9 mei 2025, 22:59:55

Welke mutatie is dit?

Gestart door Suzanne, 10 september 2006, 16:37:55

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi,

Ik heb hier een albino man zitten, met een bruinige gloed over zijn lijfje. Je zou denken dat het dan een cinnamon albino is. Maar zijn partner is een geparelde bonte cinnamon witmasker. Dus zouden de jongen ook cinnamon moeten worden. Het tegendeel is waar. Ik kreeg er 2 bonte witmaskers uit. Dus deze vogel is sowieso split voor bont, of misschien zelfs bont (wat me niet zou verbazen gezien het vlekkenpatroon). Maar ik vraag me af hoe zit met de bruinige gloed. Dit is blijkbaar geen cinnamon. Zou het dan een witmasker lutino fallow of zoiets kunnen zijn? Hij heeft echter geen fel rode ogen. Ben benieuwd of iemand dit raadsel op kan lossen  ;D.

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

*Esther*

10 september 2006, 17:05:07 #1 Last Edit: 10 september 2006, 17:11:53 by crosser
Hoi

Ik weet geen antwoord op je raadsel maar ik heb een bonte witmasker die helemaal wit is.
De valk op de foto lijkt mij een gepareld cinnamon bont witmasker. Of het cinnamon is fallow? Maar je ziet geen rode ogen dan lijkt het mij zeker geen fallow, want die zie je echt bij een fallow.

Wat ik ook wel eens gelezen heb is, dat albino's wel vaker een wazige kleur over hun lijf krijgen. En verkocht worden als fallow. :-\

De valk op de foto is de man? Kun je misschien ook een foto van de pop plaatsen?

Ik vind hem erg mooi!!!!!

Ik heb net even op je site gekeken ;)

gr Esther

Suzanne

Hoi Esther,

Op deze foto kun je goed zien dat hij wel degelijk rode oogjes heeft. Dus het is geen bonte witmasker met weinig bont  ;).

Dit is de pop:

Leuk dat je op mijn website gekeken hebt  ;D. Hij is nog niet helemaal up to date, maar al stukken beter dan een week geleden (ik liep nl. 1,5 jaar achter  :-[).

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

*Esther*

10 september 2006, 17:25:38 #3 Last Edit: 10 september 2006, 17:34:00 by crosser
Hoi Suzanne,

Dat je achter liep op je site had ik destijds gezien. Terwijl je zulke mooie koppels hebt!

Ben je al aan het stoeien geweest met de calculator?
Die van K munson wil soms nog wel eens andere mutaties berekenen dan die van deze site.
Zoiets??

Moeder:bont witmasker cinnamon gepareld
Vader:fallow bont witmasker

man afkomst:
100% bont witmasker split voor fallow {X2: cinnamon gepareld}

pop afkomst:
100% bont witmasker split voor fallow

Dan krijg je je bonte witmaskers!!!!!!!!!!!!!!

Dan heb je een super mooie valk!!!! :o
gr Esther

Suzanne

Hoi Esther,

Ja, ik had idd wel eens zitten stoeien met de calculator, alleen nog niet van deze site. Maar daarom kwam ik dus ook op fallow uit, hoewel de oogjes volgens mij niet fel genoeg zijn.

Er is mij in het verleden ook wel eens gezegd dat deze valk lacewing zou zijn. Hij komt nl. bij Lique vandaan, en die heeft hem van Ron Notett, en die had haar gezegd dat het een lacewing is. Maar ik weet eerlijk gezegd niet wat lacewing nou pcies inhoudt.

Groetjes

Suzanne

bobbie

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19810.msg299818.html#msg299818

Even een koppeling voor je gemaakt.

In dat onderwerp gaat het op een gegeven moment ook over lacewing. In dat stuk staan ook weer linken die je aan kan klikken.

Een lacewing is een ino met een bruine gloed iig.

Doei, Nel :)

Suzanne

Ik vind het nog niet echt duidelijk wat een lacewing is. De ene zegt ino met een bruinig gloed, terwijl de ander het over langrekte parels heeft  :-\. Dat engelse stuk snap ik niet helemaal (zo goed is mijn engels niet  ;)).

Groetjes

Suzanne

bobbie

Van de langgerekte parels kan je vergeten want dat is geen lacewing. Ik had die vraag nl gesteld op diverse forums en iedereen gaf hetzelfde antwoord: langgerekte parels is GEEN lacewing.

De bruine waas schijnt dus lacewing te zijn.

Doei, Nel

*Esther*

Hij heeft een bruine waas....

bobbie

Suzanne

Dan zou je idd denken dat dit een lacewing is. En dat verklaard dan ook gelijk waarom ik geen cinnamon jongen krijg  :). Vraag me alleen af hoe het met de vererving zit.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

bobbie

Oke, ik zal het even overschrijven.

bobbie

Ik doe het in mijn eigen woorden want ik weet niet of ik het letterlijk over mag nemen trouwens:

Alleen bij grasparkieten wordt de naam lacewing geaccepteerd.
Bij valkparkieten heeft het cinnamon-ino.

Het is dus een albino met een bruine waas.
Of een lutino met een bruine waas.

Voor de vererving zijn niet persé witmaskers nodig.

Dat is wat ik er een beetje van snapte. Ze hebben iig rode ogen zag ik op de bijgevoegde foto.

Weet je zo voldoende anders duik ik nog verder de site op.

bobbie

CORRECTIE: er wordt BESCHREVEN dat ie rode ogen heeft, er is geen foto bij.