12 mei 2025, 11:30:30

mutaties op de vogelmarkt in zwolle

Gestart door Ludo, 26 augustus 2006, 07:39:01

« vorige - volgende »

Ludo

Hallo,

heeft iemand ervaring met de vogelmarkt in zwolle ?
Zitten er veel mutaties zoals, geelwang, fallow, zwartkop, pastelmasker ???
Zijn de prijzen ok ?
Is er veel te koop van valkparkieten of zijn het meer andere soorten?
Is er een website ?

Weet iemand de juiste locatie en het juiste uur ?

Het is 200 km bij me vandaan zie je !

Groeten

Ludo

Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

nick01

hoi ludo.
ik vindt t aanbod meestal wel behoorlijk variabel.
valkparkieten zitten er zat.
geelwangen en fallows vindt je er wel.
en 2 jaar geleden waren er ook zwartkoppen maar die kosten toen nog 600 euro , ik meende dat dat paco was.
ik heb toendertijd mijn geelwangen daar ook gekocht en toen waren ze nog redelijk schaars en toen kocht ik een cinnamongeparelde pop voor 75 euro en een split man voor 45 euro en dan heb ik t over 3 a 4 jaar geleden en dat koppel heeft me veel geelwangen gegeven.

maar ik hoef jou natuurlijk niet te vertellen dat t een markt blijft dus ziektes liggen altijd op de loer maar goed dat zul je zelf ook wel weten.

ik meen dat er geen website van is.

ik vindt t wel een hele leuke markt veel aanbod en ook veel apart spul.

kijk voor tijden anders eens op www.parkietensocieteit.nl daar staat soms nog wel eens wat op.

Quendi

Ik had gehoord dat er op de markt soms ook maar 3 fallows, of geelwangen. Ik denk dat je gewoon geluk meot hebben, en er heeeeel vroeg zijn.

Hey ludo,

Ik ben nog opzoek naar een witmasker split fallow man of een geparelde of wildkleur split witmasker fallow man. Omdat je normaal gesproken zo ver weg woont was het nooit echt mogelijk voor mij om een vogel bij jou aan te schaffen, maar als je toch naar de vogelmarkt gaat, kan er natuurlijk wel iets geregeld worden, of niet?

Groetjes Sietske

nick01

26 augustus 2006, 10:18:00 #3 Last Edit: 26 augustus 2006, 10:20:00 by nick01
nou ik ben bijna elk jaar wel 1 keer geweest maar er is altijd wel wat te vinden hoor.
en heeeeel vroeg hoeft ook niet , niet iedereen is op zoek naar valken he ;)
ik ga meestal tegen 10 uur a 11 uur en dan zit er nog zat gewoon goed je ogen de kost geven.
ik zoek ook nog wel iets aparts zoals fallow en geelwang in 1 vogel als split en kleur of lutino geelwangen of getekend split geelwang of zoiets maar dat vindt je daar denk ik niet.(dus heb je zoiets zitten hoor ik t graag ;D)
ik koop sowieso geen split vogels daar van vreemden want de kans dat je een miskoop doet is veel groter.

maar fallows en split fallows hoef je niet speciaal voor te zoeken toch , die kun je zo ook wel kopen ik weet er nog een aantal hier in nederland te zitten die te koop zijn waaronder ook fallowwitmaskers maar ook splitten.
volgend jaar hoop ik fallowgeelwangen en splitten ervoor te kweken en die vogels waar ik die uit zou kunnen kweken heb ik hier allemaal in nederland gekocht.

maar 1 ding is zeker een beetje geluk moet je altijd hebben.
ik heb vaak de pech dat er net iets onder mijn neus wordt verkocht >:(

Tjerk

Hey Ludo,

de markt is in de Ijsselhallen in Zwolle en begint dacht ik om half 10, maar dat zal ik nog even voor je nakijken. Wat voor mutaties er precies zijn weet ik ook niet, ik ga dit keer ook voor de eerste keer heen. En dat terwijl ik helemaal niet zo ver weg woon.

Groeten Tjerk

*Esther*

Hey Ludo,

Je kunt er zelf wel gaan staan.
Ik denk dat je goede zaken doet.

Ik ben laatst naar een markt in Barneveld geweest. Daar zaten veel valkjes, maar weinig bijzondere mutaties.
Zwolle is veel groter maar ik denk dat je echt geluk moet hebben.

Persoonlijk zou ik dat soort mutaties bij een kweker weghalen.

Is er voor jou richting Frankrijk niet meer keus?

(wat voor prijzen vind JIJ oke?) ;)

gr Esther

Quendi

Ik ga zowat bijna elke week naar de vogelmarkt in Barneveld.

Altijd beetje saaie mutaties. Eens had ik er wel een cinnamon bont geparelde witmasker vandaan gehaald. En mijn geelwang/bleekmasker mannetje heb ik daar voor 15 euro gekocht  ;D. Je moet maar net mazzel hebben.

Groetjes Sietske

nick01

26 augustus 2006, 12:38:11 #7 Last Edit: 26 augustus 2006, 12:41:12 by nick01
ik heb t even opgezocht.
t begint om 10.30 tot 16.00.
entree 4 euro.

eerder ging ik ook vaak naar barneveld maar ik vindt vooral de laatste tijd t aanbod minimaal maar ook de kwaliteit van de vogels niet goed tot af en toe zeer slecht.
zwolle is leuker omdat daar ook gewoon veel hobbykwekers vindt die met hun vogels daarheen komen om ruimte in de voliere te krijgen.
dus niet alleen handelaren en dat heb je wel in barneveld t zijn (bijna) allemaal handelaren.

jazzel

weet iemand de straat waarin de vogelmarkt gegeven wordt? Of is het niet te missen?
Ik ben er ook van plan om er dit jaar voor het eerst heen te gaan, in de hoop om er leuke valkjes te vinden om volgend jaar mee te kweken.
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!

nick01

t is niet te missen.
je houdt bij zwolle gewoon ijsselhallen aan.
pas op wat je koopt , kijk goed!

jazzel

Oké de IJselhallen dus.
Ja dat wordt inderdaad goed opletten, ik zoek nog wat voor bij een bont geparelde mutatie waarvan ik nog niet weet of het een man of pop is... *zucht* misschien kom ik ook wel met lege handen thuis. Dat is ook niet zo heel erg.
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!

Peter

Halo Ludo,

De vorige keer moest handelaren voor 9.30 uur binnen zijn. Daarna gaan de deuren dicht voor een uur. De handelaren ingang is naast de hoofdingang.

De laatste keer was ik er zeer vroeg en dan zag je ook speciale mutanten maar niet echt heel veel.

Ik ga zelf elke keer naar deze beurs, we wonen er nog geen kilometer van af :)

Groetjes,
Peter

Valerie

Even niks met mutatie te maken... maar verder dan valkjes en andere vogels, wat vindt je er allemaal precies?

margreet

hallo Valerie,

Uiteraard heel veel andere soorten vogels, van klein naar groot (papagaaien)
En veel stands met dierbenodigheden, speelgoed, voer etc.
Zelf ben ik er 2 keer geweest, vind het altijd leuk om rond te kijken.
Neem altijd trosgiers, grote sepia's e.d. mee naar huis.
Maar zoals op elke beurs moet je er tegen kunnen hoe ze met hun dieren omgaan, behuizing, vervoer etc., niet iedereen gaat net zo diervriendelijk als wij om met hun vogels.

groetjes Margreet