16 juni 2025, 07:08:19

Biltse valkjes

Gestart door Sanna, 8 september 2006, 21:05:41

« vorige - volgende »

Anja

Wow wat een mooie foto's Sanna.

Ik heb heerlijk genoten.

Corbokorrels............is dat iets nieuws? Is dat hetzelfde als houtsnippers?

Liefs,

Anja

Sanna

Hoi Anja,

Dank je wel ;D. Corbo is er volgens mij al een hele tijd, het wordt gemaakt van maiskernen. Kijk maar hier bijvoorbeeld:

http://www.dierenbenodigdheden-nesselande.nl/VogelsBodembedekking.shtml

Ik vind het in ieder geval fantastisch spul, bevalt me veel beter dan de beukensnippers.

Groetjes, Sanna

Kimm

hoi sanna,

tot nu toe bevalt mij de corbo prima. de poepjes kan ik er ook makkelijker uithalen. het is mooi spul hoor :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dafrinja

Hoi Sanna!

Sorry  :-[ dat ik je er weer mee lastig val, maar.. hoe hoog is de leefruimte van de kooi? Oftewel hoeveel cm is het van de grond tot aan de bak? of de ruimte van de onderkant van de bak naar het hoogste punt van de kooi? Ik kan het nergens vinden en die kooi lijkt me misschien wel wat... ;D
Als je het zo ook niet weet is het niet erg hoor. Ik ben gewoon nieuwsgierig.  :-[ :D

Groetjes!

Dafrinja

Anja

Thnx voor de link.

Ik ga eens kijken of ik het een keer ga proberen.

Liefs,

Anja

Sanna

Hoi Darfinja,

Als je de pootjes eraf zou zagen, zou de kooi nog 110 cm hoog zijn ;D ;D.

Hoi Anja,

Corbo kun je gewoon in de meeste dierenwinkels kopen hoor, dat hoef je niet online te bestellen.

Groetjes, Sanna

Sanna

Ik heb het rooster maar weer onderin de kooi gedaan, want ik wordt helemaal gek van Joepie ::). Zit maar constant een nestje te maken in de bodembedekking. Blij dat ze naar jou gaan zondag Ivana! ;D ;D Maar wanneer ze eruit zijn moet ik ook ieder gaatje en hoekje barricaderen. Ik vind ze geregeld zo terug:

En mochten jullie nou denken: waar zítten ze dan helemaal?? Hier ;D:

Onder m'n bureau..... Ja, van de tas blijft weinig over. Ook van de boeken in m'n boekenkast trouwens ::).

Wel leuk om te vertellen: ik heb het eindelijk een keer voor elkaar gekregen dat Mika Joepie kroelde. Als ik Joepie zit te kroelen en knuffelen wordt Mika altijd stik jaloers... híj wil geknuffeld worden ;D. Maar meestal probeer ik dan met de zelfde vinger over zowel het bolletje van Joepie als het bolletje van Mika te gaan. Mika gaat dan ook wel geregeld aan Joepie's veertjes knabbelen, maar dat doet die sufferd nou weer niet bepaald zachtzinnig. Dus Joepie krijsen en knuffelen over ;D. Maar goed, gisteren deed hij het voor het eerst wel een keertje zachtjes.... en Joepie liet het toe! :D En wel meerdere keren :-*. Zo leuk dat het me gelukt is een koppeltje van ze te maken ;). Na de vakantie eens kijken wat ze met een broedblok gaan doen.

Groetjes, Sanna

Koos

Hahaha geweldig, sanne!

Wij zijn inmiddels allemaal een keertje door Lotje getikt...Hihihih..Nu alleen Lotje zelf nog :D :D 

*Manon*

Gave foto's... je zou inderdaad niet bedenken dat deze tas onder je bureau staat mét valkjes...  :D :D :D

Sanna

Dank jullie wel!

Ja, en het is nog link ook. Ik moet altijd eerst vogels tellen voordat ik kan bewegen.... ::) :P.

Groetjes, Sanna

Kimm

ja en vooral als je de deur uitgaat met die tas  ;D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dafrinja

Hoi Sanna!

