, want dan had de man minimaal split bont moeten zijn en dat is ie niet. Volgens mij is het zo dat hoe meer splits een valk heeft hoe groter de kans op dergelijke kleurfouten. Een gele of witte vlek wil niet perse zeggen split bont, het is eerder split "whatever".

Bonte valkjes hebben ook gele of witte slagpennen, al is het er maar 1. Ik geloof niet dat een niet gepareld valkje een gele of witte kuif en een vlek kan hebben.

♪ Marlies

Citaat van: Bonnie op 15 september 2006, 00:14:30

Bonte valkjes hebben ook gele of witte slagpennen, al is het er maar 1.

Als je hier bij mutatie omschrijvingen kijkt bij de bonte valkjes,  staat er nergens dat ze die moeten hebben om bont te zijn. :-\

trienke

De vader van de valkjes is wel bont!!!

•=Bonnie=•

Citaat van: trienke op 15 september 2006, 16:56:11
De vader van de valkjes is wel bont!!!

Ik had het over mijn valkjes Trienke, die ook die bont vlek hebben maar echt niet bont kunnen zijn ;)

bobbie

Hoi,

De onderstaande link spreekt dit onderwerp tegen.

Of begrijp ik er helemaal niets van?

Hier stelde ik het feit over de gele kuif en bont zijn, dit werd tegengesproken. In onderstaande links is het weer WEL waar wat ik stelde:

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,20292.0.html.

Groetjes, Nel :)

Riny

20 september 2006, 20:50:26 #40 Last Edit: 20 september 2006, 20:53:36 by Riny
Hoy Nel
Zou het kunnen dat jij de verkeerde link geplaatst hebt in bovenstaand berichtje?
Volgens mij is dit de goede.

klik hier

Groetjes Riny :D

bobbie

Hoi Riny,

Dank je voor het meedenken :D maar ik heb de link geplaatst die ik bedoelde te plaatsen ;).

In dat stukje van de vraag van Mariska staan diverse mensen met hun reactie die zich (volgens mij) tegenspreken met hetgeen er hier is neergezet. Vandaar dat ik die link plaatste.

Maar de link van jou is ook niet verkeerd hoor, zo springen ze gelijk terug naar mijn vraag. Alleen wat voor die vraag van mij staat is ook essentieel.

Thanks, Nel ;)

Rianne

Het gaat echt om de kleur van het kuifje wat doorkomt. Niet om hoe het later wordt.

Het kuifje van het linker jong is ook geel geworden, maar dat komt omdat ze gepareld is. De parels gaan ook in de kuif zitten. :) Daarom is die geel.