Echt erg bedankt voor je info, want inmiddels zitten er hier 2 valkjes heerlijk te snavelknarsen in hun nieuwe kooi, de A02. Welke kleur heb jij eigenlijk? Het lijkt bruin, maar naar mijn weten is deze er toch alleen in wit, zwart en blauw?
En ook zie ik dat je de standaard voerbakken niet gebruikt, is dat omdat je ze te groot vind?
Is de ruimte die dan overblijft niet te groot? Ik vind t vrij fors, vandaar dat ik de bakken wel gewoon gebruik en ze hebben ze ook al gevonden hier.
Heb je verder nog tips mbt de kooi? alle info is welkom.  ;D

Morgen plaats ik in het topic bij huisvesting nog even wat fototjes van de kooi en zijn bewoners, dus dan kan je het nog even zien.
Echt nogmaals errruggg bedankt!

Groetjes! Dafrinja

Sanna

Ow, Joepie heeft vanavond een ei uitgepoept.... :-X

Dafrinja

Is ie nog heel? En zo ja, bevrucht misschien? :o :D

Sanna

Citaat van: Dafrinja op 13 juni 2009, 23:11:02
Hoi Sanna!

Echt erg bedankt voor je info, want inmiddels zitten er hier 2 valkjes heerlijk te snavelknarsen in hun nieuwe kooi, de A02. Welke kleur heb jij eigenlijk? Het lijkt bruin, maar naar mijn weten is deze er toch alleen in wit, zwart en blauw?
En ook zie ik dat je de standaard voerbakken niet gebruikt, is dat omdat je ze te groot vind?
Is de ruimte die dan overblijft niet te groot? Ik vind t vrij fors, vandaar dat ik de bakken wel gewoon gebruik en ze hebben ze ook al gevonden hier.
Heb je verder nog tips mbt de kooi? alle info is welkom.  ;D

Morgen plaats ik in het topic bij huisvesting nog even wat fototjes van de kooi en zijn bewoners, dus dan kan je het nog even zien.
Echt nogmaals errruggg bedankt!

Groetjes! Dafrinja

Hoi Dafrinja, wat leuk! Haha, ik zat net een ander bericht te plaatsen ;).

Mijn kooi is inderdaad grijs/bruin. De kleur heet taupe, maar die hebben ze inderdaad niet altijd. Standaard is zwart, wit en blauw. Wat leuk dat hij jou ook zo goed bevalt. Ik vond toen dat de standaard voerbakken te laag zaten, in mijn vorige kooi waren ze hogere bakjes gewend. Vandaar dat ik ze eruit heb gelaten. En ze zijn inderdaad vrij groot. Maar jij moet lekker doen wat ze bij jou prettig vinden.

Sja, verder vindt ik het een ideale kooi. Makkelijk schoon te houden enzo. Alleen jammer dat er geen opvangranden omheen zitten, want hier hebben ze er een sport van gemaakt de bodembedekking buiten de kooi te trappen :P. Maar ik heb deze kooi veel liever dan de kamervoliere die ik eerst had. Ik hoop dat jij er ook veel plezier aan zult beleven.

Citaat van: Dafrinja op 13 juni 2009, 23:14:37
Is ie nog heel? En zo ja, bevrucht misschien? :o :D

Nee joh, Mika weet nog helemaal niet hoe dat moet ;D ;D. Bovendien gaan ze morgen naar Ivana toe omdat ik donderdag op vakantie ga. Wel heel bijzonder, ik heb het ei echt uitgepoept zien worden, had ik nog nooit gezien. Joepie had zich verstopt achter m'n pc beeldscherm. Toen ik haar daar vond zag ik meteen dat er een ei moest komen. Ik heb nog gevoeld, maar eigenlijk wist ik het al. Toen heb ik het rooster in de kooi wat naar voren geschoven en Joep op de bodem gezet. Binnen 10 minuten gleed er een ei naar buiten. Joepie moest nog even een paar minuten bijkomen, maar toen vloog ze gelukkig al weer. Ik hoop dat de verhuizing morgen haar van alle verder broedplannen af laat zien... :P

Groetjes, Sanna